Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Szynobusami Kolei Dolnośląskich do Zgorzelca
Autor Wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 15-06-2011, 07:11    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
gdyby władze w 1986 roku wieszając z Jeleniej Góry trakcję zamiast do Węglińca, powiesiliby ją do Zgorzelca albo na jednej i drugiej trasie, to teraz nie byłoby kombinacji z szynobusami pod drutem. .


Sytuacje tą zawdzięczamy armii radzieckiej i jej działaniom w 1945 roku. Przypomnę , że wcześniej trakcja była nie tylko z Jeleniej Góry do Węglińca, ale i z Lubania do Zgorzelca. Oczywiście szlak z Jeleniej Góry do Węglińca był dwutorowy po którym pociągi jeździły nawet 140 km/h. Co nam zostało przypominać nie trzeba. Teraz jednak nie ma co gdybać, ale trzeba korzytać z tego co jest i ułożyć tak rozkład , aby był sens kursowania tych pociągów.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-06-2011, 07:29    Odpowiedz z cytatem

Na odcinku Krysin- Görlitz chyba nadal są dwa tory. A z rozkładem to racja, przywrócenie Zgorzelca pociągami, które na dobrą sprawę nie wiadomo dla kogo jeździły to nie był najlepszy pomysł, bo o ile pociąg jakoś o 15:20 jeszcze mógł być wykorzystany przez młodzież i studentów do powrotu do domu, o tyle ten o 07:50 na dobrą sprawę nie wiadomo, komu miał służyć.

[ Dodano: 15-06-2011, 08:30 ]
Mowa tu o odjazdach z Jeleniej Góry w kierunku Zgorzelca.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 15-06-2011, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Z Krysina nie ma szlaku dwutorowego. Szlak dwutorowy pozostał wyłącznie między Gorlitz a Zgorzelcem w PODG Krysin tor z kierunku Zgorzelca łączy się z łącznicą biegnącą z PODG Zgorzelec Miasto która jest wykorzystywana w ruchu towarowym do przejścia granicznego w Zawidowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-06-2011, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Inna sprawa, że 1986 rok to inna władza, której ruch przygraniczny nie odpowiadał.

W tamtych latach na ruch przygraniczny nie było zapotrzebowania. Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii.

Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 15-06-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, przecież przez Jelenią Górę jeszcze na początku lat 90-tych jeździł pospieszny relacji Frankfurt am Main- Kraków Główny.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 15-06-2011, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Tak a propos, dowiedziałam się, że w nowym rozkładzie jazdy UMWD planuje dwie pary pociągów relacji Zgorzelec - Wrocław - Zgorzelec. Skład wagonowy należy raczej wykluczyć, więc połączenia będą obsługiwane szynobusami KD.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 15-06-2011, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Stella, do Desiro się ludzie nie mieszczą z tego co piszecie, a do szynobusu chcą ich pomieścić, co się u Was dzieje to tego nie mogę pojąć. Rekatywacja bezpośredniego połączenia super sprawa, ale na wagonach, no tyle że PR Wrocław ostatnie właśnie wywiózł na złom.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 17-06-2011, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Propozycja rozkładu jazdy 2011/2012 Jelenia Góra-Zgorzelec-Jelenia Góra

Jelenia Góra 5.35 9.00 12.55 15.35 18.35
Rybnica 5.49 9.14 13.09 15.49 18.49
Stara Kamienica 5.57 9.22 13.17 15.57 18.57
Kwieciszowice 6.02 9.27 13.22 16.02 19.02
Rębiszów 6.08 9.33 13.28 16.08 19.08
Młyńsko 6.18 9.41 13.36 16.16 19.16
Gryfów Śląski 6.25 9.48 13.43 16.23 19.23
Ubocze 6.28 9.51 13.46 16.26 19.26
Olszyna Lubańska 6.33 9.56 13.51 16.31 19.32
Lubań Śląski 6.48 10.11 14.06 16.46 19.46
Lubań Śląski 6.50 10.12 14.08 16.48 19.48
Zaręba 6.59 10.21 14.17 16.57 19.57
Batowice Lubańskie 7.06 10.28 14.24 17.04 20.04
Mikułowa 7.12 10.34 14.30 17.10 20.10
Jerzmanki 7.19 10.41 14.37 17.17 20.17
Zgorzelec 7.26 10.48 14.44 17.24 20.24

Szynobus przyjeżdżający o 17.24 do Zgorzelca jedzie o 17.32 do Węglińca i o 18.02 wraca do Zgorzelca
Szynobus przyjazd do Zgorzelca 20.24 o 20.32 jedzie do Legnicy

Zgorzelec 5.37 7.37 11.00 15.35 18.40
Jerzmanki 5.44 7.44 11.07 15.42 18.47
Mikułowa 5.51 7.51 11.14 15.49 18.54
Batowice Lubańskie 5.57 7.57 11.20 15.55 19.00
Zaręba 6.04 8.04 11.27 16.02 19.07
Lubań Śląski 6.13 8.13 11.36 16.11 19.16
Lubań Śląski 6.15 8.15 11.38 16.13 19.18
Olszyna Lubańska 6.33 8.30 11.53 16.32 19.33
Ubocze 6.38 8.35 11.58 16.27 19.38
Gryfów Śląski 6.41 8.38 12.01 16.40 19.41
Młyńsko 6.48 8.45 12.08 16.47 19.48
Rębiszów 6.56 8.53 12.16 16.55 19.56
Kwieciszowice 7.02 8.59 12.22 17.01 20.02
Stara Kamienica 7.07 9.04 12.27 17.06 20.07
Rybnica 7.15 9.15 12.35 17.14 20.15
Jelenia Góra 7.29 9.29 12.49 17.28 20.29

Kurs przyjazd do Jeleniej Góry o 20.29 jedzie o 20.45 do Legnicy przez Lwówek Śl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 17-06-2011, 14:21    Odpowiedz z cytatem

skubi, to jest projekt UMWD, czy koncert życzeń?

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 17-06-2011, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Niestety , Koncert Życzeń . Wiem że już jest za pózno na proponowanie rozkładu na 2011/2012 ale gdyby tak wyglądał rozkład potoki podróżnych pewne np. studenci,uczniowie i oczywiście turyści na ZVON-ie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dexter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-06-2011, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Załączam ulotkę z ostatniego przejazdu na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra. Uczestniczący w przejeździe samorządowcy zwrócili uwagę na konieczność rozpoczynania i kończenia trasy planowych pociągów w Goerlitz.

ZGC2.jpg
Plik ściągnięto 76 raz(y) 134.21 KB

ZGC1.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 119.93 KB


_________________
Moderatorzy niedowidzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-06-2011, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Do koncertu życzeń Skubiego dołączyłbym połączenie 1 obiegu planowanego połączenia Zgorzelec-Jelenia Góra z pociągami KD Kłodzko-Jelenia Góra, które są planowane na przyszły rozkład jazdy. Mielibyśmy wtedy piękne połączenie Zgorzelec-Lubań-Jelenia Góra-Wałbrzych-Kłodzko. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami - trzeba tylko dobrze ułożyć rozkład jazdy. Początkowo mogłoby jeździć w weekendy.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 20-02-2015, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii. Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!

W obliczu ostatnich doniesień cała nadzieja w Kolejach Dolnośląskich, które powinny chwycić się za krocze i zacząć przekraczać most na Nysie Łużyckiej. Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-02-2015, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Aby przekroczyć granicę, polskie SZT muszą zdobyć dopuszczenie do poruszania się po sieci niemieckiej. Żaden SA135 ani SA134 takiego dopuszczenia nie zdobędzie. Były podejmowane próby przez województwo lubuskie, ale spełzły na niczym, więc tamtejszy samorząd zakupił Linki (SA139), które mają jeździć w Niemczech (DB i inni przewoźnicy), ale i te dotąd dopuszczenia nie dostały i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle dostaną. Niemcy w swoich przepisach homologacyjnych są bardzo restrykcyjni. Przy nich UTK to pikuś.

Jedynym sposobem jest więc wynajmowanie taboru, który ma już dopuszczenie w Niemczech, ale np. za rok wynajęcia Desiro na RE do Drezna PR-y płaciły ponad 1,5 mln zł. A za 5 mln to można już kupić nowego SA135.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 21-02-2015, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Były podejmowane próby przez województwo lubuskie, ale spełzły na niczym

No właśnie nie spełzły na niczym. Busiki szynowe SA105 mogą wjeżdżać do Forst Lausitz.
http://3.bp.blogspot.com/-JZPRAz9lBbc/UAGpqHTLJWI/AAAAAAAADGI/3Nt1sThpM3U/s1600/SDC13319.JPG

w Lubuskim są czynne 3/4 przejścia graniczne z Niemcami
- Rzepin/Frankfurt
- Zasieki/Forst
- Kostrzyn/Kietz

Nieczynne dla ruchu pasażerskiego jest tylko przejście Gubin/Guben, ale nawet tam mówi się o jego reaktywacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl