Wysłany: 30-06-2011, 15:18 Sezon na wagony sypialne
Sezon na wagony sypialne
Choć Wars jest kojarzony głównie z wagonami gastronomicznymi i serwowaniem w pociągach posiłków, to większość przychodów spółki pochodzi z obsługi wagonów sypialnych i kuszetek.
Dyrektor ds. rozwoju i marketingu Andrzej Buczkowski poinformował, że w sezonie wakacyjnym jest zajętych ponad 90 proc. miejsc sypialnych. Bilety np. na pociągi do Świnoujścia czy Kołobrzegu trzeba w wakacje kupować z dużym wyprzedzeniem, nawet miesiąc wcześniej.
Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej.
- Upraszczając można powiedzieć, że te wagony z miejscami do spania pracują przez pół roku, a przez drugie pół już nie - mówił Matyla.
Jak wyliczał, największe zainteresowanie podróżnych miejscami do spania występuje w trzy letnie miesiące, później dopiero podczas Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Pasażerowie korzystają z takiej oferty także podczas wyjazdów na długie weekendy.
Wars dzierżawi od PKP Intercity 100 wagonów sypialnych, w tym 10 o najwyższym standardzie, które jeżdżą w pociągach międzynarodowych do Wiednia i Amsterdamu. Z tych stu wagonów w sezonie wakacyjnym jest wykorzystywanych ok. 76-78, a poza sezonem ok. 50. Kuszetek Wars dzierżawi ok. 40, z czego w wakacje wykorzystuje 36 - pozostałe są w rezerwie, na wypadek, gdyby któryś z wagonów się zepsuł.
Wars poza działalnością kolejową, chce rozwijać także inne formy aktywności. Spółka ma dwie stacjonarne restauracje w Warszawie - Green Patio i Piada Bar. Obie mają być zalążkami przyszłych sieci. Green Patio to restauracje ze zdrową żywnością, a Piada Bar ma działać w centrach handlowych i na dworcach kolejowych i sprzedawać przekąski. Do końca 2012 r. Wars chce uruchomić od czterech do sześciu nowych stacjonarnych restauracji.
Wars jest spółką zajmującą się obsługą wagonów gastronomicznych, a także sypialnych i kuszetek, czyli ich mniej komfortowej i tańszej wersji. Większościowy pakiet udziałów w spółce należy do PKP Intercity. Przewoźnik dzierżawi Warsowi wagony, jest również głównym odbiorcą jego usług.
źródło: KOW
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Bilety na kuszetki albo miejsca sypialne w pociągach trzeba kupować z wyprzedzeniem 4-5 tygodni - poinformował dziennikarzy członek zarządu Warsu Andrzej Buczkowski. PKP Intercity przyznaje, że ma za mało wagonów, by sprostać wakacyjnemu zapotrzebowaniu.
Wars jest spółką zajmującą się obsługą wagonów gastronomicznych, a także sypialnych i kuszetek, czyli ich mniej komfortowej i tańszej wersji. Większościowy pakiet udziałów w spółce należy do PKP Intercity. Przewoźnik dzierżawi Warsowi wagony, jest również głównym odbiorcą jego usług.
Członkowie zarządu Warsu przyznali na czwartkowej konferencji prasowej, że choć Wars jest kojarzony głównie z wagonami gastronomicznymi i serwowaniem w pociągach posiłków, to większość przychodów spółki pochodzi z obsługi wagonów sypialnych i kuszetek. Buczkowski poinformował, że w sezonie wakacyjnym jest zajętych ponad 90 proc. miejsc sypialnych. Bilety np. na pociągi do Świnoujścia czy Kołobrzegu trzeba w wakacje kupować z dużym wyprzedzeniem.
Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej.
"Upraszczając można powiedzieć, że te wagony z miejscami do spania pracują przez pół roku, a przez drugie pół już nie" - mówił Matyla.
Jak wyliczał, największe zainteresowanie podróżnych miejscami do spania występuje w trzy letnie miesiące, później dopiero podczas Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Pasażerowie korzystają z takiej oferty także podczas wyjazdów na długie weekendy.
Wars dzierżawi od PKP Intercity 100 wagonów sypialnych, w tym 10 o najwyższym standardzie, które jeżdżą w pociągach międzynarodowych do Wiednia i Amsterdamu. Z tych stu wagonów w sezonie wakacyjnym jest wykorzystywanych ok. 76-78, a poza sezonem ok. 50. Kuszetek Wars dzierżawi ok. 40, z czego w wakacje wykorzystuje 36 - pozostałe są w rezerwie, na wypadek, gdyby któryś z wagonów się zepsuł.
Motyla zadeklarował, że PKP Intercity dostrzega swoje braki taborowe i pracuje nad ich uzupełnieniem. Przyznał jednak, że priorytetem są naprawy i modernizacje wagonów z miejscami do siedzenia. "Najpierw musimy zapewnić jak najlepsze warunki podróżowania na siedząco" - powiedział.
Według tegorocznych wyliczeń Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity może brakować nawet 200 wagonów. Jak mówił w kwietniu PAP prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, w 2011 r. spółka chce wyremontować od 1 tys. do 1 tys. 50 wagonów. Na remonty wagonów i lokomotyw planuje wydać 196 mln zł.
źródło: PAP / Niezależna.pl
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jeszcze trzeba wspomniec o wielkim złomowaniu wagonów Bc i WLAB.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej
Haha jaki kit. Jakoś Przemyślanin do Świnoujścia ciągnie tylko jedną sypialkę, mimo że spokojnie mógłby więcej bo 3 wagony nocne są odczepiane w szczecinie. Pzdr
Te wagony sypialne to fajna sprawa, moja siostra ostatnio jechała z Warszawy nad morze i była bardzo zadowolona, żadnych problemów, wszystko na wysokim poziomie
dziś chciałem zakupić sypialkę z Bielska do Kołobrzegu na 5.08.2011 i o godzinie 13 były już wszystkie wysprzedane
A dzisiejszy dzień był pierwszym w sprzedaży na ten sierpniowy termin....
Niby kuszetek i sypialnych brakuje,a dziś rano w TLK Olsztyn-Szczecin jako wagon 2 klasy pojechała kuszetka
To nie jedyny przypadek, bardzo czesto widzę kuszetki w obsłudze pociągów dziennych jako 2 klasa. Ale w tych danych podano chyba ile WARS dzierżawi, a PIC może być w posiadaniu nawet 60 sprawnych kuszetek
Ja na przemyślanina kupiłem sypialki w obydwie strony ale byłem w pierwszym możliwym dniu rezerwacji o 7.00 rano. Byłem zobaczyć ten pociąg i kierownik wagonu mi powiedział, że mam wielkie szczęście że udało mi się te bilety kupić.
Ja rok w rok korzystam z usług PKP IC i widzę, że zainteresowanie podróżą koleją wzrasta sukcesywnie. Cieszy mnie to tym bardziej ponieważ jest to najbezpieczniejszy środek transportu. Przerażają mnie statystyki ile to osób ginie w wypadkach drogowych przy każdym dłuższym weekendzie.
Bezpieczny, ekologiczny, względnie komfortowy ( w każdej chwili możesz wstać, rozprostować kości, udać się do WC, czy do WARS'u jeśli takowy jest ), po modernizacji infrastruktury między Gdańskiem a Warszawą podróż w końcu skróci się do normalnych długości ( obecnie z Gdyni do Warszawy jeździ się około 7-8h ), no i też generalnie cenowo wychodzi o wiele taniej w przypadku gdy jedziemy sami, ew. z drugą osobą.. w porównaniu do Samochodu oczywiście, ostatnio wyrasta konkurencja Autobusowa i Busowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum