Poza tym to właśnie głównie na trasach jeżdżą wagony po PR-ach (nawet na EIC), a nowsze w malowaniu IC stoją w krzakach bez rewizji. Gołym okiem widać że PRy oddały tabor w dobrym stanie.
Niestety wniosek z pierwszego zdania nie jest prawdziwy.
Przyczyna jest dużo bardziej przyziemna - koszt rewizji wagonu typu Y, czyli takiego a'la PR, jest prawie 3 razy tańszy niż wagonu Z, a do tego robi się je rzadziej.
Chcąc wyciągnąć firmę z dołka robiłbyś droższe i częstsze rewizje? Tak na logikę.
Wagon to wagon, liczy się sztuka do zestawienia pociągu, komfort w tym wypadku jest na drugim planie.
Nie jestem żadnym ekspertem, ale powiem Ci jak wygląda sytuacja z poziomu zwykłego pasażera.
Otóż moim zdaniem jednak nie tylko ilość się liczy, ale też jakość. Jak pasażer zapłaci kupe kasy za EIC, a potem jedzie wagonem, który uznaje za przedpotopowy, więcej się już na skorzystanie z usług IC się nie skusi. Co więcej, może się już nawet nie skusić na podróż pociągiem. W ten sposób może i poprawia się stan finansowy spółki, ale według mnie tylko pozornie, a samo działanie jest krótkowzroczne.
PS. Opisana wyżej sytuacja dotyczy mojej osoby. W zeszłym roku kupiłem dwa bilety na EIC SZKUNER z Gdynii do Katowic (1. klasa). Za bilety płaciłem ok 140 złotych (szczerze mówiąc dokładnie nie pamiętam). W zamian dostałem czerwoną jedynkę z zepsutym (nieotwierającym się) oknem w przedziale przy temperaturze powietrza ok 35'C.
Ależ ja się z Tobą zgadzam, co więcej sądzę, że władze Intercity zdają sobie sprawę z negatywnego wpływu takiego stanu rzeczy. Ale ...
Co byś zrobił mając 150 mln na minusie? Splajtujesz, czy postarasz się wyjść nad kreskę kosztem gorszej jakości obsługi. Zauważ, że gdyby robiono rewizje wagonów Z, a nie Y, to EIC miałyby porządne składy, ale 2-3 wagonowe, a nie 5-6. Co by się działo na TLK nie chcę sobie nawet wyobrażać.
Ja tylko czekam na rozpoczęcie sezonu i na chwilę gdy zobaczę składy sezonowe ...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Damian Łódź, Podejrzewam, że składy EIC się zmienią. Na przykład:
- EIC "Jantar" pojedzie na składzie "Neptuna", więc będzie 100% lepszy niż w ubiegłym sezonie;
- "EIC" "Fregata" Kraków-Kołobrzeg pojedzie na składzie "Lajkonika", więc również nie będzie co narzekać;
- EIC "Szanty" Bielsko Biała-Kołobrzeg również na składzie "Klimczoka", więc ze sezonowymi składami EIC nie będzie tak źle (mam nadzieję).
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
mkfilmykolejowe, ok, ale ja miałem na mysli składy TLK bo EIC może jako tako pojadą, np. tak jak @Szymek mówi o składzie Jantara, ale nie oszukujmy się, czas pokaże...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
To co widać na tym filmie to jest nic w porównaniu z płaszowskim cmentarzyskiem. Tam wagonów jest z trzy razy więcej, niektóre w podobnym, a nawet gorszym stanie... Mnóstwo wagonów dostosowanych do prędkości 160 km/h, większość ostatnie naprawy rewizyjne przeszła w 2007 i 2008 roku (jeszcze za PKP PR!). Można tam znaleźć wszystko - wagony klasy 1, klasy 2, kilka kuszetek, sypialki, warsy...
Z jakiś miesiąc temu byliśmy tam z Adamem (@Adams) i szczerze mówiąc zamurowało mną to, co tam zobaczyłem. Wagony zdewastowane i rozebrane po sam dach (tak jak na tym filmiku powyżej). Drzwi wyciągnięte, kable na wierzchu, półki na bagaże wykręcone, bezpieczniki na wierzchu, siedzenia obrzygane, zasrane, zaśmiecone, zniszczone, szyby powybijane... Tego nie da się opisać słowami - aby przekonać się o skali zniszczeń polskiego taboru, trzeba to zobaczyć na własne oczy.
W Krakowie jest dużo cmentarzysk:
- Mydlniki tor boczny
- Kraków Główny Zachód
- Płaszów Szopa
- Płaszów stacja
- Prokocim szopa (niedobitki)
Niektóre wagony pewnie wciąż stoją np. w Zagórzu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum