ET42 to wcale nie takie złe maszyny. Lepiej mieć je, niż jeździć siódemkami. ET42 to odpowiednik jamnika. Nadaje się do prowadzenia składów pona 4000 ton, a tego to i Dragon nie ruszy tak łatwo.
Chłopie jakie relikty przeszłości ?? W Rosji się za pomocą VL10 i VL11 na bazie którego jest ET42 a także odpowiednika na napięcie AC czyli VL 80, wozi się towary na odległości kilku tysięcy kilometrów, w każdych warunkach pogodowych. To nie ekspresy tylko przewozy towarowe i do ciągnięcia towarów nie potrzeba nie wiadomo jakiej techniki. Potrzebna jest jedynie by wjechać do Niemiec jednak 2-systemowości Dragon także nie ma. A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc. Cargo nie kupi Dragonów bo ma pełno dobrych loków które wystarczają w zupełności do ciągnięcia towarów i nic nie zmieni to że ty chcesz sobie oglądać kosmicznie wyglądające aerodynamiczne pudełka lokomotyw. Ja wolę oglądać stare dobre wiadra PKP, a Cargo nie będzie wywalać pieniędzy skoro ma dobry tabor. Uruchomienie ET42 to jedna z lepszych wiadomości bo szkoda by było aby tak dobre maszyny jak ET42 się zmarnowały. Natomiast o nową polską myśł techniczną się nie martw, prywatni którym brakuje loków ją kupią.
A wspomnieć należy, że technika w ET42 jest nowsza niż w popularnym ET41, większa jest też moc.
Dokładnie TO. Nowsza jest też od ET22, bo ten w prostej linii wywodzi się z EU07. Dodatkowo w ET42 można połączyć wszystkie osiem silników w szereg i jechać powolutku po zdemolowanych bocznicach bez grzania oporników trakcyjnych. Bardzo lubię tę serię, cieszę się, że nie będę miał z nią styczności przy porannym goleniu .
To przyjemne jest słuchając ulubiona Metallicę czytać,że są jeszcze dobrzy ludzie doceniający tamtą technikę.Tamtą nie znaczy starą.Rosjanie zawsze poza mistrzostwem w kopiowaniu byli też mistrzami praktyczności.Klucz "francuski" używany na ziemi był też na orbicie,a amerykanie za miliony tworzyli inne konstrukcje.Na marginesie wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.Sorry za dygresję ! Tak mi się wydaje za stroną www.parovoz.com że te wzorce do stworzenia ET42 to nie VL tylko WŁ10,WŁ11 itd. Jeśli się mylę to bez urazy błąd literowy z mojej ignorancji.W każdym razie jak siedzę na tamtej stronie (multum zdjęć kolejowych nieprzebrane z wielu dziedzin polecam to całe tygodnie przeglądania !!!) to tak wychodzi że tamte wzorce ET42 jeżdżą zmodernizowane zwłaszcza w zakresie kabin i elektroniki.W ogóle jak się przyjrzeć RŻD (odpowiednik PKP) czy przykładowo kolejom Kazachstanu to mu jesteśmy naprawdę w głębokim średniowieczu.Tamte ET42 to był przejaw nowoczesności i praktyczności w Polsce podobnie jak kiedyś mordowane obecnie EU06 Jak już kolega Grygus słusznie zauważył ET42 w razie potrzeby wyjątkowo trudnego rozruchu ciężkiego składu na niekorzystnym profilu i w trudnych warunkach atmosferycznych maszynista miał pozycje jezdną 8 !!! silników w szereg co umożliwiało płynny łagodny rozruch bez popychu czy groźby rozerwania składu.Poza tym o ile pamiętam to te maszynki miały/mają możliwość odłączania silników z pulpitu bez potrzeby rozblokowywania szafy WN itp..W sumie super lokomotywy i zdaje się lubiane też przez maszynistów.Mnie w Krakowie zawsze żal d. ściskał że one były tu tylko rzadkimi gośćmi W tym maraźmie to dobrze że jeszcze popracują ...
Tak na prawdę to nie są ani WŁ11 ani VL11 tylko ВЛ11. Tłumaczyć na nasz alfabet można różnie, ja znam Rosyjską stronę gdzie jest VL po kliknięciu w "English Version" dlatego tak napisałem. Zresztą akurat to zupełnie jest mało istotne, grunt że będą jeździć porządne loki zamiast EU07 (Które dobre jest do osobówek i można by je porzyczać PR-om a nie ciągnąć towary nimi). Może też dlatego je ruszają z krzaków, że dużo byków czeka naprawa główna albo krzaki.
Snajper o rany napisałem żeby "bez urazy" !!! Poza tym super że ktoś dał podpis żeby One jeździły.U mnie sporadycznie je widziałem koło "szopy" w Prokocimiu i mieszkam w bloku kolejowym,sporo mechaników ale nikt nic nie wie.Dawniej jak tu ktos dotarł to spał w noclegowni.Potem brał Maszynke i wracał w swoje strony...Cierpliwie szukam jakiejś literatury może kiedyś się uda...Pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wózki Gagarinów ST44/M62 są całkiem amerykańskie wprost z lokomotyw bodaj F-40.
Silnik główny jest z EMD-GM F40PH. Z tego co wiem to był przekładany do lokomotyw, które teraz mają oznaczenie M62M. Wózki nie mogą być z prostego powodu, amerykańskie F-unity od czasu EMC FT aż do współczesnych F59PHI (wyłączając EMD FP45, F40C itp) mają wózki 4-osiowe podczas, gdy "gagariny" mają 6-osiowie.
Przepraszam za ten OT po czasie, ale czytając zauważyłem tą informację i postanowiłem sprostować. Pogłębiam wiedzę w zakresie lokomotyw amerykańskich dzięki znajomościom z bardzo wieloma osobami ze środowiska "kolejowego" (maszyniści, konduktorzy, itp) spółek Canadian Pacific, BNSF Railway, Norfolk Southern (stąd mój nick NS).
Odnośnie ET42: Bardzo dobrze, że je uruchamiają w czasach, gdy PKP Cargo musi odstawiać ET22 ze względu na wiek i za małe możliwości finansowe by je poddać gruntownej modernizacji.
Z resztą ja na miejscu Cargo bym pokasował wszystkie ET22 od 003 do 599.
Od numeru 600 do 1183 jest jeszcze kilkaset sztuk + te co już mają moderny. Taki park taborowy + dwuczłonowe ET41 i ET42 w zupełności wystarczy.
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.
Ewentualnie ET22-101 ( o ile jeszcze fizycznie istnieje) dać do odmalowania i któregoś ze skansenów. W końcu to jest jeszcze "belkowiec", który ma jeszcze fabryczny system zawieszenia i z zewnątrz nie wiele pracy trzeba by jej dać wygląd "fabryczny". W przeciwieństwie do ET22-003, 011, 012 itp.
W dniu 30 stycznia minie dokładnie 3 lata od ukończenia cięcia 101-ki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum