gdyby władze w 1986 roku wieszając z Jeleniej Góry trakcję zamiast do Węglińca, powiesiliby ją do Zgorzelca albo na jednej i drugiej trasie, to teraz nie byłoby kombinacji z szynobusami pod drutem. .
Sytuacje tą zawdzięczamy armii radzieckiej i jej działaniom w 1945 roku. Przypomnę , że wcześniej trakcja była nie tylko z Jeleniej Góry do Węglińca, ale i z Lubania do Zgorzelca. Oczywiście szlak z Jeleniej Góry do Węglińca był dwutorowy po którym pociągi jeździły nawet 140 km/h. Co nam zostało przypominać nie trzeba. Teraz jednak nie ma co gdybać, ale trzeba korzytać z tego co jest i ułożyć tak rozkład , aby był sens kursowania tych pociągów.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Na odcinku Krysin- Görlitz chyba nadal są dwa tory. A z rozkładem to racja, przywrócenie Zgorzelca pociągami, które na dobrą sprawę nie wiadomo dla kogo jeździły to nie był najlepszy pomysł, bo o ile pociąg jakoś o 15:20 jeszcze mógł być wykorzystany przez młodzież i studentów do powrotu do domu, o tyle ten o 07:50 na dobrą sprawę nie wiadomo, komu miał służyć.
[ Dodano: 15-06-2011, 08:30 ]
Mowa tu o odjazdach z Jeleniej Góry w kierunku Zgorzelca.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Z Krysina nie ma szlaku dwutorowego. Szlak dwutorowy pozostał wyłącznie między Gorlitz a Zgorzelcem w PODG Krysin tor z kierunku Zgorzelca łączy się z łącznicą biegnącą z PODG Zgorzelec Miasto która jest wykorzystywana w ruchu towarowym do przejścia granicznego w Zawidowie
Inna sprawa, że 1986 rok to inna władza, której ruch przygraniczny nie odpowiadał.
W tamtych latach na ruch przygraniczny nie było zapotrzebowania. Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii.
Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Tak a propos, dowiedziałam się, że w nowym rozkładzie jazdy UMWD planuje dwie pary pociągów relacji Zgorzelec - Wrocław - Zgorzelec. Skład wagonowy należy raczej wykluczyć, więc połączenia będą obsługiwane szynobusami KD.
Stella, do Desiro się ludzie nie mieszczą z tego co piszecie, a do szynobusu chcą ich pomieścić, co się u Was dzieje to tego nie mogę pojąć. Rekatywacja bezpośredniego połączenia super sprawa, ale na wagonach, no tyle że PR Wrocław ostatnie właśnie wywiózł na złom.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Szynobus przyjeżdżający o 17.24 do Zgorzelca jedzie o 17.32 do Węglińca i o 18.02 wraca do Zgorzelca
Szynobus przyjazd do Zgorzelca 20.24 o 20.32 jedzie do Legnicy
Niestety , Koncert Życzeń . Wiem że już jest za pózno na proponowanie rozkładu na 2011/2012 ale gdyby tak wyglądał rozkład potoki podróżnych pewne np. studenci,uczniowie i oczywiście turyści na ZVON-ie
Załączam ulotkę z ostatniego przejazdu na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra. Uczestniczący w przejeździe samorządowcy zwrócili uwagę na konieczność rozpoczynania i kończenia trasy planowych pociągów w Goerlitz.
Do koncertu życzeń Skubiego dołączyłbym połączenie 1 obiegu planowanego połączenia Zgorzelec-Jelenia Góra z pociągami KD Kłodzko-Jelenia Góra, które są planowane na przyszły rozkład jazdy. Mielibyśmy wtedy piękne połączenie Zgorzelec-Lubań-Jelenia Góra-Wałbrzych-Kłodzko. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami - trzeba tylko dobrze ułożyć rozkład jazdy. Początkowo mogłoby jeździć w weekendy.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii. Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!
W obliczu ostatnich doniesień cała nadzieja w Kolejach Dolnośląskich, które powinny chwycić się za krocze i zacząć przekraczać most na Nysie Łużyckiej.
Aby przekroczyć granicę, polskie SZT muszą zdobyć dopuszczenie do poruszania się po sieci niemieckiej. Żaden SA135 ani SA134 takiego dopuszczenia nie zdobędzie. Były podejmowane próby przez województwo lubuskie, ale spełzły na niczym, więc tamtejszy samorząd zakupił Linki (SA139), które mają jeździć w Niemczech (DB i inni przewoźnicy), ale i te dotąd dopuszczenia nie dostały i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle dostaną. Niemcy w swoich przepisach homologacyjnych są bardzo restrykcyjni. Przy nich UTK to pikuś.
Jedynym sposobem jest więc wynajmowanie taboru, który ma już dopuszczenie w Niemczech, ale np. za rok wynajęcia Desiro na RE do Drezna PR-y płaciły ponad 1,5 mln zł. A za 5 mln to można już kupić nowego SA135.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum