Tańsza cena od Ex, wygoda i dobry czas przejazdu, to wystarczy, żeby odcinek Katowice - Zawiercie był zapełniony pasażerami, ale jak pojadą składy na EZT to ludzie przyzwyczajeni do IC, Ex, ciężko będą mieli z przekonaniem do podróży w dużo gorszych warunkach.
a skład wagonowy będzie należał do CD i pociąg pojedzie z Ostrawy (wyjazd 5:30)
co do przyzwyczajeń do IC, Ex - Skrzyczne jeździ pełne. w szczycie tylko jedzie ale zawsze. na EZT.
IR Bolko do Lublina, na EZT, tez ludzie jeżdżą zamiast wygodnie jechać EIC + TLK przez Warszawę.
[ Dodano: 26-06-2011, 20:11 ]
sebek napisał/a:
Co myślicie o pomyśle, żeby IR Bursztyn, dziś uruchamiany przez węglówke i tylko wakacje/święta, np. był pociągiem całorocznym, ale trasą:
Nieeee!!!!!!
całoroczny owszem, nawet jako Regio z dofinansowaniem, węglówka potrzebuje połączeń!!
Tylko trzeba dopracować skomunikowania.
[ Dodano: 26-06-2011, 20:14 ]
geordi napisał/a:
Te 320zl to raptem 8 normalnych biletów w pełnej relacji.
z Katowic do Warszawa konkurencyjny czas przejazdu po podstawa.
zapewni on znacznie więcej podróżnych niż 8 osób.
przez Częstochową ludzie nie chcą jeździć.
Ale Czestochowa, Piotrków, Radomsko duzo na tym nie muszą stracić - trzeba zrobić więcej połączeń do Łodzi i skomunikowania na Warszawę.
sebek, lepiej by było aby IR Łódź-Kraków były na 2*EZT, rozdzielane w Częstochowie do Katowic,
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Przed laty dobrym rozwiązaniem były osobowe typu Gliwice - Piotrków, Gliwice - Koluszki, Gliwice - Radomsko.
Takie połączenia sprawdzały na tych trasach, tanie, ogólnodostępne. Czy dziś uruchamianie IR byłoby lepszym rozwiązaniem na tych odcinkach, czy np. przedłużenie relacji regio Koluszki/Piotrków - Częstochowa, aż do Katowic/Gliwic. Wydaje mi się, druga opcja ma większą szansę, przy odpowiednich skomunikowaniach w Koluszkach.
_________________ na forum od 2005 roku:)
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 08:11
sebek, Druga opcja nie ma żadnych szans - Koleje Śląskie zostaje tylko i wyłącznie IR np. z Bielska do Łodzi.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 12:03
Przed laty były bodajże dwie pary pociągów pośpiesznych w relacji Gliwice - Łódź Fabryczna, a jeszcze dawniej nawet Bytom - Łódź Fabryczna (pośpieszny) i Bytom - Łódź Fabryczna (osobowy). Była też poranna osobówka z Tarnowskich Gór do Łodzi Kaliskiej, a także pociąg pośpieszny z Żywca również do Łodzi. Tym sposobem Łódź miała na prawdę dobre połączenia praktycznie z całym GOP-em. Teraz można o tym tylko pomarzyć, niemniej jednak o IR w relacji Gliwice - Łódź Fabryczna można by zabiegać.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 12:17
Damian ale w Gliwicach będzie problem od Października - już prędzej Opole - Łódź jako regio do Gliwic.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 12:36
kryniczanin napisał/a:
w Gliwicach będzie problem od Października
Chyba o czymś nie wiem...?
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 14:47
mk1992, Logicznie myśląc pociągi do Opola będzie zestawiać Opole, jak z Bytomiem nie wiadomo ale dla mnie wątpliwa jest baza PR w Gliwicach po tym jak KŚ wejdą.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 14:50
Fakt, nie skojarzyłem października z wejściem KŚ. Racja, ale co stoi na przeszkodzie, aby IR Gliwice - Łódź był wystawiany przez ŁZPR? Skoro mamy IR z Białegostoku do Warszawy, gdzie PR-y nie mają swojej bazy, to tym bardziej przejdzie (pod względem technicznym) IR z Łodzi do Gliwic. Oczywiście osobną kwestią jest fakt, że PR-y już tak nie kwapią się do uruchamiania nowych pociągów interREGIO.
kryniczanin napisał/a:
Logicznie myśląc pociągi do Opola będzie zestawiać Opole
Nie daję głowy, ale teraz "Opola" też są chyba wystawiane przez OZPR.
kryniczanin, no nie przesadzaj, są jeszcze fajne jednostki które można wystawic na nowe IR.
Można jeszcze go na odcinkach: Łódź-Koluszki i Katowice-Gliwice zrobic jako Regio z dofinansowaniem.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Ostatnio zmieniony przez Damian Łódź dnia 02-07-2011, 15:21, w całości zmieniany 1 raz
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 15:20
Naturalnie rzekłbym "co za problem oddelegować do Łodzi kible z pluszowymi siedzeniami", ale z racji tego, że na IR między Krakowem, a Łodzią notorycznie kursują plastiki (przynajmniej tak ktoś napisał ostatnio na forum) dochodzę do wniosku, że jednak jest to problem i to bardzo duży...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum