Wysłany: 25-05-2011, 11:02 Linie kolejowe z priorytetem pasażerskim lub towarowym
Niedawny pomysł PLK dotyczący wprowadzenia na poszczególnych liniach minimalnych prędkości dla pociągów niesłusznie wzbudził wiele kontrowersji, bowiem krok ten jest jak najbardziej właściwy, choć wymaga wprowadzenia pewnych zmian w samej PLK.
O pomyśle wprowadzenia prędkości minimalnych pisaliśmy tutaj, w skrócie PKP PLK chce opracować wykaz prędkości minimalnych jakie muszą osiągać pociągi aby mogły skorzystać z danej linii. Powodem wprowadzenia takich regulacji ma być fakt, iż jadące wolno (zazwyczaj pociągi towarowe) wpływają negatywnie na zużycie szyn na łukach, choć pod zasadność tych regulacji można przypisać również kwestie przepustowości linii. Problemy te dotyczą zwłaszcza linii szybszych, zazwyczaj o prędkości maksymalnej 160 km/h, gdzie w ramach dostosowywania do większych prędkości zastosowano większe przechyłki torów w łuku. Dzięki temu pociąg pasażerski może przejechać szybciej, choć efektem ubocznym jest zwiększone zużycie szyny wewnętrznej w przypadku zbyt wolnej jazdy pociągu towarowego. W związku z tym pomysł ten ma przyczynić się do zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury, choć można zapytać, czy PLK będzie te szlaki utrzymywać w należytym stanie i czy nie pojawią się ograniczenia czasowe mniejsze niż prędkość minimalna, bowiem wówczas mielibyśmy typowo polskie kuriozum.
Bardzo dobrze. Żywym przykładem jest odcinek Wrocław-Opole gdzie wszystkie pociągi towarowe (no moze poza tymi z V=100km/h) powinny jezdzic przez Jelcz Laskowice.
marian1, Dla ciężkich, planowych i wolnych składów towarowych to może i dobrze ale jeśli wliczymy w to lekkie okazjonalne składy pociągów retro które to jeżdzą przeważnie z Vmax 60km/h to już tak fajnie nie będzie, chyba że takich lekkich, wolnych, okazjonalnych składów ten przepis dotyczyć nie będzie.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju zapowiedziała dziś we Wrocławiu poprawę stanu infrastruktury kolejowej przeznaczonej dla pociągów towarowych. Jak oceniła, pociągi takie jeżdżą wolno, bo linie towarowe zaniedbano kosztem pasażerskich – donosi „Puls Biznesu”.
Po raz kolejny napiszę, pociągi nie dzielimy tylko na osobowe i towarowe ale są też pociągi specjalne i turystyczne ni nie każdemu pasażerowi wtedy pasuje aby jechać w maszynie lub w wagonie te 160km/h ale lubią pojeździć sobie znacznie wolniej tu i ówdzie się zatrzymać i porobić ciekawe zdjęcia małych stacyjek, które to po licznych modernizacjach są już za zwyczaj tylko zwykłymi przystankami z czerwonym wysokim peronem gdzie nawet składu lub lokomotywy postawić nigdzie nie można, bo przecież kolej według polityków to tylko ta wielka państwowa a właścicieli prywatnych lokomotyw czy wagonów to oczywiście nie ma Tak samo jak i skansenów ponoć tych prywatnych też nie ma
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum