Wczoraj o 10:15 ze stacji Szczytno wyruszył pierwszy od lat pociąg do Wielbarka. Odcinek Szczytno - Wielbark linii nr 35 wyremntowała fabryka mebli Swedwood należąca do Ikei. Zarządca linii - PKP PLK - dostarczył materiały potrzebne do rewitalizacji.
Wczorajszy przejazd miał charakter pokazowy - odbył się wypożyczonym od Przewozów Regionalnych autobusem szynowym z prędkością 40 km/h - żaden z maszynistów przewoźnika nie miał tzw. znajomości szlaku, koniecznej do poruszania się z maksymalną dozwoloną prędkością. Pokonanie 20 kilometrów trasy trwało przez to pół godziny.
Od 1 lipca po linii mają kursować pociągi PKP Cargo dowożąc materiały do fabryki i wywożąc odpady produkcyjne. Swedwood jednak próbuje namówić przewoźnika i samorządy do uruchomienia również przewozów pasażerskich. W wielbarskiej fabryce pracuje 1100 osób, w dużej części z okolic Szczytna. Jednocześnie producent mebli zapowiada prace na przedłużeniu czynnego odcinka linii kolejowej do stacji Chorzele.
Pytanie, kto dalej wyremontuje linie od stacji Chorzele do Ostrołęki...
Tam już są drewniane podkłady kolejowe, i nie będzie tak łatwo jak w przypadku Szczytno-Wielbark gdzie były podkłady betonowe.
Trzeba tylko chęci i dobrej woli. Od czego jest np. RPO? To co prawda 71km i dwa województwa, ale profil nie jest trudny. A materiału staroużytecznego z licznych modern jest sporo do wykorzystania.
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby wyremontowanie odcinka Wielbark - Nidzica.
Przy odpowiednio ułożonym RJ byłby to świetny skrót z Wawy na Mazury, a dla mieszkańców tych terenów skrót do Działdowa, skąd dalej mogliby jechać w każdym kierunku kraju poc. dalekobieżnymi.
Nidzica-Wielbark jest przejezdna, na betonowych podkładach.
Piszesz że to świetny skrót na Mazury. Ok, zgodzę się z tobą.
Powiedz mi tylko (zakładając że szlak będzie przejezdny ze szlakową 80km/h) kto tam puści swoje pociągi?
PR? Nie ma szans bez dopłat. PKP IC? Zapomnij. Dla nich miasta jak Grudziądz, Gorzów, Kostrzyn, Zagórz, Suwałki nie istnieją, więc Wielbark czy Szczytno tym bardziej. Od rozkładu 2011/2012 wylatuje pociąg TLK z Ełku do Olsztyna przez Giżycko, więc źle się dzieje w tej spółce. KM? Oni nie mają spalinowych loków.
Także jedyna nadzieja w PR, w pociągach Regio. Ale one są wątpliwe. Warmińsko-Mazurskie jest biedne, i patrząc na ilość pociągów w tym województwie i współpracę z regionami to czarno to widzę.
Wielbark-Ostrołęka na 100% nie będzie robiony z RPO bo 2 województwa się nie dogadają. Mazowieckie ma inne linie i priorytety.
Rok temu reaktywowano Pisz-Ełk dla pociągów osobowych, teraz dla towarowych Szczytno-Wielbark. Ładnie. Jakie są szanse na pociągi osobowe dowożące pracowników do pracy w Wielbarku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum