No cóż... Coś dzieje się między Kalisz Winiary, a po Piwonice. Są porozkładane szyny na torze pierwszym, już wyprofilowane i zespawane. W najbliższym czasie czeka nas wyłączenie tego toru z eksploatacji.
Znamy szczegóły projektu przejazdowego realizowanego między stacją Łódź Kaliska a Sieradzem. Według PKP PLK są, przebudowa 10 skrzyżowań (wszystkie, z wyjątkiem jednego, uzyskają kategorię B) ma zakończyć się najpóźniej w 2015 r. i skrócić czas przejazdu tym odcinkiem linii 14 o kilka minut. Ściślej rzecz biorąc, należy mówić o dwóch osobnych projektach należących do Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. W ramach pierwszego z nich (POIiŚ 7.1-59 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych - etap I”) zarządca infrastruktury planuje przebudować 9 skrzyżowań. Po trzy znajdują się na odcinkach: podg Retkinia (Łódź) – Pabianice, Pabianice – Łask i Łask – podg Gajewniki.
– Wszystkie przejazdy zostaną przekwalifikowane do kat. B – informuje rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Oznacza to, że otrzymają automatyczne półrogatki i samoczynną sygnalizację przejazdową. Zniknie też, w przypadku przejazdów kategorii D (siedem z uwzględnionych w projekcie), konieczność ograniczania szybkości pociągu do 20 km/h. Co ciekawe, kategoria dwóch przejazdów zostanie w wyniku prac... obniżona (według danych nadesłanych przez PKP PLK, skrzyżowania w km 36,181 i 37,44 mają obecnie kategorię A).
Drugi projekt (POIiŚ 7.1-80 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych - etap II”) obejmuje przebudowę jednego przejazdu między stacjami Zduńska Wola i Sieradz (km 47,106, kategoria podniesiona z D do C – samoczynna sygnalizacja przejazdowa). Jest to jedyna inwestycja, dla której rozpoczęto już postępowanie przetargowe. Dla zadania, do którego należy przebudowa pozostałych 9 skrzyżowań, rozpocznie się ono – twierdzi Dutkiewicz - „w najbliższym czasie”. Przypomnijmy: marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień mówił 11 października podczas rozpoczęcia budowy zaplecza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o projekcie na linii nr 14 jako już trwającym. Nie wiadomo, czy prace między Łodzią a Sieradzem zakończą się do czerwca przyszłego roku, kiedy to na szlak mają wyruszyć pierwsze pociągi ŁKA, być może właśnie w relacji Łódź – Sieradz.
Całkowita wartość netto obu projektów przejazdowych, obejmujących łącznie ponad 400 przejazdów na całej polskiej sieci kolejowej, to razem 440 mln zł.
Krotoszyn – Głogów do elektryfikacji? PLK mają wstępne plany.
Czy wkrótce odcinki z Ostrowa Wielkopolskiego do Leszna i z Leszna do Głogowa obsługiwane będą przez pociągi elektryczne? PKP PLK mają plan elektryfikacji niemal 120-kilometrowego odcinka linii nr 14 oraz łącznicy prowadzącej do niej z Krotoszyna.
Łódź. Nowy przystanek kolejowy na osiedlu Retkinia ma być wyburzony. Przeszkadza CPK.
Mieszkańcy Łodzi nie będą długo korzystać z nowego przystanku kolejowego Retkinia w Łodzi, wybudowanego przez PKP PLK. Zostanie on zlikwidowany z powodu budowy linii kolei dużych prędkości. - Zachodzi potrzeba przebudowy stacji Łódź-Retkinia i kładki dla pieszych - potwierdził Konrad Majszyk, rzecznik Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum