Wysłany: 11-06-2011, 14:51 Leasing 5 EZT dla Kolei Śląskich
Koleje śląskie ogłosiły przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego 5 sztuk EZT. Jedynym kryterium wyboru będzie najniższa cena. By spełnić warunek doświadczenia wykonawca musi wykazać się:
a) produkcją lub naprawą główną 3 pojazdów z napędem elektrycznym z zastosowaniem falowników trakcyjnych i
silników asynchronicznych o wartości min. 5 mln zł brutto każdy.
b) co najmniej jedną usługą leasingu o wartości nie mniejszej niż 40 mln zł.
Ogłoszenie o zamówieniu (a w przyszłości także SIWZ i inne dokumenty) do pobrania tutaj:
Nie mów hop:P Co do KS i UMWŚ to nigdy nie można być pewnym czy nie unieważnią, czy przypadkiem nie będzie za drogo.
Leasing jest na 7 lat, zobaczymy po ofertach czy w ogóle będzie to opłacalny interes.
Nie wiem czy źle oglądam SIWZ, ale nie widzę klimatyzacji kabiny pasażerskiej, jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi.
Nie wiem ile teraz takie modernizacje kosztują, ale jeśli koszt jednego EZT - a pamiętajmy, ze wykonawca najpierw musi go od kogoś odkupić, wyniesie ~10mln zł to oby ktoś w KS wybił sobie z głowy modernizację, a zakupił 2 lub 3 nowe EZT.
Jak Matuszewski ma takie jaja jak sobie maluje i jest zdeterminowany żeby uruchamiać KS, to niech dogada się z innymi województwami i przejmie majątek ŚZPR w zamian za udziały w PR. Wtedy ludzie do KS, majątek też. Byłyby składy i nie byłoby takiego cyrku jak mamy teraz, można by spokojnie reorganizować siatkę połączeń i inwestować w tabor. Skończyłyby się problemy z zapleczami, taborem itp. ŚZPR wg. ostatnich informacji ma ok. 150 EN57 z czego w ruchu około 80sztuk. Zakładając, że KS dostałyby około 20 wagonów piętrowych i pewnie koło 100 normalnych w różnym stanie. Zapewne dużą część można by zmodernizować w kolejnej perspektywie budżetowej UE.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-06-2011, 22:27
mikiyee napisał/a:
Jak Matuszewski ma takie jaja jak sobie maluje i jest zdeterminowany żeby uruchamiać KS, to niech dogada się z innymi województwami i przejmie majątek ŚZPR w zamian za udziały w PR.
Co przez to rozumiesz? Koleje Śląsko - Małopolsko - Świętokrzyskie?
Wydzielenie majątku ŚZPR i przekazanie go UMWŚ lub KŚ, w zamian za zrzeczenie się udziałów w spółce PR. UMWŚ posiada bodaj 16% akcji PR. Po takiej zamianie byłby właścicielem 0% akcji, ale posiadałby majątek i/lub struktury firmy na Śląsku.
Wtedy Matuszewski mógłby sprawować nadzór właścicielski nad spółką, czego tak bardzo pragnie. Byłaby to napewno zdrowsza sytuacja niż jest teraz, gdzie 16 marszałków nie może się dogadać. Do PR nie chcą dokładać bo to wspólne czyli niczyje. Nie da się tak łatwo rządzić i m.in. stołków zapełniać ludźmi do których ma się zaufanie
Ale idiotyzmem była reforma, która dała spółkę samorządom. Teraz już można tylko przyspieszyć nieuniknione - czyli upadłość PR. A zrobić, można to wmiarę bezboleśnie poprzez podział firmy. Innej szansy na dalszą działalność nie widzę.
Jak marszałkowie będą mądrzy, powołają "radę" która ujednolici taryfy i wzajemne rozliczenia. Jeżeli spółki będą jeździć we własnych województwach, wtedy wzajmene honorowanie biletów i rozliczenia są wmiarę proste.
Klimy nie ma, a koszt powinien wynieść w granicach 5,5mlnzłza sztukę czyli jakieś 4x mniej niż za ELFa.
Przejmując ŚZPR i oddając 16% udziałów UMWŚ musiałby też pokryć 16% długów, których duża część powstała właśnie w tym województwie.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-06-2011, 09:58
sphinx napisał/a:
Przejmując ŚZPR i oddając 16% udziałów UMWŚ musiałby też pokryć 16% długów
Myślę, że gra jest warta świeczki. UMWŚ praktycznie za free przejąłby całe zaplecze techniczne wraz z taborem i pracownikami. Ciekawe, czy rozważane jest takie rozwiązanie?
Co do zawiązania grupy województw - intryguje mnie jedna rzecz, otóż, załóżmy, że zawiązuje się więź między Śląskim, Małopolskim, Podkarpackim i Świętokrzyskim, marszałkowie tych czterech województw kupują wspólny tabor, dajmy na to 25 sztuk ELF-ów, w międzyczasie Koleje Śląskie ruszyły i obsługują średnicę Gliwice - Częstochowa, natomiast w pozostałych trzech województwach w dalszym ciągu jeżdżą PR-y. Pytanie - jak Matusiewicz chce rozwiązać problem obsługi tych 25 ELF-ów? Będą one jeździły pod banderą KŚ z Katowic do Krakowa/Przemyśla/Kielc, gdzie funkcjonują przecież PR-y? Bo nie wierzę, że będą jeździły tylko w woj. śląskim, skoro pieniądze na nie mają też dać sąsiednie województwa.
Pojęcia nie mam czy ktoś to rozważa, ale jeśli byłbym odpowiedzialnym za powołanie spółki KS i miałbym takie poglądy dot. współpracy z PR jak marszałek, to pierwszym co bym rozważał to zbudowanie KS na gruzach PR. Jest dla mnie bardzo dziwnym, że nikt o tym poważnie nie mówi, w moim odczuciu wydzielenie PR jest jedynym rozsądnym wyjściem w obecnej sytuacji.
Co do długów PR, wszystko zależy od procesów sądowych i tego, czy zostanie zasądzone odszkodowanie dla PR w zamian za zbyt mało dotowane przewozy międzywojewódzkie, bodaj w latach 2000-2008. Z tego co czytałem gra toczy się o prawie 700mln zł. Niestety nie mam rzetelnej wiedzy dot. obecnych zobowiązań spółki PR. Jednak jeśli marszałek zbuduje KS, ograniczy dotację do PR, to zapewne maleć one nie będą. Oby tylko marszałek nie został za kilka na z długami po spółce PR, która upadnie.
mk1992 napisał/a:
Będą one jeździły pod banderą KŚ z Katowic do Krakowa/Przemyśla/Kielc, gdzie funkcjonują przecież PR-y? Bo nie wierzę, że będą jeździły tylko w woj. śląskim, skoro pieniądze dać mają też sąsiednie województwa.
Zapewne zostanie powołana grupa zakupowa, czyli każde z województw dostanie część z tych składów. Zyskiem będzie jednoczesne staranie się o większe zamówienie przez co cena powinna być dobra. Czy tak się stanie zobaczymy. Nie będą one własnością tej grupy, każde z województw będzie właścicielem odpowiedniej ilości EZT, w tym wypadku UMWŚ będzie miał 5ezt.
Wątpię by w przetargu zawarto na jakich liniach powinny jeździć pociągi. Będzie on zrealizowany tak samo jak zakup pociągów ELF - bez określenia linii. To jak później dogadają się spółki zależy od nich, ale by było to coś konstruktywnego wątpię. Być może podzielą się wpływami z biletów i praca przewozową na danej trasie, np.K-ce - Krk, po połowie.
zastosować układ prędkości zadanej („tempomat”) oraz wybór z poziomu terminalu operatorskiego opcji dopuszczalnej prędkości 70 km/h, przy której następuje przerwanie rozruchu i włączenie funkcji prędkości zadanej – 70 km/h. Układ ma wykorzystywać czujniki prędkości obrotowej kół układu hamulcowego, regulować automatycznie siłę hamowania jak również siłę napędową w celu utrzymania zadanej prędkości (w zależności od krzywizny toru jak również jego pochylenia).
Wszystko fajnie, tempomat to nic nowego w pojeździe. Ale jeszcze nie słyszałem o żadnym uzależnieniu od krzywizny i pochylenia toru (profilu). Po prostu układ sterowania nie wie, gdzie się znajduje pojazd - nie reguluje na tej podstawie siły hamowania lub rozruchu. Tak więc ten zapis wyleci.
Klimy nie ma, a koszt powinien wynieść w granicach 5,5mlnzłza sztukę czyli jakieś 4x mniej niż za ELFa.
Tu bym dyskutował bo dziś ogłoszono rozstrzygnięcie na modernizację 4ezt dla łodzi. Cena samej modernizacji to 31mln zł. czyli 7,75mln za sztukę. Dla śląska należy doliczyć jeszcze koszt samego EZT - około 1,5mln zł. Cała zabawa robi się mało opłacalna. Dla zainteresowanych ogłoszenie:
W łodzkim był szerszy zakres modernizacji, do tego obejmował też montaż klimatyzacji, której w woj. śląskim nie będzie (prawdę mówiąc łódzkie mogłoby się szarpnąć na dodatkowe 2 mln i zrobić modernę do '14WE AKM'). Tutaj jest porównywalnie do KM czy lubelskiego gdzie ceny za samą modernę schodziły poniżej 5 mln zł. Oczywiście ceny w przetargu będą wyższe bo dojdzie jeszcze koszt leasingu.
Koleje Śląskie wydłużyły okres składania ofert na dostawę w formie leasingu 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Przypomnijmy, 10 czerwca 2011 roku Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych, po wykonanej naprawie głównej i wykonanej modernizacji. Dziś miało się odbyć otwarcie ofert złożonych w przetargu, jednak na prośbę oferentów okres ten wydłużono.
Nowy termin składania ofert to 29 lipca 2011 r.
źródło: KOW
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” w przetargu na leasing 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich jedyną ofertę złożyło konsorcjum złożone z firm: Newag, ZNTK Gliwice oraz ING Lease.
Koleje Śląskie chcą nabyć pięć tradycyjnych pociągów EN57 zmodernizowanych do standardu AKM. - Spółka jest zainteresowana pozyskaniem używanych pociągów typu EN57 (lub równoważnych), które przeszły remont kapitalny i zostały zmodernizowane. Wymagany zakres modernizacji obejmuje m.in. wózki, mechanizmy podwozia, układy rozruchu, sterowania napędem i hamowania. Aby zapobiec korozji i zamarzaniu drzwi, co często zdarza się w pociągach tego typu, spółka zastrzegła też ich wymianę na aluminiowe. Pojazd ma być ponadto wyposażony w stojaki na rowery, a kabina WC dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – mówił jakiś czas temu naszemu portalowi Adam Warzecha, rzecznik Kolei Śląskich.
Jedyną ofertę w przetargu na leasing pojazdów złożyło konsorcjum złożone z firm: Newag, ING Lease oraz ZNTK Gliwice. Newag będzie odpowiedzialny za modernizację pojazdów, ZNTK Gliwice za ich serwisowanie, gdyż przetarg przewiduje 3 letni okres serwisowania, a ING Lease ma zająć się stroną finansową inwestycji.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, oferta złożona przez to konsorcjum jest wyższa niż kwota, którą zakładały Koleje Śląskie. Spółka dostała zgodę na zaciągnięcie zobowiązania w wysokości 50 mln zł na sfinansowanie tej inwestycji. Brakuje jeszcze 1,2 mln zł. W związku z tym przewoźnik potrzebuje zgody zgromadzenia wspólników, które musi zezwolić na podwyższenie kwoty zobowiązania. W piątek zgodę na taki krok dała już rada nadzorcza spółki. Prawdopodobnie we wtorek taką samą decyzję podejmie zgromadzenie wspólników Kolei Śląskich. To oznacza, że w środę w przyszłym tygodniu umowa z konsorcjum Newag, ING Lease oraz ZNTK Gliwice może zostać podpisana.
Dzięki temu zakupowi Koleje Śląskie zyskają pociągi, które będą napędzane silnikami asynchronicznymi umożliwiającymi osiągnięcie prędkości 120 km/h i przyspieszenie rzędu od 0,8 do 1,1 m/s2. Przewoźnik zamierza skierować zmodernizowane jednostki do obsługi połączeń w relacji Sosnowiec - Tychy Miasto, a także wspomagająco na trasie Gliwice – Katowice - Częstochowa. Termin realizacji zamówienia wynosi 180 dni od dnia podpisania umowy, z tym, że pierwszy zmodernizowany pociąg powinien zostać dostarczony w ciągu 90 dni od tej daty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum