Wysłany: 01-06-2011, 15:35 DB Schenker zaprezentował przeładunek biomasy
DB Schenker zaprezentował przeładunek biomasy
Dziś w elektrowni Siersza znajdującej się w Trzebini odbył się pokaz zorganizowany przez firmę DB Schenker. W trakcie jego trwania zaprezentowano najnowsze technologie w zakresie transportu oraz wyładunku biomasy. „Rynek Kolejowy” wziął udział w tej imprezie.
Elektrownia Siersza jest jedną z należących do grupy Tauron DB Schenker Rail Polska. Na terenie tej właśnie elektrowni przedstawiono dziś bardzo skuteczną i szybką metodę przeładunku biomasy na potrzeby energetyki.
- Przewóz biomasy doskonale wpisuje się w przyjęty model funkcjonowania firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, co przekłada się na wymierne efekty finansowe. Dodatkowo trzy różne kierunki transportu pozwalają zachować elastyczność, której coraz częściej oczekują od nas klienci” – zaznaczył Marek Nitkowski, członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Schenker Rail Polska.
Metoda zaprezentowana na pokazie oparta jest na systemie kontenerowym. System ten wykorzystywany może być przy transporcie, lecz także i przy przeładunku. Kontenerami transportuje się przede wszystkim biomasę, także węgiel, koks i inne materiały sypkie. Dużą zaletą takiego sposobu transportu i przeładunku jest fakt, że wyładunek można zrealizować przy każdych warunkach pogodowych. Z tego względu technologia ta staje się coraz bardziej popularna w krajach skandynawskich. Jak podkreślił Nitkowski, typowym problemem przy rozładunkach są towary podatne na zamarzanie. Stosowanie systemu kontenerowego powoduje, że nie staje się to żadną przeszkodą przy rozładunkach.
Wydajność rozładunku towarów w systemie kontenerowym zapewnia bardzo dobre wyniki. Według danych firmy DB Schenker przeładunek np. zrębki leśnej może odbywać się w tempie 800m3/h, co daje 280-300 t/h. Dodatkowo transport kontenerowy przyczynia się do ochrony środowiska. Każdorazowo za pomocą kolei można przewieźć ok. 1250 ton zrębki leśnej. Jest to waga, z którą poradziłoby sobie aż 50 ciężarówek.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum