Tia, 024 i jeden człon 006 są w Nowym Sączu, dwa człony 006 czekają grzecznie na Cisowej.
011 i 028 to jedyne czynne EW58 (za jakiś czas również trafią do Newagu).
Okazuje się, że czteroczłonowa EW58 wcale nie pojechała na modernizację, Newag wypożyczył ją w celu zapoznania się z konstrukcją (mistrzowie z SKM zgublili dokumentację ). Umowa nie została jeszcze podpisana, kontrola UZP wykazała uchybienia, więc może się okazać że przetarg trzeba będzie powtarzać.
Wciąż nie ma zapewnionego finansowania i modernizacja (21 sztuk) nie może ruszyć. SKMT może sobie myśleć, póki w tak dużym stopniu należy do PKP/SP nie ma szans na taką inwestycję.
Zaprojektowano je z myślą o trójmiejskiej SKM-ce, którą miały przybliżyć do standardów prawdziwej miejskiej kolei. Pasowały do wysokich peronów i ich pasażerowie nie musieli pokonywać dodatkowych stopni przy wsiadaniu. Dziś pociągi EW58 z lat 70. zostały wystawione na sprzedaż w cenie złomu. Jeden pociąg SKM zachowa sobie na pamiątkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum