Do noweli ustawy (z dnia 25 czerwca 2009 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym) Minister właściwy do spraw transportu musi wydać rozporządzenie na mocy którego UTK będzie mogło wprowadzić je w życie (praktycznie)!
Mam takie pytanie: ile godzin maxymalnie może jechać maszynista na raz? Czy jak np. relacja Szczecin-Przemyśl to czy jedzie do końca, śpi w Przemyślu i później wraca?
@stargard - czas pracy maszynisty nie może przekraczać 12 godzin od momentu rozpoczęcia w miejscu pracy czyli np: w Warszawie do momentu zakończenia również w Warszawie. Inaczej mówiąc maszynista musi zdążyć w 12 godzinach pojechać tam i z powrotem. Na trasie, którą przytoczyłeś, jedzie np: poznaniak lub Szczeciniak od Szczecina do Poznania, potem Łodziak lub Poznaniak od Poznania do Łodzi, potem następny Łodziak lub Krakus od Łodzi do Krakowa i potem Krakus lub Przemyślanin od Krakowa do Przemyśla. Tak to na obecną chwilę wygląda. Mam nadzieję że zrozumiale w miarę napisałem
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
Żeby mogły powstać takie ośrodki, to musi wejść w życie nowe rozporządzenie MI.
A Teraz już chyba weszło, czy się mylę? Jak w chwil obecnej wygląda droga do przyjęcia na stanowisko maszynisty? I czy ktoś mi powie czy po liceum elektronicznym mogę zostać maszynistą i co mam zrobić?
w Intercity jest nabór na pomocników maszynisty. Po technikum elektronicznym masz bardzo duże szanse
Tylko, że ja jestem po liceum, znaczy, że nie mam dyplomu technika, ale niby średnie techniczne jest, wysłałem do IC CV, ale pewnie nic z tego nie będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum