Na IR-ach PR musi zarabiać. Dlatego Bursztyn jedzie p.Czestochowę.
Z opinii użytkowników na forum można wywnioskować, że pomimo tego, iż kursuje przez Częstochowę, to wcale wysoką frekwencją nie grzeszy. W Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej, Zawierciu i Częstochowie jest spory wybór pociągów TLK, które mają znacznie wyższy standard i ludzie przyzwyczajeni do tych pociągów raczej IR nie pojadą. Chorzów, Bytom, Tarnowskie Góry, Kalety, węzeł Herbski, Kłobuck, Działoszyn - w tych miejscach nie ma żadnej alternatywy (konkurencji dla PR!), więc czemu Bursztyn nie miałby jeździć tą trasą? Przykład osobówki Katowice - Inowrocław dowodził tego, że ludzie z tych miejscowości potrafili zapełnić skład już przed Zduńską Wolą do 70-80%.
Ktoś tutaj wspomniał, że jakby Bursztyn jechał przez Bytom i Tarnowskie Góry, to czas jazdy by się wydłużył. Nieprawda - omijając Częstochowę (z Herbów prosto na Kłobuck) czasowo wyszłoby bardzo podobnie. Kilometrażowo znacznie krócej, co w konsekwencji wpłynęłoby na tańsze bilety. Z Katowic do Kalet prędkości na +/- 70% odcinkach są przyzwoite (czyt. powyżej 50 km/h, oczywiście poza nieszczęsnym Chorzowem), od TG, przez Miasteczko Śląskie jest wyremontowany tor pod 100 km/h. To tak informacyjnie.
Ja sobie tak ostatnio to wszystko analizowałem i najlepiej jakby w następnym sezonie uruchomić nocny IR w rel. Bielsko-Łeba/Hel oczywiście trasą węglową na wagonach skład mógłby być zestawiany przez Gdynię która spalinowozy i wagony posiada. Może wielu ludzi zniechęca podróż EN57 na trasie Katowice - Gdynia IR Bursztyn ludzie wolą bardziej cywilizowane warunki.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 19:59
Na nowe IR nie ma co liczyć, zwłaszcza w tak egzotycznych relacjach. Myślę, że należy tutaj kombinować z Bursztynem, gdyż jakiekolwiek zmiany w już kursującym pociągu są bardziej możliwe do zrealizowania, aniżeli uruchomienie nowego połączenia.
Jeśli o Bursztyna chodzi, to tutaj należy dokonać kilku podstawowych zmian:
1) Zmiana trasy z Katowice - Zawiercie - Częstochowa - ZW na Katowice - Tarnowskie Góry - Herby Nowe - ZW
2) W relacji Katowice - Bydgoszcz pociąg kursujący codziennie, w relacji Katowice - Gdynia w okresie świąt Bożego Narodzenia, w Sylwestra/Nowy Rok, w ferie zimowe, święta Wielkanocne i w sezonie letnim
3) Do Bydgoszczy 1xEN57, do Gdyni 2xEN57 (jeżeli będzie taka potrzeba, wszak nie wiemy, czy trasa przez TG i Herby się sprawdzi, to są jedynie nasze spekulacje)
Tyle ode mnie w tej kwestii. Podpowiem tylko, że odpowiedni ludzie w PR-ach otrzymali już mój wniosek w tej sprawie...
Jeżeli coś lepszego, to tylko i wyłącznie ED72. Na nic więcej na prawdę nie ma co liczyć. Zresztą bądźmy poważni, 80% zapełnienia w EZT nie jest powodem do tego, aby zestawiać pociąg z wagonów. ED72 na taką trasę nadawałaby się znakomicie, co nie oznacza, że kursujące obecnie 57-1822/23 są złe, są to przecież jednostki z pluszowymi siedzeniami, a więc idealnie pasujące do dalekich podróży.
IR Bursztyn jako całoroczny?Bardzo dobry pomysł,ale rzeczywiście lepiej by było jakby ten pociąg jeżdził prosto przez Herby Nowe,Bytom.Myslę,że powinien kursować do Gdyni,a jeśli tylko do Bydgoszczy,to skomunikowany z pociągiem do Gdyni.Przydałyby się też ze dwie pary Regio relacji Inowrocław-Zduńska Wola,no i jeszcze Regio ze Zduńskiej Woli do Katowic.Na dobry początek taki rozkład jazdy byłby w sam raz.
mk1992, no może dla Ciebie i dla mnie EN57 na tej trasie są wygodne ale nie dla większości ludzi.
Cytat:
Zresztą bądźmy poważni, 80% zapełnienia w EZT nie jest powodem do tego, aby zestawiać pociąg z wagonów.
jakby jechał w nocy to było by większe zapełnienie i w rel. którą zaproponowałem wcześniej.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:27
Patryk, powtórzę raz jeszcze, odpuść sobie wcześniejszą propozycję bo i tak nie przejdzie, wierz mi. Poza tym odnoszę się do EN57/ED72 na obecnym DZIENNYM Bursztynie.
Pamiętam,jak przez wiele lat kursował pociąg Gdynia Gł-Łódz Kaliska przez Inowrocław,Zduńską Wolę.To był zwykły osobowy na EN57.Mogłoby i dziś coś takiego kursować,choć lepiej gdyby to był IR niż zwykłe Regio.
Jeżeli mamy dyskutować na takim poziomie to myśle że PR puszczą w następnym rozkładzie IR Bursztyn obecną trasą bo to według nich nie przejdzie ( trasa przez Bytom )
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:38
Patryk, nie bądź naiwny jak dziecko - ze swoich źródeł wiem, że w centrali PR niechętnie uruchamiają nowe połączenia, a co dopiero gdyby mieli uruchomić Bielsko Biała-Łeba/Hel na ET22 i wagonach. Jest zainteresowanie wprowadzaniem zmian w obecnej siatce połączeń, ale na pewno nie ma już takiego dużego zainteresowania w kwestii nowych pociągów. To po pierwsze. Po drugie - nawet logicznie myśląc, co jest bardziej możliwe do zrealizowania i przepchnięcia przez centralę, kilka zmian w obecnym Bursztynie, czy ściąganie na Śląsk 6 wagonów pasażerskich, ułożenie obiegu ET22, wynajęcie samej lokomotywy, manewry w Katowicach w celu zmiany kierunku jazdy, przepinanie lokomotywy w Gdyni na spalinówę bez dotacji na Hel i rozłączanie wagonów w celu dotarcia do Łeby?
Patryk, myślałem, że prezentujesz inny tok myślenia aniżeli większość "mikolstwa", ale chyba się ostro przeliczyłem i jednocześnie zawiodłem na Tobie...
mk1992,ty chyba jesteś niepoważny jeśli uważasz że 80% zapełnienia pociagu nie jest powodem do puszczenia wagonów?! goścu jeśli nie pamiętasz to c przypomne, ze 2 rozkłady jazdy temu we wakacje jechało tędy 3 pociągi sezonowe z Katowic do Gdyni/Łeby/Helu/Ustki... IR Galicja ma zapełnienie ok 60-70% i jest na wagonach a ty twierdzisz ze na węglówke się nie opłaca? bez komentarza.
_________________
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:45
Wagony a to dobre ha ha ha. Kibelki starczają bez problemów a zaraz odzywa się lobby uwielbiające zwiększenie deficytu przez wysoki koszt dostępu i byka Cargo. Lepiej już z miejsca zlikwidować ten pociąg skoro chcecie zmienić zestawienie na takie co na 100% spowoduje likwidację tego pociągu. Strajki na PR, żądania podwyżek, firma ledwo zipie a tu pomysł 2 składy wagonowe i 2 byki z Cargo...
Na takich trasach jak Gdynia-Katowice IRy powinny jeżdzić zestawione z wagonów przedziałowych,mimo wszystko EZT nawet pluszowy nie jest najlepszym rozwiązaniem na taką 10 godzinną jazdę.Problemem są lokomotywy,a raczej ich brak.Wynajmowanie ET22 od CARGO na dłuższą metę jest kosztowne.PRy powinny dysponować lokomotywami 4 osiowymi i niekoniecznie muszą być to EU07.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-07-2011, 20:49
Desiro2, Widziałeś kiedyś w weekend w Tarnowie Galicję? Więc nie pisz o 70% bo 20-25% to bardzo dobry wynik dla tego pociągu..
Ostatnio zmieniony przez kowal331 dnia 06-07-2011, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum