Wrocław - Zamość przez Jarosław, Horyniec, Hrebenne d. "Roztocze"
Warszawa Zach. - Bełżec przez Rejowiec, Krasnystaw d. "Solina"
Zielona Góra - Terespol (łącznik do d. "Szczecinianina") zapewniający dojazd na rano do Warszawy
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 16:54
Patrzę na tą listę i nie jest ona do końca obiektywna gdyż część pociągów straciła nazwy i została skrócona ale fizycznie istnieją.Np. "Sudety" bez nazwy kursują z Warszawy do Wrocławia.
Czy nadejdą jeszcze czasy, że w Krzyżu będzie przetaczanie wagonów z części szczecińskiej do gorzowskiej lub na odwrót?
pawlaklubuski, wydaje mi się, że te czasy już się na zawsze skończyły. IC całkowicie zlikwidowały (nie wiadomo dlaczego) manewry w Krzyżu.
Cytat:
Hetman (Gorzów - Rzeszów/Lublin)
. Część Hetmana do Lublina w pewnym sensie pozostała do dziś (przypomnę, że jeździła ona na trasie Krzyż-Lublin jako "Portowiec" z częścią ze Szczecina) Więc Gorzów Wlkp. - Lublin się ostał, ale Szczecin stracił połączenie z Piłą, Bydgoszczą i Toruniem, Warszawą i Lublinem, gdy zlikwidowano część szczecińską "Portowca" do Lublina (później ten pociąg jeździł jako Kostrzyn/Szczecin-Przemyśl jako TLK - uwalony w czerwcu 2010r.)
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 17:39
69maniek69 napisał/a:
mk1992, źle piszesz! Kordecki nigdy nie kursował do Olsztyna. Jak wcześniej napisałem, to Pojezierze tam jeździło.
Kwestia nazwy, w weekendy kursował jako Pojezierze do Olsztyna/Suwałk, natomiast w pozostałe dni jako Kordecki do Warszawy. Pociąg fizycznie był ten sam, nawet godzina startu z Gliwic była ta sama, więc co to ma za znaczenie?
"Szczecinianin" rel. Ełk-Szczecin Gł. ( ten pociąg miał kiedyś wiele łączników)
"Gryf" w sezonie w rel. Suwałki-Szczecin, teraz Olsztyn-Szczecin
"Konopnicka" za PR rel. Suwałki-Łódź , za PiCu Ełk-Warszawa Zach, teraz skrócony do relacji Białystok-Warszawa
"Śniardwy" rel. Mikołajki-Poznań Gł.
"Wigry" rel. Suwałki-Kraków/Gliwice
+Karkonosze - część Białostocka
Mam taka prośbę.. gdy już to wszystko nazbieramy, złoży to ktoś wszystko w jedną długą listę?
Zapewne będzie wyglądać "imponująco".
Z pociągów Ex/IC też troche poznikało:
Ex Nida Kielce - Gdynia
Ex Czartoryski Lublin - Gdynia
IC Bystrzyca Lublin - Wrocław
Ex Malinowski Warszawa - Krynica z wag. do Rzeszowa
Ex Pieniny do Rzeszowa/N.Sącza
Ex/IC St.Wysocki Gliwice - Gdynia, potem Gliwice - Warszawa
Ex Skarbek Racibórz - Gdynia/Warszawa Wsch, Gliwice - Gdynia/Warszawa
Ex Słupia w różnych relacjach min. do Bielska B, Słupska, Kołobrzegu
Ex Mewa Szczecin/Świnoujście - Warszawa
Ex Jagiełło Warszawa - Kraków
Ex Kossak Warszawa - Kraków
Ex Lubuszanin Zielona G - Warszawa
Ex Posejdon Warszawa - Kołobrzeg
Ex Kujawiak Warszawa - Bydgoszcz/Piła
EC Posnania Poznań - Berlin
EC Bem Warszawa - Budapeszt
Pamiętam jak powstało PKP IC, to od razu zaczęli robić czystki w pociągach IC,Ex. Kasowali, skracali, likwidowali, a po latach przejmując pośpiechy ta sama historia powtórzyła. Chyba tej listy co układacie nigdy nie skończymy, bo ilość zlikwidowanych połaczeń jest gigantyczna. Po prostu dramat patrząc na to co zniknęło, zaczynając od Ex a kończąc na TLK.
P Oleńka rel. Kłodzko-Wawa
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa
P Wisłok rel. Zagórz-Wawa
P Wiking rel SPG-Węgliniec-ZG
P Gdynia-Kudowa Zdr.
P Karkonosze wagony do Kudowy Zdr.
P Delfin Poznań-Kołobrzeg (reaktywowany jako R obecnie iR)
P Skrzyczne jedzie sobie tylko do Władysławowa
P Bory Tucholskie Wawa-Kołobrzeg (początkowo jeździł przez Działdowo, Lidzbark, potem dopiero przez Kutno, następnie został wyciety z rozkładu)
P "Warmia" wagony z Grudziądza przez Lidzbark do zasadniczej części składu Warmii (Olsztyn-Katowice).
TLK Pojezierze Racibórz-Suwałki
P Mazury Mikołajki-Wawa
P Śniardwy Mikołajki-Poznań
P62500 "Bystrzyca" relacji Wrocław - Lublin, nocny pośpiech przez: Katowice, Kielce (to był hit sezonu, pociąg widniał jedynie w rozkładzie jazdy, a wyleciał wraz z czerwcową korektą). Można śmiało powiedzieć, że PKP IC zapoczątkował erę braku bezpośredniego, nocnego połączenia Dolnego Śląska z Lubelszczyzną.
Cytat:
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa
Gwoli ścisłości: do Lublina i Przemyśla przez Kłodzko, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum