Wysłany: 28-06-2011, 21:33 Linia E59 Poznań - Wrocław
Chyba każdy wie w jakim stanie jest linia 271 odc. Wrocław - Poznań. Poniżej jest wykres z pociągu EIC Panorama, szlakowa niezbyt zadowalająca. Nie rozumiem PLK, pompują kasę na CMK po to aby dojechać szybciej o 3 minuty? Za niedługo, przez Odrzanke będzie szybciej do Szczecina
Grabarz modernizuje Łódź - Warszawa, gdzie szlakowa wynosi 130km/h (na 160km/h), ile to oszczędności w czasie będzie? 10 - 15minut?
Niby jakąś "prowizoryczną" rewitalizacje mają przeprowadzić na E-59.
I Polska dumnie chce KDP (poza mną).
Mnie ten wykres po prostu zamurował.
eicpanoramawropoz2.jpg Wykres pochodzi ze strony skyscrapercity
Daję dwa rozkłady jeszcze i na E59-północ u mnie będzie działo się to samo lub nawet gorzej. Podobno w RJ 2012/13 szlakowa na Poznań-Rokietnica ma już być na 50-60 km/h a dalej do Krzyża 70.
sasho33, w zasadzie to od dawna było wiadomo, że Poznań - Krzyż da ciała pierwszy bo dalej jest 130km/h. Do dziś pamiętam te czasy jak jechałem Przemyślaninem, wystrzał z Poznania jak z armaty dziś gorzej jak z kuszy bez gumki.
4 lipca rozpoczynają się prace modernizacyjne na odc. Korzeńsko - Rawicz. To już będzie moderna na 160km/h (w ramach modernizacji odcinka. granica woj. dolnośląskiego - Wrocław).
Na przełomie lipca i sierpnia ma ruszyć rewitalka odcinka Rawicz - Leszno. Co będzie dalej, zobaczymy. Będę informował na bieżąco.
Modernizacja jest tylko do granicy wojewodztw czyli w km 55.479-59.800 dalej bedzie rewitalizacja na 120.
11-22 lipca Rydzyna-Leszno tor nr 1 zamkniecia dzienne po 12h rewitalka do 120
25-8 sierpnica Rydzyna-leszno tor nr 2 zamkniecia dzienne po 12h rewitalka do 120
Zgadza się, na średniej wielkości stacjach (jak Wronki, Szamotuły) wiszą plakaty z informacjami. Do tego rozpoczęła się już moderna Jackowice-Łowicz na E20 III-etapowa.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-07-2011, 10:01
marian1,
Rydzyna - Leszno do 120km/h? To nie jest rewitalka - tylko jakaś naprawa które nie powoduje nawet przywrócenia parametrów podstawowych - pamiętam jak wyjeżdzałem w 2005 z Leszna w stronę Wrocławia to tuż po wyjeździe z Leszna był wskaźnik z liczbą 14 więc prędkość szlakowa 140km/h/ a tu mowa o jakimś 120km/h.
nie chcę zakładać nowego tematu dotyczącego E-59, więc spytam tutaj. Jak się ma sytuacja z odcinkiem Poznań - Świnoujście?
Jeśli dobrze pamiętam, to gdzieś 5-6 lat temu PLK podpisało umowę z jedną firmą na przygotowanie dokumentacji (m.in. studium wykonalności) modernizacji tego odcinka.
Pytanie: Czy gdzieś można zapoznać się z tą dokumentacją? Czy została ona w ogóle ukończona?
Modernizacja miała być oczywiście robiona z wykorzystaniem dofinansowania z UE. Jaki jest status tego projektu?
W tle odbywa się chyba teraz modernizacja C-E59, ale czy to zabija automatycznie potrzebę modernizacji E59?
Ruch na odc. Leszno - Rydzyna odbywa się torem nr 2. Niektóre pociągi mają przez to dłuższy postój w Lesznie, natomiast te jadące od strony Wrocławia, czekają czasami na stacji w Rydzynie. Praca wre - trwa podbijanie podkładów i uzupełnianie tłucznia. Zdemontowano płyty przejazdowe, grzebią też przy rozjazdach.
Tor nr 1 na odc. Korzeńsko - Rawicz : zdemontowano już większość podkładów i szyn, zdemontowano stare słupy trakcyjne, rozpoczęto montaż nowych słupów. Na moje oko, dosyć sprawnie to wszystko idzie.
[ Dodano: 19-09-2011, 23:45 ]
Od dnia 24 września od godz. 17:30 do 25 września do godz. 17:30 nastąpi całkowite zamknięcie dla ruchu pociągów obu torów na odcinku Szewce - Skokowa (trasa Wrocław - Rawicz).
PR zorganizują na tym odcinku zastępcze autobusy, pociągi PKP IC pojadą chyba objazdem przez Ostrów Wlkp.
W poniedziałek zaczyna się rok akademicki... Będzie ciekawie.
[ Dodano: 02-11-2011, 18:06 ] Poważne utrudnienia na odcinku Poznań - Wrocław
PKP Intercity SA uprzejmie informuje, że w dniach 2 listopada - 10 grudnia 2011 r. nastąpi zmiana organizacji ruchu pociągów na odcinku Rawicz/Leszno – Wrocław z powodu remontu prowadzonego przez PKP PLK.
Część pociągów TLK pojedzie z Poznania do Wrocławia i z powrotem drogą okrężną przez Ostrów Wlkp. Szczegółowe informacje na temat ruchu pociągów zawarte są tutaj.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na promocję modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Czempiń-Poznań. Na ten cel zamawiający chce przeznaczyć ponad 944 tys. zł netto.
Przedmiotem zamówienia są działania informacyjne i promujące dla projektu nr POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław-Poznań, etap III, odcinek Czempiń-Poznań”.
Zamówienie swym działaniem obejmie m.in.:
pisanie artykułów sponsorowanych,
wspólprace z mediami,
ogranizacje konferencji prasowych,
przygotowanie, wydruk i dystrybucja materiałów informacyjnych,
przygotowanie i emisja w rozgłośniach o zasięgu lokalnym radiowego spotu informacyjnego.
Wykonawcy przed złożeniem oferty zobowiązane są do wniesienia wadium w wysokości 14 tys. zł. Jedynym kryterium przetargu jest cena. PKP PLK czeka na oferty do 21 lutego 2012 r. Termin realizacji wynosi 35 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Linia kolejowa E59 stanowi fragment międzynarodowego połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum