Rezerwacja tak - ale za przysłowiową złotówkę i ani grosza więcej. Myślę że to i tak uczciwy biznes bo zawsze to pare stówek z jednego pociągu więcej. Oczywiście trzeba będzie ponieść pewne koszty związane z systemem rezerwacyjnym, oznakowaniem wszystkich pociągów, ale myślę że może być tu jakaś wartość dodana. Kiedyś już tak było ale na samym początku podziału na spółki. Np Wigry z Krakowa i Gliwic do Suwałk były objęte całkowitą rezerwacją miejsc, a miejscówka kosztowała 2 zł. Tego lata jeszcze kilka innych pośpiechów sezonowych było objętych [R], ale nie pamiętam już jakich - głównie były to sezonowce.
A co do sypialek, kuszetek - to mnie dziwi tylko czemu nikt nie wziął się za rewizję tych wagonów w grudniu albo wczesną wiosną, skoro zaplanowano ich znacznie więcej do kursowania niż w ubiegłym roku... Dla mnie to jakiś hardcore - w ogóle to ja bym się zastanowił czy kontrakt jaki IC ma z rządem na 10 lat operowania pociągami międzywojewódzkimi jest słuszny. Skoro działania spółki są nieudolne, nie jest w stanie zaplanować rewizji wagonów, nie umie operować tym taborem który jest, to po kiego grzyba ktoś powierza jej ąz tak odpowiedzialne zadanie i to na 10 lat...
proszę was o sprostowanie w sprawie tych wag. sypialnych i leżących, niektórzy piszą ze nie będzie ich na niektórych pociągach nocnych
na stronie IC wybierając połączenia takie jak TLK 84500 ( na obu relacjach pokazuje wagony sypialne tak jak miało być), TLK 53202 (wagony kier. do Krakowa Pł. miała być tylko kuszetka a są też sypialne oraz TK), na TLK 53502 Hel - Kraków Płaszów również pokazuje sypialny oraz kuszetkę) czyżby IC nie wprowadziło jeszcze zmian na lipiec?
Podobnie jest na TLK38502 (Przemyśl - Kołobrzeg) i TLK83502 (Kołobrzeg - Przemyśl). Na tym pierwszym pokazuje Bc i WL od Krakowa. W drugim przypadku Bc i WL na całej trasie.
Mowicie o stronie e-IC? Jesli tak, to owszem, strona bogata, pokazuje nawet sypialki do Bielska z Kolobrzegu oraz Swinoujscia - tak samo 38504, 38502 sa sypialne i kuszety. A teraz sprobujcie zrobic rezerwacje na ktora kolwiek sypialke, albo na kuszete 38502 - pojawia się błąd: niezgodnosc relacji pociagu czy cos tam cos tam..
e-IC widac jeszcze nie jest poprawiona, w porownaniu do sitkolu, bo tam juz zmiany wprowadzono.
Hitem będzie 38508/83508 rel. Kraków - Kołobrzeg/Łeba, jest to połączenie 4 dawnych składów, tj. Kraków-Łeba, Kraków-Kołobrzeg, Kraków/Katowice-Słupsk i (Kielce)Łódź-Kołobrzeg. Pewnie będzie z 8 wagonów, i ludzie pozostający na peronach.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-06-2011, 23:02
Damian Łódź napisał/a:
Kraków-Kołobrzeg
Tyle, że Kraków zyska dawnego Orkana kursującego rok temu w relacji Bielsko/Katowice - Kołobrzeg, który w tym roku pierwszy raz w swojej karierze wyjedzie aż z Przemyśla. Tak więc jeśli o kierunek Kołobrzeg chodzi, to ruch się jakoś w Krakowie rozładuje na te pociągi.
mk1992, przecież Przemyśl-Kołobrzeg to jezdził od dawna, ostatnio p. Czwę, Koluszki, Kutno, coś pomieszałeś...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Przemysl - Kolobrzeg to pierwszy raz w zeszłym roku pojechał, a tak to kończył bieg w Rzeszowie i faktycznie przez DGZ, Czewe, Koluszki, Kutno, Bydzie, Piłę. Teraz jest jakieś novum i jazda przez Ostrów na Poznań, Piłę.
Eeech, fajny to był skład.
vistavio, tak ,racja, zawsze był z Rzeszowa, ale odkąd PIC ma swoją postojówke w Przemyslu Bakończycach, wydłużyli go tam żeby czasem PR nie płacic.
Że fajny to wiem, jechałem jeszcze za PR z Kutna na Kołobrzeg, piękny długi skład co prawda wagony a'la "mechpom" ale i tak super.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-06-2011, 07:12
Damian, chodzi mi o to, że pierwszy raz wydłużono do Przemyśla dawną katowicką rzeźnię Katowice - Kołobrzeg.
To nie jest żadna dawna katowicka rzeźnia. To jest pociąg, który jeździ od kilkunastu lat, od niedawna wydłużony z Rzeszowa do Przemyśla, który został przetrasowany na Poznań, Ostrów i Katowice, by zrekompensować wycięcie dawnego Orkana. Pomijając odcinek Jaworzno - Ostrów, wrócił na swoją starą trasę, bo jeszcze przed przetrasowaniem go przez Koluszki, Bydgoszcz i Nakło śmigał przez Częstochowę Stradom, Lubliniec, Ostrów i Poznań do Kołobrzegu (sezonowo z Rzeszowa, poza sezonem z Krakowa Płaszowa codziennie).
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-06-2011, 07:25
@Krystian, głupoty piszesz. To jest pociąg, który od wielu lat kursował w relacji Katowice-Kołobrzeg przez Bytom, przez ostatnie dwa lata kursował w relacji Bielsko Biała-Kołobrzeg, a w tym roku w zamian za to, że dawna rzeźnia Bielsko-Świnoujście została wydłużona do Kołobrzegu, katowicki Orkan został wydłużony do Przemyśla.
Krystian napisał/a:
śmigał przez Częstochowę Stradom, Lubliniec, Ostrów i Poznań do Kołobrzegu (sezonowo z Rzeszowa, poza sezonem z Krakowa Płaszowa codziennie).
Ty mówisz o całkiem innym pociągu, nie mieszaj jeśli nie jesteś zorientowany w temacie... Podpowiem, na linii "kluczborskiej" były dwa pociągi do Kołobrzegu. Teraz czaisz bazę?
Dawniej był sezonowy Rzeszów - Kołobrzeg, trasa od Krakowa przez Częstochowę Str, Lubliniec, Kluczbork, Ostrów, Poznań, a drugim na lini kluczborskiej był Katowice - Kołobrzeg. Ale zmiany na lepsze spowodowały, że z dwóch zrobiono jeden. Zniknął sezonowy Kraków/Katowice - Słupsk, łączony w Częstochowie, kiedyś trasowany przez Bytom, Tarn. Góry, potem przez Radomsko, Łódż, a dziś w ogóle brak na wakacje tego pociągu. Rzeszów - Hel, nie ma tego popularnego połączenia, dlaczego pasażer jest skazany na Ex Małopolska i przesiadki na regio w kierunku Helu? Kilka ostatnich lat to likwidowanie stałych, popularnych połączeń wakacyjnych, a w zamian nic nowego, poza ściskiem w tych niewielu sezonowcach co pozostały.
@Krystian, głupoty piszesz. To jest pociąg, który od wielu lat kursował w relacji Katowice-Kołobrzeg przez Bytom, przez ostatnie dwa lata kursował w relacji Bielsko Biała-Kołobrzeg, a w tym roku w zamian za to, że dawna rzeźnia Bielsko-Świnoujście została wydłużona do Kołobrzegu, katowicki Orkan został wydłużony do Przemyśla.
Krystian napisał/a:
śmigał przez Częstochowę Stradom, Lubliniec, Ostrów i Poznań do Kołobrzegu (sezonowo z Rzeszowa, poza sezonem z Krakowa Płaszowa codziennie).
Ty mówisz o całkiem innym pociągu, nie mieszaj jeśli nie jesteś zorientowany w temacie... Podpowiem, na linii "kluczborskiej" były dwa pociągi do Kołobrzegu. Teraz czaisz bazę?
Człowieku, popatrz sobie chociażby w poprzedni rozkład i odpowiedz sobie na pytanie czy to jest wydłużenie relacji pociągu czy przetrasowanie.
Dodatkowo - przeglądnij sobie rozkłady z ostatnich 10 lat to prześledzisz sobie dokładnie historię 38502.
W relacji Słupsk - Katowice i Kołobrzeg - Katowice kursowały inne pociągi, których na obecną chwilę nie ma i w tym rozkładzie uruchamianych nie będzie.
[ Dodano: 13-06-2011, 11:21 ]
sebek napisał/a:
Dawniej był sezonowy Rzeszów - Kołobrzeg, trasa od Krakowa przez Częstochowę Str, Lubliniec, Kluczbork, Ostrów, Poznań, a drugim na lini kluczborskiej był Katowice - Kołobrzeg. Ale zmiany na lepsze spowodowały, że z dwóch zrobiono jeden. Zniknął sezonowy Kraków/Katowice - Słupsk, łączony w Częstochowie, kiedyś trasowany przez Bytom, Tarn. Góry, potem przez Radomsko, Łódż, a dziś w ogóle brak na wakacje tego pociągu. Rzeszów - Hel, nie ma tego popularnego połączenia, dlaczego pasażer jest skazany na Ex Małopolska i przesiadki na regio w kierunku Helu? Kilka ostatnich lat to likwidowanie stałych, popularnych połączeń wakacyjnych, a w zamian nic nowego, poza ściskiem w tych niewielu sezonowcach co pozostały.
Zgadza się. I ten sezonowy najpierw przetrasowano przez Koluszki, Bydgoszcz i Nakło, później wydłużono relację do Przemyśla, a w tym roku przetasowane z powrotem na prawie starą trasę. Poza sezonem kursował codziennie z Krakowa do Kołobrzegu, jeździłem nim wielokrotnie do rodziny w Szczecinku.
To co zrobił PiC w tym roku, wycinając Orkana i puszczając rzeźnię przemysko-kołobrzeską przez Katowice i Poznań to jest barbarzyństwo. W poprzednich rozkładach pociąg ten startując już z Krakowa był nabity po dach. Armagedon zacznie się z początkiem wakacji. Hitem było w 2007 roku jak na 12 wagonów klasy II 3 były dostępne dla podróżnych, reszta - kolonie.
Kiedyś do pośpiecha Kraków - Świnoujście, w Katowicach doczepiano wagony w rel. Katowice - Świnoujście, co znacznie odciążało zapchane krakowskie wagony. Przypuszczam, że Przemyśl - Kołobrzeg będzie już w Krakowie na maxa zapełniony, tutaj przydałoby sie włączenie grupy wag. lub w Katowicach doczepienie kilku dwójek. No ale ale to tylko marzenia, bo pewnie skład pojedzie od Przemyśla do końca trasy niezmienny.
Na odcinku od Krakowa do Poznania, przed TLK Przemyśl - Kołobrzeg, jest Kraków - Świnoujście, również trasą przez Bytom, Kluczbork. Napewno część pasażerów do Poznania pojedzie Świnoujściem, może to odciążyć nieco skład kołobrzeski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum