Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Likwidacja IR Mickiewicz, Łokietek, Łysica
Autor Wiadomość

pitagoras23 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: 20-05-2011, 15:31   Likwidacja IR Mickiewicz, Łokietek, Łysica Odpowiedz z cytatem

Z informacji, jakie udało mi się zdobyć wynika, że od 1 czerwca wycofany zostaje pociąg interREGIO Adam Mickiewicz z Poznania do Bielska Białej.
W związku z tym nasuwa się pytanie, po co było w tym rozkładzie kombinować z tym połączeniem. Owszem trasa do Bielska Białej wydawała się być ciekawa, jednak ograniczenie kursów do 2 tygodniowo odzwyczaiło podróżnych od jazdy tym pociągiem. Czy jest szansa, aby walczyć o przywrócenie tego pociągu w codziennym kursowaniu, jednak do KRAKOWA, gdyż jak się okazuje tam to połączenie cieszyło się większą popularnością. Dziś można zauważyć, iż IR dubluje się niemal z pociągiem TLK 84100/48100, gdyż dzieli je 2 godziny pomiędzy odjazdami, a jadą na większości trasy tym samym odcinkiem.

Przy okazji co uważacie o likwidacji pociągów IR Łokietek oraz IR Łysica?

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 20-05-2011, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Mnie szkoda "Łokietka". Brakuje pociągu ok.21 z Katowic na Kraków. Chociaż w niedzielę był, ale to i tak za mało.Teraz ostatni, to TLK po 20.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klrzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 23-05-2011, 10:10    Odpowiedz z cytatem

Im mniej pociągów IR tym mniejsza frekwencja w pozostałych pociągach IR (i Regio).
Wniosek -> Niedługo będzie jeszcze gorzej:/

Co do Łokietka to wygląda na to, że w niedzielę zamiast do Krakowa pojedzie tylko do Katowic. oraz wypadnie niedzielny kurs Kraków - Katowice, zamiast tego będzie rano w poniedziałek Katowice - Wrocław.
(chyba, że Łokietek ma jechać na dwóch składach z Wrocławia w niedzielę, dzielenie w Katowicach i wraca w poniedziałek rano - ale to zbyt piękne...)

Co do ostatnich pociągów Katowice - Kraków..cóż..teraz jest Uni Bus 20:50 i 21:30. Codziennie.
Gorzej z dojazdem do stacji pośrednich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stachkrz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 23-05-2011, 10:46    Odpowiedz z cytatem

Oferta pociągów IR dla Bielska Białej jest bardzo uboga, a teraz będzie jeszcze gorzej!

_________________
STACHuuu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-05-2011, 20:31    Odpowiedz z cytatem

Informacja nie jest dla mnie zaskoczeniem. Już parę tygodni temu miałam przeciek z centrali PR, że z nowym rozkładem jazdy (od grudnia) nastąpi rzeź pociągów interREGIO, ze szczególnym uwzględnieniem linii E-30.

Jak widać, beton PR nie czekał do grudnia. Część planowanych do uwalenia iR wyleci z rozkładu już od czerwca. Te iR, które się utrzymają, od grudnia będą kursować okresowo lub w wybrane dni tygodnia (np. piątek, niedziela).

A teraz garść informacji odnośnie czerwcowej korekty:

• poc. iR relacji Wrocław Główny (odj. 18:32) – Katowice / Kraków Główny
będzie kursował w skróconej relacji tylko do Katowic w piątki i niedziele oraz 22.VI, 15.VIII, 1, 10.XI oprócz 14.VIII, 11.XI;

• poc. iR relacji Katowice – Wrocław Główny (przyj. 09:20)
będzie kursował w poniedziałki i soboty oraz 23.VI, 16.VIII, 2.XI oprócz 15.VIII;

• poc. iR ŁYSICA relacji Wrocław Główny (odj. 15:52) – Kielce
od 01.06.2011 r. pociąg będzie odwołany;

• poc. iR ŁYSICA relacji Kielce – Wrocław Główny (przyj. 20:07)
od 01.06.2011 r. pociąg będzie odwołany;

• poc. iR ŁOKIETEK relacji Kraków Główny – Wrocław Główny (przyj. 16:40)
od 01.06.2011 r. pociąg będzie odwołany;

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 25-05-2011, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Victoria, czyżby nie zarabiały na siebie IR na E20?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-05-2011, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Damian, pociągi interREGIO nie są likwidowane z przyczyn ekonomicznych. Chyba nikt normalny nie uwierzy, że pociągi dalekobieżne na najbardziej obłożonych liniach E-20, E-30 i na CMK są deficytowe.

Po prostu zarząd PR ulega naciskom betonu PKP/UTK/MI. Wola POlityczna jest taka, żeby interREGIO uwalić, by PKP IC nie miało żadnej konkurencji. Aby nie wywoływać medialnej burzy, uwalanie iR będzie rozłożone w czasie, z naciskiem na grudzień, gdy będzie już po wyborach...

Nie wykluczam też szantażu MI, tzn. albo nowe EZT, albo interREGIO. Dysponentem funduszy unijnych na nowy tabor dla PR jest rząd.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 27-05-2011, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 25-05-2011, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Victoria, fakt zaczęło się w grudniu ubiegłego roku, poobcinano terminy min. Starosty, Prosny i tych po CMK. Ach ten nasz kraj...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-05-2011, 07:27   

Victoria,

Cytat:
pociągi interREGIO nie są likwidowane z przyczyn ekonomicznych.


Jak najbardziej zgadzam się z tą tezą ale moim zdaniem dotyczy ona tylko i wyłącznie składów wagonowych które nie dość że są droższe w użytkowaniu (dostęp) to muszą mieć dodatkowo obcego loka towarowego. W wypadku własnego taboru np. EN57 deluxe sytuacja jest całkowicie inna.

Może małe porównanie TLK do IR na Rzeszów - Wrocław
- Taryfy są dość podobne do siebie standardowa IR i rewelacyjny IC
- Pociągi TLK mają dotację do międzywojewódzkich plus własnego loka
- Pociągi IR wagonowe mają obcego loka i żadnej dotacji nie mają

Co w takim zestawieniu kosztowym wygrywa zyskiem albo mniejszym deficytem a TLK.


Cytat:
Chyba nikt normalny nie uwierzy, że pociągi dalekobieżne na najbardziej obłożonych liniach E-20, E-30 i na CMK są deficytowe


No to chyba nie jestem normalny według ciebie. Przykład takiego wagonowego IR Galicja która na Odcinku Kraków - Rzeszów ma w porywach 30% pokazuje że nawet na E30 może być duża deficytowość.
Powrót do góry

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-05-2011, 07:30   

Coraz mniej pociagow IR, R i TLK, dziury w rozkładzie, obcinanie składów, pogarszajacy sie czas przejazdow, rosnace ceny biletow, przy jednoczesnej budowie autostrady- linii Krakow-Tarnow zostalo juz niewiele czasu...
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-05-2011, 07:41   

Pułtuś, Kraków - Tarnów powinien być podawany w podręcznikach ekonomi jako przykład zarżnięcia kury znoszącej złote jaja.
- Brak konkurencji drogowej,
- Najlepszy czas,
- Wzorowe położenie

I co mamy? Kiedyś jeździły 3XEN57 a teraz EN57 starcza a na jednym kursie nawet EN81...
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-05-2011, 10:36    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
Odcinku Kraków - Rzeszów ma w porywach 30% pokazuje że nawet na E30 może być duża deficytowość.

Odcinek Kraków - Rzeszów to zaledwie wycinek linii E-30. Trudno oczekiwać, żeby każdy pociąg na całej trasie przejazdu miał zawsze komplet albo nadmiar pasażerów.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 28-05-2011, 08:26    Odpowiedz z cytatem

Victoria nie wprowadzaj ludzi w błąd!
W przypadku iR Łokietek do Katowic/Krakowa pociąg zostaje skrócony tylko w niedziele, ponieważ w niedziele jedynie kursował on do Krakowa.
Jeżeli pod naporem MI został iR Superjednostka dodany dodatkowy dzień kursowania to życzę sobie więcej takich naporów. Do 1. czerwca pociąg ten kursował tylko w soboty, a od 01.06 w soboty i poniedziałki.

Co do Łysicy to PR samo zrobiło sobie konkurencje na torach wysyłając rano iR Bolko inną trasą ale kierunek docelowy taki sam. Łysica jeździ/ła pusta tak samo jak iR A.Mickiewicz-to była tylko kwestia czasu nim te pociągi miały zostać zawieszone.
Może faktycznie MI i reszta bandy z PKP napiera na PR ale ja bym aż tak dosłownie tego nie traktował...

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/


Ostatnio zmieniony przez REGIOchłopak dnia 28-05-2011, 08:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-05-2011, 08:46    Odpowiedz z cytatem

REGIOchłopak napisał/a:
Victoria nie wprowadzaj ludzi w błąd!

Dlaczego do Victorii kierujesz ten apel? Przecież ona zacytowała komunikat ze strony PR:
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,dolnoslaskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,6707.html

Wyraźnie tam stoi, że:

poc. iR ŁOKIETEK relacji Kraków Główny – Wrocław Główny (przyj. 16:40)
od 01.06.2011 r. pociąg będzie odwołany

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 28-05-2011, 09:59    Odpowiedz z cytatem

spójrzcie na to trochę szerzej.
Podzielam argumenty i ekonomiczne i polityczne, ale chce zwrócić uwagę na kolejny (w kontekście Mickiewicza, pozostałych nie znam):
Stan kolei na Śląsku i Małopolsce.
Jako pociąg od węzła do węzła, generalnie wymaga możliwości przesiadki. W Poznaniu nie ma problemu z dojazdem dalej, we Wrocławiu (przy np. Wielkopolanine) też jakoś sie to kula.
W ubiegłorocznym wariancie (Krakow, tuż przed 13) pozwalał na 16 dotrzec busem w Pieniny (na 20 jak ktos sie uparł jechać via Stróże) i afair dwie osobówki do Zakopca zostawały (jedna meldowala sie w Zakopcu ~1730).

Po półrocznym cyrku na Śląsku i ubusowieniu Małopolski, sytuacja uległa pogorszeniu.
Na Śląsku mamy przymusowe uczestnictwo w "Twój szczęśliwy numerek" (peronu, w Katowicach). Takie zabawy potrafią mikoli odstraszyć, a co dopiero okazjonalnych pasażerów kolei Rolling Eyes
Do Wisły moglibysmy pojechac 315, ale dopiero od 1/06 kursuje. Wiec 4h zwiedzania remontu w Katowicach.

Z Bielska do Wisły dogodnych połączeń też specjalnie nie ma. Specjaliści w/s Śląska może znajdą ze 2-3 przesiadki Wink Do Żywca jest lepiej - "tylko" 1,5h na dworcu - można obiad zjesc.

I teraz pytanie, co Wielkopolanie mają robić w Bielsku? Śmiech
Do oryginalnych celów (Tatry, Pieniny) dochodzi jedna przesiadka ekstra (Katowice). Objechac Katowic przez Suchą nie ma jak. Jedyny sensowny obecnie cel podróży poza Bielskiem to Żywiec. Jak widać - mało frekwencyjny...

Wielka szkoda, bo z Poznania teraz nie da rady dojechać w małopolskie góry PRami. Przyjazd Wielkopolanina pozwala wsiąść do ostatniej w dobie osobówki do Zakopca. Czas przejazdu przed korektą 3:58, 147km. Handlowa poniżej 40km/h, meldujemy się na nocleg o 21.
A jak sie przesiadac w busa, to czemu nie od razu?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl