Wysłany: 01-07-2011, 18:56 Dziewiczy kurs nowej lokomotywy Lotos Kolej
Dziewiczy kurs nowej lokomotywy Lotos Kolej
Dziś przed południem z Gdańska Olszynki wyruszył pierwszy pociąg towarowy spółki Lotos Kolej, który poprowadziła lokomotywa Traxx F140 DE. Spalinowóz wyprodukowany przez kanadyjskiego Bombardiera pociągnie do Jasła skład złożony z cystern o masie 1800 ton brutto.
Lokomotywa Traxx F140 DE wyjechała na polskie tory po uzyskaniu stosownego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, które Urząd Transportu Kolejowego wydał 27 czerwca. Świadectwo dotyczy 10 pojazdów tego typu. Dotychczas na bocznicy Lotos Kolej w Gdańsku znajdowały się cztery takie lokomotywy dostarczone w ostatnich trzech miesiącach, które oczekiwały na ww. dokument. W dniach 29 i 30 czerwca pojazdy przeszły badanie na zgodności z typem, przeprowadzone pod nadzorem UTK. Dostawa kolejnych 6 spalinowych Traxx-ów do Lotos Kolej zakończy się w połowie września br.
– Każdy przewoźnik wie, że jego lokomotywy zarabiają na siebie tylko wtedy gdy jeżdżą. Dlatego Lotos Kolej pierwszego Traxx-a F140 DE wprowadza do eksploatacji natychmiast po uzyskaniu stosownych zezwoleń – powiedział Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. – Tylko w pełni wykorzystując potencjał naszego taboru trakcyjnego będziemy w stanie przewieźć w tym roku 10,5 miliona ton produktów - podkreślił.
– Lokomotywy Traxx F140 DE wykorzystamy przede wszystkim na liniach niezelektryfikowanych – dodaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej.
– Bardzo się cieszę, że na polskich torach pojawił się kolejny model lokomotywy Traxx w barwach Lotos Kolej. Jest to lokomotywa Traxx DE z napędem spalinowo-elektrycznym. Oprócz lokomotyw Traxx F140 DE, które Lotos Kolej zamówił w ubiegłym roku, w skład jego floty wchodzi również 14 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych TRAXX F140 MS (typ E186), wydzierżawionych od Railpool GmbH - zaznaczył Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Oprócz ww. pojazdów we flocie Lotos Kolej znajdują się jeszcze 4 lokomotywy Siemens ES64F4 (typ BR189) oraz manewrowa Gravita 10BB produkcji VoithTurbo (oczekuje na wydanie przez UTK świadectwa dopuszczenia do eksploatacji) – Powoli przymierzamy się także do rozpoczęcia próbnej eksploatacji pierwszej od wielu lat nowej polskiej lokomotywy elektrycznej E6ACT Dragon, która przyjedzie do nas na testy pod koniec lipca – dodaje dyrektor Smoter.
Finalny montaż lokomotyw TRAXX DE miał miejsce w zakładzie Bombardier Transportation w Kassel, nadwozia lokomotyw powstały w zakładzie Bombardier Transportation Polska we Wrocławiu. Wrocławski zakład odpowiedzialny będzie również za serwis gwarancyjny lokomotyw.
źródło: Lotos/Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum