Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Związek Pracodawców Kolejowych wypowiada PUZP
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-06-2011, 23:11    Odpowiedz z cytatem

sheva17, związków nie należy rozwalać, zresztą nikt do ich rozwalania nie ma uprawnień, tylko należy je wyprowadzić poza bramy zakładów pracy.

Związki zawodowe powinny być utrzymywane wyłącznie ze składek członkowskich i ewentualnie z zysków z prowadzonej działalności gospodarczej. Przewodniczący związku powinien być niezależny od pracodawcy, u którego działa związek, tzn. powinien być zatrudniony przez związek zawodowy.

Obecnie w Polsce mamy związkową patologię (a nawet związkową mafię!), z którą należy wreszcie skończyć!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 16-06-2011, 23:15, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 16-06-2011, 23:14    Odpowiedz z cytatem

Chyba by musiał koniec świata nastąpić, żeby weszło to w życie - od lat też powtarzam, żeby odciąć Związki od żłoba, to się od razu okaże, komu naprawdę zależy na sprawach pracowniczych...

Mnie się zdaje, czy w postulatach Solidarności w 1980 roku jednym z ważniejszych punktów było ODCIĘCIE związku od zakładu pracy? Co się stało z tym postulatem? Rolling Eyes

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-06-2011, 23:22    Odpowiedz z cytatem

syrenka, sęk w tym, że zarówno politycy jak i pracodawcy chcą mieć pełną kontrolę nad związkami zawodowymi. Dlatego obecny patologiczny stan jest wszystkim na rękę. Mało tego, politycy poszli krok dalej i aby jeszcze bardziej uzależnić od siebie działaczy związkowych, zagwarantowano im ustawowo 1/3 miejsc w radach nadzorczych państwowych spółek. Jest to swoista forma przekupstwa, o czym można poczytać w tym wątku:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4180

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 17-06-2011, 09:30    Odpowiedz z cytatem

Stan tych pseudo negocjacji obnażył słabość reprezentacji ZZ zarówno od strony prawnej jak i taktycznej. Stan taki trwa już kilka lat co może świadczyć o tym,że albo są "cieniakami" ( wtedy należy ich w trybie pilnym pozbawić posad jako, że są nieefektywni ) albo "negocjacje mają "drugie dno". Ja śmiem twierdzić, że ma miejsce i jednoo i drugie. W ZZM Leszek ma teraz inny problem niż jakieś tam PUZP - "marsz na Wiejską" co skrzętnie wykorzystać chce krzysio od lat mając chęć na fotelik prezydenta. Po marnym referendum i jakże udanym strajku sami dali sygnał władzy, że siła ich żadna. Brak autorytetu i skutecznego zaprocentował tym, że Mamiński poczuł wiatr w plecy ale tak to jest jak się z nimi pije kawę i nie tylko bez oglądania i przewidywania skąd zaatakują. Bezradni związkowcy ale z posadami a pracownicy... no cóż kto by się nimi przejmował Smile Więc niech już nie negocjują bo skompromitują się do końca.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-06-2011, 13:40    Odpowiedz z cytatem

20 czerwca odbyło się nadzwyczajne posiedzenie Rady Krajowej Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP. Jednym z głównych tematów było omówienie skutków wypowiedzenia Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz sytuacji z tym związanej w poszczególnych spółkach Grupy PKP.

"Bezspornym jest, że brak uregulowań płynących z zapisów układowych skutkować będzie od dnia 01.01.2012 obniżeniem wynagrodzeń pracowników oscylującym około 20-30% oraz utratą ostatnich uprawnień jakie jeszcze przysługują Polskiemu Kolejarzowi. W odniesieniu do tej sytuacji, świadomi odpowiedzialności ciążącej na nas jako przedstawicieli pracowników Rada Krajowa Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP na swoim nadzwyczajnym posiedzeniu podjęła Uchwałę o zawiązaniu Krajowego Komitetu Protestacyjno – Strajkowego" - czytamy w komunikacie Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP.

ZZDR PKP żąda od Związku Pracodawców Kolejowych wycofania wypowiedzenia PUZP do dnia 31 lipca 2011 roku. Niespełnienie tego postulatu skutkować będzie podjęciem akcji protestacyjno - strajkowej polegającej na wstrzymaniu ruchu pociągów na terytorium RP.

"ZZDR PKP zażąda od Premiera RP oraz Ministra Infrastruktury interwencji w stosunku do Zarządu Związku Pracodawców Kolejowych której skutkiem powinno być wycofanie decyzji o wypowiedzeniu PUZP" - postulują związkowcy.

Jak podaje ZZDR PKP, podjęto także pierwsze decyzje dotyczące działań KKPS i umocowano je odpowiednimi Uchwałami Członków Rady Krajowej.

źródło: Rynek Infrastruktury/ZZDR PKP

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 21-06-2011, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie spodziewałem się nic dobrego i mądrego po tym związku, a raczej po jego przywódcach, ale chyba zapominają, że wypowiedzenie układu ponadzakładowego, czy też nie podpisanie jakiegokolwiek układu nie może być podstawą do akcji strajkowej.
Po to jest między innymi możliwość aż półrocznego wypowiedzenia takich aktów i to przez każdą ze stron.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

graham Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2009

PostWysłany: 22-06-2011, 13:25    Odpowiedz z cytatem

ZZM uradzi coś we wrześniu w Mielnie Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 22-06-2011, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Na wypisane powyżej bzdury, dotyczące ZZM, nie poradzę nic.

Trochę konkretów.
Kto chce, niech wysłucha.

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-06-2011, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Związkowcy zapowiedzieli na 27 czerwca nadzwyczajne posiedzenie prezydium Sekcji Krajowej Kolejarzy, podczas którego najprawdopodobniej zapadną decyzje dotyczące rozpoczęcia akcji protestacyjno-strajkowej we wszystkich spółkach kolejowych.

Powodem jest wypowiedzenie przez Związek Pracodawców Kolejowych Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

- Wypowiedzenie PUZP stanowi pogwałcenie podstawowych zasad dialogu społecznego. Pod pretekstem ulg na przejazdy dla pracowników próbuje się pozbawić kolejarzy wielu innych uprawnień i świadczeń. W takiej sytuacji obawiam się, że nie pozostaje nam nic innego jak tylko sięgnąć po ostateczne środki - zapowiada Stanisław Kokot, rzecznik prasowy Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność.

O planach zorganizowania akcji protestacyjnych związkowcy poinformowali premiera Donalda Tuska oraz ministra infrastruktury. Bezpośrednią przyczyną wypowiedzenia układu zbiorowego był spór wokół ulg przejazdowych dla pracowników kolei emerytów, rencistów i ich rodzin. Przewozy Regionalne, których właścicielem są samorządy, nie wyraziły zgody na dalsze realizowanie ulg w obecnym kształcie. - Związek Pracodawców Kolejowych podjął decyzję o wypowiedzeniu Układu podczas spotkania jego sygnatariuszy 15 czerwca. Formalnie wymówienie warunków Układu nastąpi 1 lipca z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia - informuje Stanisław Kokot.

Zdaniem kolejarskiej Solidarności ulgi przejazdowe były tylko pretekstem do wypowiedzenia zarówno Ponadzakładowego, jak i Zakładowych Układów Zbiorowych w poszczególnych spółkach należących do grupy PKP. - We wszystkich spółkach odbyły się spotkania sygnatariuszy Zakładowych Układów Zbiorowych, podczas których zarządy poszczególnych spółek zapowiedziały zamiar ich wypowiedzenia. W PKP Cargo S.A. oraz w PKP PLK S.A. udało się wynegocjować, że wypowiedziane zostaną wyłącznie rozdziały dotyczące świadczeń przejazdowych, w reszcie spółek trwają rozmowy - wyjaśnia rzecznik SKK.

Wypowiedzenie Ponadzakładowego Układu Zbiorowego oraz Zakładowych Układów Zbiorowych może również zdaniem kolejarskiej „S” utrudnić proces prywatyzacji spółek kolejowych. W PKP Cargo i Przedsiębiorstwie Naprawy Infrastruktury jednym z głównych punktów negocjowanego obecnie pakietu socjalnego, od przyjęcia którego uzależniona jest prywatyzacja spółki, jest zachowanie przez przyszłego inwestora wszystkich zapisów Układu Zbiorowego. Zerwanie układu znacznie komplikuje sytuację.

Źródło: Region Śląsko-Dąbrowski NSZZ Solidarność

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-06-2011, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy powstawał w nieco innej rzeczywistości, gdy wszyscy liczący się przewoźnicy byli w Grupie PKP – komentuje Andrzej Massel.

Komentarz Andrzeja Massela, wiceministra infrastruktury:

System się jednak zmienia i zmieni jeszcze bardziej wskutek prywatyzacji kilku firm. Trzeba myśleć o nowym rozwiązaniu. Wiem, że jest to niepopularne wśród pracowników. Natomiast trzeba patrzeć do przodu, wypracować formułę, która by zabezpieczała interesy istotne dla pracowników. Wydaje się, że głównym problemem była sprawa uprawnień na przejazdy koleją. Są pracownicy, którzy przyzwyczaili się do bezpłatnego podróżowania po kraju na podstawie legitymacji kolejowej i do wakacyjnych podróży z biletem FIP. I z nimi jest trudno dyskutować posługując się argumentami ekonomicznymi, bo jest to kwestia wręcz filozofii życia. Natomiast trzeba to robić.

źródło: KOW

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 25-06-2011, 00:33    Odpowiedz z cytatem

kurde, chociaż nie zawsze zgadzam się z Leszkiem Miętkiem , to chociaż raz powiedział prawdę, ciekawe dlaczego? Przyznał, że związki gó.... mają do powiedzenia w przypadku wypowiedzenia PUZP, nie może być żadnego strajku z tego powodu. Pytanie więc, po co ta reszta bandy stroszy piórka???

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 25-06-2011, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Ano po to stroszą piórka, co by się "towarzystwo" obudziło.
A czy się obudzi czy nie, to zupełnie inna sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-06-2011, 15:00    Odpowiedz z cytatem

klimeu napisał/a:
Przyznał, że związki gó.... mają do powiedzenia w przypadku wypowiedzenia PUZP, nie może być żadnego strajku z tego powodu.

Tu nie ma czego przyznawać. Każdą umowę może wypowiedzieć jedna ze stron. ZPK skorzystał z tej możliwości. Równie dobrze PUZP mogłaby wypowiedzieć strona związkowa i ZPK nic w tej kwestii nie miałby do powiedzenia.

Zgadzam się ministrem Masselem. PUZP nie ma już racji bytu. Spółki kolejowe zrzeszone w ZPK coraz mniej mają wspólnego z tzw. Grupą PKP. Spółki te mają obecnie trzech właścicieli (współwłaścicieli) i są nimi: Skarb Państwa reprezentowany przez MI, samorządy wojewódzkie, PKP S.A. Wkrótce przybędzie czwarty właściciel - podmiot prywatny. Trudno oczekiwać, aby w kilkunastu spółkach kolejowych, o różnym i złożonym akcjonariacie, o różnych interesach, funkcjonował jeden układ zbiorowy pracy. Każda spółka powinna być niezależna od innych spółek i powinna rządzić się samodzielne, bez wszelkich nacisków ze strony związkowców, którzy reprezentują interesy pracowników obcych spółek. To jest sytuacja patologiczna, która jest ewenementem w skali kraju, a może i Europy.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 25-06-2011, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Może niektórzy z Was będą się śmiać, ale napiszę to, co od dłuższego czasu chodzi mi po głowie a mianowicie słowa JP II - "Kolejarze - nie dajcie się podzielić"......
Szkoda, że nie było mocnych na realizację tej przepowiedni.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 27-06-2011, 12:07    Odpowiedz z cytatem

No ustawiacz ze Skierniewic z pensją 1300zł dojedzie do Warszawy do pracy kupując bilet za 450zł miesięczny Śmiech Warszawiaki na pewno przyjdą za taką pensję do pracy Smile
Ja się pytam w ogóle po co jest ministerstwo infrastruktury? I po co jakiś dziwny wiceminister z dziwnym nazwiskiem odpowiada za to co się dzieje na kolei żelaznej?Jeśli to wszystko ma być prywatne?Po to żeby trzymać piecze nad PLK? śmiech na sali. PLK można podłączyć nawet pod ministerstwo wód gruntowych,bo sama spółka PLK nie znaczy tak dużo, żeby jakiś minister Messel czy Massel musiał głowić się nad nią cały rok wyborczy. Wystarczy jakieś UTK, a ministerstwo powinno nazywać się Dróg krajowych i Publicznych.
Najlepsze jest to, że każdy chce zarobić na Kolei, a tak na prawdę w zdrowych zasadach na kolei nie ZAROBI NIKT! no może energetyka tylko. Koleje Mazowieckie zarobiły, ale po jakim wkładzie finansowym województwa.. Nawet nie ma o czym gadać.
Biznesmeni z dupy wyjęci.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl