Dla niego wszystko jest niemożliwe i nic nie jest możliwe. Po prostu dla niego się nie da i już, nie bo nie. Bo po co skoro się nie da, jest nierentowne i nie bo nie. Dla niego nic nie jest realne.
W sprawach kolejowych najlepiej być realistą by się często nie rozczarowywać.
I klasa w pociągach regio ma sens wtedy gdy pociąg telepie się więcej niż 3-4 godziny. A więc nie ma sensu instalowania ich w szynobusach (gdyż te jeżdżą na krótszych odcinkach). Pozatym pozostaje jeszcze przekonanie ludzi do tego aby jeździli drożej i wygodniej, a jak to Paweł już ujął-będzie to trudne zadanie.
Jest parę linii w Polsce gdzie się jedzie pociągiem Regio ponad 3 godziny i obłożenie jest od początku do końca a nawet dalej. Linia wyszukana na szybko - Toruń - Grudziądz - Malbork. Frekwencja nierzadko jest mniejsza niż 150% na całej długości trasy. I teraz jazda takim trabantem (SA134) przez trzy godziny jest męcząca. Nie dość że boli zad to jeszcze nie idzie wygodnie usiąść...
Zresztą o czym ja gadam. Na takiej trasie powinien być skład pod fiaciorem. Trzy wagony to minimum. Pierwsza klasa by się przydała, choćby dla bogatszych studenciaków czy MK.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Komunikacja w regionach raczej nie wymaga miejsc 1 klasy. Nie jeżdżą nimi biznesmeni więc miejsca byłyby zazwyczaj puste. Jeżeli już ktoś by jechał to jakiś MiKol żądny przygód w 1 klasie lub kolejarze. Nikt więcej.
Radzę obejrzeć wagony 1 klasy TLK, np. Lublin-Warszawa. Nieraz frekwencja w nich jest taka sama jak w dwójkach (i nie mam na myśli zdeklasowanych wagonów A, tylko faktyczne jedynki jadące jako jedynki). Aż sam się dziwię widząc to - zwłaszcza gdy nie jest okres szczytowy i nie ma tłoku motywującego do droższego zakupu.
Może w TLK chodzi o fakt rezerwacji? 1 klasa = gwarancja miejsca siedzącego. Gdyby wraz z 1 kl. w REGIO pojawiła się rezerwacja, to dostrzegam przyszłość dla takiego rozwiązania.
Tylko jak efektywnie zrobić rezerwację na przystankach bez kasy? Chyba tylko przez Internet? Ewentualnie "abonament" miesięczny na konkretne miejsce w konkretnym pociągu
psim mój znajomy który czasem jeździ między Lublinem, a Warszawą w 1 klasie mówił że rzadko kiedy na cały przedział ktoś oprócz niego nie jest kolejarzem. Praktycznie tylko oni jeżdżą jedynkami, bo i tak nie płacą...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:
1. muszą to być odpowiednio długie pociągi (proporcja jedynek do dwójek). Nie ma sensu puszczać składu np. Bmnopux+B+A, bo jedynka będzie świeciła pustkami
2. moim zdaniem z 1 klasą powinna łączyć się obowiązkowa rezerwacja (tak jak w TLK), ale to wymaga b. poważnej ingerencji w oba systemy rezerwacyjne i ich integracji (aby bilety z rezerwacją w tej jedynce można było kupić zarówno przez IPR, w biletomacie, jak i w kasie). Wątpię, czy to realne, a jedynkę bez rezerwacji obowiązkowej uważam za bezcelowy pomysł.
Może i dobre, ale wagony w ruchu osobowym (lokalnym) to obecnie jednak rzadkość (a o tym jest ten wątkek, interREGIO to dygresja).
Wydaje mi się że przy problemach taborowo-obiegowych, oczekiwanie puszczania takich wagonów to porywanie się z motyką na słońce. I tak mnóstwo "jednolitych" wagonów jeździ w innej klasie, niż przewidziana podczas produkcji.
Czy te wagony miały faktycznie różny standard przedziałów w obu połówkach? (zaraz dostaniesz po uszach od moderatora za wstawianie zbyt szerokiego obrazka).
Jechałem w takim wagonie który kursował pod fiatem na odcinku Grudziądz - Działdowo jako łacznik do pośpiesznego WARMIA o ile się nie mylę. Na łączeniu klas są szklane drzwi z naklejkami do jakiej klasy wchodzimy. Standard w pierwszej klasie jest taki jaki powinien czyli wygodniejsze siedzenia i w ilości sztuk 6 na przedział. W 2 klasie gorsze siedzenia w ilości sztuk 8. Tyle że i tak z Grudziądza do Działdowa stałem cały czas w oknie
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Sunseed wagony 112At (czyli 1/2 klasy) są obecnie w posiadaniu PKP Intercity i wykorzystywane w pociągach TLK. Było już o tym na forum więc EOT.
Pawel_15 w 112At przedziały 2 klasy są nieco wygodniejsze niż standardowa "dwójka". Łącznie przedziałów jest 9 i wszystkie są takiej wielkości jak w klasie 1. Jest to oczywiście związane z genezą wagonów.
Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:
.
Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".
W rzeczywistości jest trochę jedynek np. dost. do V-160km/h, ale jest tego bardzo mało a niektóre nie mają ważnych świadectw dopuszczenia do ruchu.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum