Jak już sami wyśmiewacie jedne miasta ,to lepiej zrezygnujcie z bycia moderatorami a zostańcie kabareciarzami.
Czy twoim zdaniem nie można mówić o faktycznych realnych potokach w mieście Ostrów Wielkopolski skoro jedna z osób uważa że nie ma lepszych w kraju a może i globie? Jeszcze trochę tej dezinformacji o faktycznych możliwościach Ostrowa i będą pomysły przetrasowania BWE przez Ostrów.
Cytat:
Także podpisuje się pod Twoim apelem. Jak to się mówi, nie pamięta wół, jak cielęciem był. Ale oczywiście tacy wielkomiejscy Państwo do swoich tekstów, które pisali się nie przyznają, tylko będą najeżdżać na innych, bo jako "moderatorzy" sobie mogą a jak byli tylko zwykłymi użytkownikami to krzyczeli o Bytomiu głośniej niż ja o Ostrowie i okolicach. Czego to ten Pan nie chciał tam uruchamiać?
Możesz mi powiedzieć kiedy ja krzyczałem o Bytomiu (tam się urodziłem) albo chociaż o Krynicy? Bardzo cię proszę znajdź te tekstyi wklej linki a jak nie to zacznij pisać to co jest zgodne z prawdą. Nie krzyczałem o Bytomiu, Krynicy mając statusy "Nowy, Użytkownik, Przyjaciel" i nie będę krzyczał mając status moderator.
A Kolega mk1992 jak dla mnie prezentuje racjonalne uczciwe stanowisko w sprawie Bytomia i dlatego go popieram widać że jest osobą godną zaufania.
Cytat:
a dlaczego ? , podhalaninin od zawsze jeździł linią Kluczborską i po co to zmieniać ?
Zacznijmy od tego że nie ma czegoś takiego jak pociąg "Podhalanin" a jak był to jego historia wyglądała tak Relacja Poznań Główny - Zakopane p. Kępno i "aż" jeden rozkład w relacji ze Szczecina do Zakopanego przez Ostrów ( z grupą do Wisły) ale za to jechał też jeden rozkład ze Szczecina do Zakopanego p. Leszno.
Obecny pociąg Szczecin - Zakopane to jest następca pociągu co jeździł praktycznie od zawsze przez Leszno, Wrocław, Opole, Katowice z małym epizodem przez Rybnik.
"Podhalanin" relacji Szczecin - Zakopane miał tyle wspólnego z Ostrowem Wielkopolskim co IC Krakus z Przemyślem. (Kto ma w domu materiały źródłowe wie o co chodzi)
Cytat:
O pociąg u TLK Szczecin – Katowice się nie wypowiadam, bo szkoda słów na taki pociąg (taką śmieszną relację).
A tak oczywiście coś co ukazuje prawdziwe potoki Ostrowa i nie tylko jest śmieszne. Jest to pociąg łączący największą aglomerację w kraju z miastem nr 7 w kraju. No ale jak czytamy jak prawda wychodzi na wierzch to mamy "śmieszną relację".
Także dołączam się do apelu Szanownego Kolegi Damiana.
Jednakże ze swojej strony zwracam się z prośbą do @pitagoras23, o to aby odłożył swój egoistyczny punkt widzenia na bok i zaczął szanować poglądy innych!
Od kiedy jestem egoistą, bo sobie nie przypominam. Zacznę szanować poglądy innych, jak Ty i Twój wierny przyjaciel mk1992 oraz Pan kryniczanin będą szanować mój punkt widzenia nt. Ostrowa i całego regionu południowej Wielkopolski. Niech oni przestaną nadawać na moje okolice, to i ja przestanę się odnosić do tego, co piszą. W końcu to nie ja rozpocząłem tę wojnę i to nie ja pod każdym dodanym wpisem, filmem widzę zaraz litanię żalów, dlaczego to składy nie mogą jeździć p. Kępno, Ostrzeszów, O...., Pleszew, Jarocin.
@Wielkopolanin
Tu masz rację, miałem okazję w tym roku widzieć Krakowiankę i w porównaniu z innymi latami (wiedza z filmów) też widzę, że korzysta z niej mniej ludzi, jak ogólnie ludzi z kolei w Polsce. I zamiast przywrócić jakąś równowagę lub minimalną przewagę linii magistralnych np. w stosunku 2 składy p. Leszno, 1 p. Ostrów to tamci Państwo, którzy mają zerowe pojęcie o kolei w Wielkopolsce chcą wszystko puszczać jedną trasą, bo tak będzie szybciej i lepiej. Tylko dla kogo lepiej, chyba dla nich. Kolej ma spełniać misję publiczną i tylko niedotowane pociągi jakimi są w chwili obecnej IR mogą, lecz nie muszą jeździć trasami z pominięciem południowej Wielkopolski.
I na koniec pytanie dla szanownego moderatora mk1992, dlaczegóż to IR Barbakan nie kursuje p. Bytom tylko p. Gliwice. Przecież to wielkie miasto, które razem z okolicą pewno ma potencjał.
Pofatyguj się i przyjedź do Ostrowa i zobacz, ile ludzi korzysta z połączeń kolejowych, a później krzycz:!:
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-06-2011, 09:13
pitagoras23 napisał/a:
Niech oni przestaną nadawać na moje okolice, to i ja przestanę się odnosić do tego, co piszą.
A co, nie możemy sobie w cywilizowany sposób podyskutować na temat połączeń czy to lokalnych czy to dalekobieżnych w południowej Wielkopolsce, bo tylko Ty jesteś ekspertem w tej kwestii i tylko Twoje zdanie się liczy? To chcesz nam powiedzieć?
pitagoras23 napisał/a:
to tamci Państwo, którzy mają zerowe pojęcie o kolei w Wielkopolsce chcą wszystko puszczać jedną trasą, bo tak będzie szybciej i lepiej.
A Tobie ile można tłumaczyć, że nikt tutaj nie popiera uruchamiania pociągów tylko głównymi magistralami? My tutaj popieramy racjonalną gospodarkę taborem i racjonalną siatkę połączeń pasażerskich wprowadzającą różnorodność w połączeniach dalekobieżnych. Ostrów Wielkopolski wbrew temu co próbujesz tutaj wszystkim wyperswadować ma całkiem przyzwoitą ilość połączeń w różnych kierunkach. Nie wiem, na co Ty narzekasz? Czego Ci jeszcze brakuje w tym mieście? Poza tym, powiedz nam tak na marginesie, jaki jest wyznacznik "wiedzy na temat kolei w południowej Wielkopolsce"? Czy wyznacznikiem tym jest "wszystkie pociągi z linii Wrocław - Leszno - Poznań należy skierować na Ostrów, BWE należy skierować na Ostrów i w ogóle, wszystko co jeździ po torach należy skierować na Ostrów, bo to południowa Wielkopolska z ogromnym potencjałem"?
pitagoras23 napisał/a:
I na koniec pytanie dla szanownego moderatora mk1992, dlaczegóż to IR Barbakan nie kursuje p. Bytom tylko p. Gliwice.
A to nie do mnie kieruj pytanie, tylko to Przewozów Regionalnych. Ale nie martw się, już działam w tej sprawie, aby Barbakan kursował przez Bytom i Tarnowskie Góry wzorem dawnej TLK-i, z której ludzie tutaj korzystali. Problem polega na tym, że Ty cały czas odnosisz się do Bytomia, w którym mieszkam, ale nie bierzesz pod uwagę faktu, że w moim mieście, a przede wszystkim w Tarnowskich Górach, do których nie ukrywam też mam sentyment, ilość połączeń już pal licho dalekobieżnych, ale przede wszystkim regionalnych jest nieporównywalnie mniejsza do ilości pociągów w Ostrowie. Więc nijak się mają Twoje porównania na zasadzie "a w twoim Bytomiu".
pitagoras23 napisał/a:
a później krzycz:!:
Jak grochem o ścianę. Już drugi raz Ci tłumaczę, że ja nie krzyczę, bo w żadnej z poprzednich wiadomości nie użyłem wykrzyknika. Ty tak. Np. w zacytowanym przeze mnie fragmencie Twojej krzykliwej wypowiedzi.
Przestańcie się kłócić obaj! Moderator powinien z tym porządek zrobić, a nie jeszcze się dorzuca i szuka dziury w całym... Po co takie "rozgrzewki" jak ma się swoje zdanie, a inni są przeciwni to lepiej schować to i zamilczeć. Rozumiem, że to forum każdy wyraża swoje zdanie, ale jak jest taka awantura jak tu teraz - to aż strach coś napisać. Cóż niektórzy ludzie są naprawdę zazdrośni...
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-06-2011, 09:19
Ależ my się tutaj z nikim nie kłócimy. Nie wiem jak @pitagoras23, ale ja próbuję wypracować z nim pewien kompromis, ale widocznie szanowny kolega Łukasz tego nie chce. I bez obaw - cały czas staramy się zachować wysoki poziom dyskusji bez zbędnych wycieczek i epitetów, wszystko zgodnie z tematem wątku i regulaminem forum.
Ależ proszę dyskutujmy, jak kulturalni ludzie, ale widzę w Twoich postach, co widzę. Czy to z tego forum czy z innego, wszystko, co do tej pory napisałeś chcesz kierować p. Leszno.
Z mojej poprzedniej wypowiedzi nie zauważyłeś jednego zdania, którego de facto odnosi się do kolegi Wielkopolanina.
Ja ekspertem nie byłem i nie będę, ale znawcą potrzeb tak, bo tu mieszkam. Ty mieszkasz kilkaset kilometrów dalej, więc wiesz pewnie sporo o Śląsku, ale ja do tego, co piszesz o swoim regionie się nie odnoszę, jeśli nie mam wiedzy, a Ty z kryniczaninem i o zgrozo Adamsem odnosisz się do czegoś o czym nie masz pojęcia. Ty możesz mówić najwyżej o linii Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry i koniec. Ja mogę mówić o odcinku Kępno - Jarocin a przykładowo Wielkopolanin o odcinku Jarocin - Poznań.
I co oznacza racjonalna gospodarka Twoim mądrym zdaniem? Wszystko puszczać na Leszno, bo tu się marnuje.
Ostrów może i coś ma, ale powinien mieć codzienne dzienne połączenia do Szczecina, wzorem TLKi, którą usunięto. A nie to, co jest teraz jakiś popołudniowy ochłap. Tak samo powinno być jedno połączenie do Kołobrzegu/Koszalina z Krakowa. Tak samo góry Zakopane i Jelenia Góra to też podstawa. To wszystko.
Ale nie Ty ze swoją ekipą pozbawiasz nas wszystkiego, nie zauważając, że po drodze jest wojewódzki Kalisz, Sieradz oraz miasta wielkości Kluczborka i Lublińca. Także Częstochowa dużą rolę by tu odegrała, gdyby miała możliwość przesiadki na pociągi jadące przez Ostrów. Oczywiście nikt o tym nie myśli, tylko wszystko pakuje bez pomyślunku na E30 i jak się ktoś odezwie to zaraz jest krzyk, że z Ostrowa chce metropolie zrobić. Gdzie to pisałem.
Cofnij się pamięcią do tego, co chciałeś u siebie uruchomić. było tego znacznie więcej niż ja tu postuluję....
Wielkopolanin, nie rozumiem dlaczego TLK Szczecin-Katowice, jego relacja jest dla Ciebie śmieszna ?
Ten pociąg po korekcie ( zmiejszenie czasu przejazdu na odcinku Katowice- Szczecin ) ma dobrą frekwencje. Według mnie powinnien kursować przez Kluczbork a nie przez Wieluń.
Wielkopolanin, nie rozumiem dlaczego TLK Szczecin-Katowice, jego relacja jest dla Ciebie śmieszna ?
Ten pociąg po korekcie ( zmiejszenie czasu przejazdu na odcinku Katowice- Szczecin ) ma dobrą frekwencje. Według mnie powinnien kursować przez Kluczbork a nie przez Wieluń.
Sens tego pociągu byłyby wówczas gdyby kursował rano do Poznania, a popołudniu do Krakowa/Katowic. Wówczas na pewno nie byłby określany mianem Muchowozu.
Relacja taka już była jak jednoroczny Merkury tak jeździł. I owszem jeden skład może jeździć p. Wieluń, drugi p. Kluczbork. Warto by powalczyć o jakiegoś IR jeszcze obok Barbakana.
Witam. Wczoraj na stacji Boguszów-Gorce Wschód obserwowałem IR Barbakan. Pociąg był opóźniony 95min!!! Skład to ET22+2IR+2+2IR+1*(naklejka na zewnątrz wagonu że 2 klasa). Więc skład był odwrotnie ustawiony do tego co można było zobaczyć na filmiku kolegi Pitagorasa. Pozdrawiam
Moim zdaniem wprost przeciwnie TLK Katowice- Szczecin powinien mieć odjazd po godzinie 15, przez Kluczbork. IR Barbakan powinien jeździć przez: Bytom, Tarnowskie Góry, Kluczbork. Mieszkańcy Wielunia i Krzepic mogli by dojechać na te pociągi, REGIO skomunikowane w Kępnie z tymi IR i TLK w Kierunku Szczecina.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-06-2011, 09:35
Szanowny Panie
Cytat:
Od kiedy jestem egoistą, bo sobie nie przypominam
Czy nie jest egoizmem myślenie tylko i wyłącznie o Ostrowie w kontekście jakichkolwiek nowych połączeń przykład IR Białystok - Międzylesie.
Cytat:
Zacznę szanować poglądy innych, jak Ty i Twój wierny przyjaciel mk1992 oraz Pan kryniczanin będą szanować mój punkt widzenia nt. Ostrowa i całego regionu południowej Wielkopolski
Czy ja nie mam prawa negować Pana poglądów jeśli moje doświadczenie życiowe pokazuje że Pana założenia są oparte na danych nie znajdujących potwierdzenia w rzeczywistości. Ja wielkokrotnie przejeżdzałem przez Ostrów i wiem o czym mówię. Czy Ostrów to jest temat Tabu?
Mały przykład jednego pociągu. Kilka lat temu jechałem 2 razy Pośp Kołobrzeg - Katowice na odc. Poznań - Katowice i o ile w wakacje wysiadło z 20 osób w Ostrowie i około 10 wsiadło dodatkowo ja stałem na korytarzu od Poznania do Kluczborka to poza sezonem nastąpiła w Ostrowie...wymiana drużyny a wagony świeciły dramatycznymi pustkami cały wagon 1 klasy miałem dla siebie.
Cytat:
Tu masz rację, miałem okazję w tym roku widzieć Krakowiankę i w porównaniu z innymi latami (wiedza z filmów) też widzę, że korzysta z niej mniej ludzi, jak ogólnie ludzi z kolei w Polsce.
Może Pan przypomni ile wagonów miał w 2008 pośp Mercury a ile ma dzisiaj TLK Katowice - Szczecin - spadek z 6 na 2 więc redukcja o 60%.
Cytat:
I na koniec pytanie dla szanownego moderatora mk1992, dlaczegóż to IR Barbakan nie kursuje p. Bytom tylko p. Gliwice. Przecież to wielkie miasto,
Poczytaj Pan o stanie Katowice - Tarnowskie Góry to dowiesz się czemu. Zobaczymy co Pan będzie mówił jak na Łódz Kaliska - Zduńska Wola prędkość poleci w dół do 40km/h.
Cytat:
Pofatyguj się i przyjedź do Ostrowa i zobacz, ile ludzi korzysta z połączeń kolejowych
Tak jak napisałem nie raz widziałem nic nadzwyczajnego. Część pociągów pośpiesznych dawniej powinna była mijać Ostrów łącznicą jadąc w kierunku Poznania. Np. TLK z Łodzi do Szczecina co jeżdził w tamtym roku. Czas byłby dużo bardziej konkurencyjny. Już za komuny w czasach świetności Ostrowa tak było i nikt nie płakał. Jest pociąg omijający Szczecin, nie tak dawno był pośpieszny omijający Warszawę...A no tak zapomniałem Ostrów to takie Mexico City.
Witam. Wczoraj na stacji Boguszów-Gorce Wschód obserwowałem IR Barbakan. Pociąg był opóźniony 95min!!! Skład to ET22+2IR+2+2IR+1*(naklejka na zewnątrz wagonu że 2 klasa). Więc skład był odwrotnie ustawiony do tego co można było zobaczyć na filmiku kolegi Pitagorasa. Pozdrawiam
Pociąg był opóźniony z tego powodu, że kursuje drogą okrężną przez Krotoszyn. Po drodze musiał widocznie zmienić kierunek jazdy. Pewnie we Wrocławiu miało to miejsce.
@kryniczanin
Pisząc o tym IR pisałem o mieście, z którego jestem, ale myślisz, że on między Białymstokiem, a Międzylesiem stawałby tylko w Ostrowie? Jeśli tak to inteligencją nie powalasz. Kilka chwil wcześniej pisałem o Sieradzu i Kaliszu, ale tego nikt nie raczy zauważyć, tylko czepia się Ostrowa, jak rzep psiego ogona.
Merkury miał 3-4 wagony podobnie jak teraz. Był okres, że jeździł na 5 czy 6.
Krytykować moje poglądy możesz, ale nie jest to konstruktywna krytyka tylko wytykanie błędów i słabych punktów okolic południowej Wielkopolski. Nie zobaczysz ile mieszkańców tu mieszka, że odcinek Ostrów - Poznań na obu torach ma prędkość szlakową 120km/h, że odcinek Ostrów - Kluczbork na jednym torze ma 100km/h, tylko wytykasz to, że przez wypadek pociągu towarowego na trasie do Wrocławia wszystko teraz powinno jeździć p. Leszno. To jest krytyka? To jest czepialstwo i mszczenie się za to, że pozwalam sobie walczyć o swoje, co było tu kiedyś!
Pisząc o tym IR pisałem o mieście, z którego jestem, ale myślisz, że on między Białymstokiem, a Międzylesiem stawałby tylko w Ostrowie? Jeśli tak to inteligencją nie powalasz. Kilka chwil wcześniej pisałem o Sieradzu i Kaliszu, ale tego nikt nie raczy zauważyć, tylko czepia się Ostrowa, jak rzep psiego ogona.
@pitagoras23, czy Tobie naprawdę wielką trudność sprawia włączenie myślenia? Przecież doskonale wiesz że pociągi IR są pociągami komercyjnymi i muszą jeździć tam gdzie są największe potoki podróżnych żeby mogły na siebie zarobić. Linia przez Ostrów takich potoków nie zapewni i nic z tym nie zrobisz.
Jeleniogórski łącznik Barbakana został wytrasowany przez Ostrów tylko z tego powodu że jest remont Poznania Głównego i nie ma tam możliwości robienia manewrów. Gdyby było inaczej, to zapewniam Cię że ten pociąg jeździłby naturalną trasą czyli przez Rawicz-Leszno.
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 24-06-2011, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-06-2011, 09:59
pitagoras23,
Możesz pisać co chcesz nawet że mam IQ20 ale ja nigdy nie wpadłbym na taki tekst Ty
Cytat:
@ kryniczanin
proszę bardzo przeczytaj sobie artykuł o kolei w Ostrowie i zwróć uwagę na jedno zdanie, które tu zacytuję z tego artykułu.
Historia kolei w Ostrowie
Co ciekawe, aż do roku 1927 pociągi z Poznania do Warszawy jeździły przez Ostrów.
Powiedz mi co to za argument? Świat idzie do przodu zmienia się a Ty widocznie żyjesz dalej 1927 rokiem.
Ha i tak jak myślałem
Cytat:
To jest krytyka? To jest czepialstwo i mszczenie się za to, że pozwalam sobie walczyć o swoje, co było tu kiedyś!
Jeszcze jedno dla Ciebie nie ma żadnego zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi tym co się dzieje na Ostrów - Grabowno? Trzecia bardzo poważna orka w ciągu roku tylko Bogu dziękować że to były składy towarowe a nie pasażerskie. Jeśli tak to nie mam o czym z tobą rozmawiać bo dla Ciebie ważniejsze jest widocznie zrobienie filmiku na stacji w Ostrowie niż ludzkie życie i zdrowie.
Cytat:
Nie zobaczysz ile mieszkańców tu mieszka, że odcinek Ostrów - Poznań na obu torach ma prędkość szlakową 120km/h, że odcinek Ostrów - Kluczbork na jednym torze ma 100km/h,
Chciałeś kontrargument to masz - Wrocław Główny - Zgorzelec v max 160km/h na większości trasy piękna infra przy której Twój rejon(tak samo mój) to skansen i co tam jeździ oprócz Wawela na trasie do Węglińca? A nic a w Zgorzelcu mamy śmiszne RE na szynobusach.
Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 24-06-2011, 10:15, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum