pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl."
Nie wiem czy pasażerowie znają te wytyczne, i będzie im brakowało "tego co powinien mieć prawdziwy wagon 1kl.".
Prawdę mówiąc, ja sam nie wiem co to by miało być. Dla mnie jak wagon jest czerwony, ma wymalowane jedynki, i 6 foteli w przedziale (oraz jest w miarę czysty i nie rozlatuje się - ale to dotyczy wszystkich klas), to spokojnie może jechać jako jedynka.
A jaki powinien być ten standard Twoim zdaniem, Damian?
Według mnie powinna być jeszcze 3 klasa : > A mianowicie byłby to zwykły wagon bezprzedziałowy, tylko że ładnie wykończony ale bez zbędnych luksusów takicj jak np. podłokietniki czy podparcia na głowę w fotelach. Zwykłe jak w autobusach powinny być, tylko że ładne.
2 klasa powinna już być przedziałowa i wyglądać tak jak wygląda teraz, tylko że dodałbym darmową prasę zwykłą, DZIAŁAJĄCE oświetlenie nad głową oraz radio. Rezerwacja fakultatywna
A 1 klasa powinna mieć 4/6 siedzeń [do wyboru], rezerwacja obowiązkowa. Małe LCD z programem informacyjnym po jednym na każdą strone przedziału. Skórzane fotele, darmowy poczęstunek w postaci Kawy/Herbaty oraz kanapki/słodkiej bułki. Oświetlenie i działającą klimatyzację.
Co do tych telewizorków to sądzę że nawet stacje telewizyjne by to zafundowały tylko w zamian za to, aby ich kanał tam leciał
Oj nie nieeee... proszę... z dwoma klasami nie potrafimy sobie poradzić (ciągłe deklasacje, reklasacje, naklejki albo ich brak), co dopiero z trzema... Już widzę jak komuna instaluje telewizorki LCD, oho!
Proponuję na dobry początek spróbować uruchomić tekstowe wyświetlacze LCD w wagonach 16x, żeby wyświetlały coś rozsądnego (informację o rezerwacji), a później snuć marzenia. Rezerwacja fakultatywna jest zła z natury. Niektórzy pasażerowie uważają że wagony bezprzedziałowe to wyższy standard (kojarzy im się z samolotem, czy coś), więc nie skazywałbym tych wagonów od razu na 3 klasę.
Natomiast do myślenia dał mi komentarz o klimatyzacji. Faktycznie! Może w składach wagonowych klimę powinna mieć przede wszystkim właśnie 1 klasa w pociągach dowolnej kategorii, a nie tylko EIC.
psim, rózrózniac trzeba wagon zdeklasowany (A9ouy) czyli że wagon kiedyś był pierwszą klasą a formalnie nie jest, a wagon 1 klasy (np.A9o lub A9ou) które są prawdziwymi jedynkami i conajwyzej mogą byc zdeklasowane czasowo np. kartką itp.
Otóż typowe wagony zdeklasowane są zielone. Niespełniają standardu chociazby przez fotele które się nierozkładają (lecz niewszędzie),lampki nie działają a także liczy się wystrój w środku.
Racja, że wagony 1 klasy powinny byc czerwone dla rozróżnienia, a nie jakies tam malowania IR czy TLK. Oczywiście standard też powinien być dobry.
I naprawdę już niewiem jak Wam to wytłumaczyc szerzej.
A że zwykły pasażer laik nie widzi różnicy to nie moja wina, bo nie oszukujmy się nie każdy podróżny jest MK albo wielkim znawcą konstrukcji wagonów.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
buuuuum, co prawda to prawda, wystarczy spojrzec na skład 53102/35102.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Oczywiście standard też powinien być dobry.
I naprawdę już niewiem jak Wam to wytłumaczyc szerzej.
A że zwykły pasażer laik nie widzi różnicy to nie moja wina
No interesują mnie właśnie takie konkretne kryteria, które powinna spełniać poważna 1 klasa. Mamy więc:
- rozkładane fotele (163A nie ma nawet regulowanych...)
- 6 foteli na przedział (generalnie: szersze siedziska)
- sprawne lampki indywidualne
- żółty pasek u góry
- wystrój (ale co konkretnie?)
i raczej tylko w sferze mikolskich życzeń
- czerwone malowanie
psim, wszystko dobrze napisałeś.
Wiekszosc azetów ma dziwne malowanie ścian wewnatrz, ciezko mi to opisac, może gdzieś znajdę zdjęcie. Nie mowie już o tym że powinny byc zasłonki i stoliczki przy drzwiach, lustra bo obu stronach przedziału jak i dywaniki.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
No tak, tak, ale Ty piszesz o bardzo konkretnych wagonach, a ja chciałbym korzystając z okazji ustalić taki ogólny "standard", z którym pasażerom mogłaby kojarzyć się 1 klasa, niezależnie od kategorii pociągu, od przewoźnika, czy od innych czynników.
Pasażer kupując bilet na 1 klasę powinien czuć, że zawiera z przewoźnikiem pewien "kontrakt", i przewoźnik mu coś gwarantuje (bez zastanawiania się nad różnicami między przewoźnikami).
psim, z tą darmową prasą to bym nie przesadzał szczególnie w niższych kategoriach pociągów np. TLK,IR. Co do reszty się zgadzamy.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum