Wysłany: 14-06-2011, 08:50 Wakacyjny tłok w pociągach PKP Intercity?
Nie obejdzie się bez tłoku w niektórych pociągach PKP Intercity w wakacje, bo przewoźnik ma za mało wagonów. Sytuacja ma się poprawić do grudnia. Tylko czy pasażerów spółce nie podbierze do tego czasu konkurencja?
Pasażerowie PKP Intercity w lecie będą musieli liczyć się z tłokiem w pociągach. Powód? Niewystarczająca liczba sprawnych wagonów. - Obecnie mamy 1486 wagonów z ważnymi świadectwami (wagony, które mogą kursować po sieci kolejowej), ale codziennie wykorzystujemy około 1200 wagonów. Różnica wynika z tego, że część wagonów jest w naprawach bieżących i reklamacyjnych, a część w przeglądach okresowych - tłumaczy "Gazecie" Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. - Taki poziom w dzień powszedni pokrywa nasze zapotrzebowanie. Ale optymalną liczbą byłoby ok. 100 wagonów więcej. Latem uciążliwości dla pasażerów mogą się więc zdarzać punktowo - przyznaje.
- Od stycznia zleciliśmy wykonanie 800 napraw wagonów, w całym roku będzie ich 1000, w poprzednich latach średnio 600 wagonów przechodziło rocznie naprawy okresowe - mówi Malinowski. Przeglądy wagonów w tym roku będą kosztowały blisko 200 mln zł, w 2010 roku było to 140 mln zł. - Optymalną liczbę wagonów - około 1300 w ruchu - będziemy mieli na wejście nowego rozkładu jazdy w grudniu - dodaje.
PKP Intercity w wakacje planuje przenoszenie wagonów z mniej uczęszczanych tras, np. Warszawa - Łódź (na tej trasie ludzie głównie jeżdżą do pracy), do miejsc, gdzie jest większy ruch wakacyjny. - Czyli na południe Polski, do Krakowa czy Katowic, skąd ludzie chętnie jeżdżą nad morze - mówi Malinowski.
Alternatywą na wakacje dla pasażerów będą pociągi InterRegio uruchamiane przez samorządową spółkę Przewozy Regionalne. Kolejarzom rośnie też konkurencja na drogach i w powietrzu. Przewoźnik Eurolot zamierza od lipca uruchomić bezpośrednie połączenia lotnicze pomiędzy Kraków - Gdańsk oraz Wrocław - Gdańsk. Od 19 czerwca zacznie jeździć nowy przewoźnik autokarowy Polskibus.com należący do szkockiego biznesmena Briana Soutera. - Ceny będą się zaczynały od złotówki w przypadku tras poza szczytem ruchu (plus 1 zł opłaty za rezerwację) - mówił Souter "Gazecie" w zeszłym tygodniu. - System jest podobny do tego, co oferuje Ryanair w lotnictwie. Nasze autobusy są większe niż konkurencji, mają 70 miejsc. Mamy więc niższe koszty w przeliczeniu na jednego pasażera. Dlatego możemy oferować niskie ceny podróży poza szczytem - dodał.
Rosnąca konkurencja może utrudnić PKP Intercity wychodzenie na prostą. Po czterech miesiącach tego roku spółka miała 27 mln zł straty, ale już kwiecień zakończyła zyskiem na poziomie 2,6 mln zł. Dla porównania od stycznia do kwietnia 2010 roku PKP Intercity miało stratę na poziomie aż 120 mln zł, a w samym kwietniu 2010 roku straciła 20 mln zł!
- Poprawa wyników to skutek wzrostu naszych przychodów o blisko 9 proc. i jednoczesnego spadku kosztów o 8,5 proc. - mówi Malinowski. Niższe koszty wynikają z mniejszego zatrudnienia, optymalizacji zapleczy taborowych czy kas. Przewoźnik miał od stycznia do kwietnia o mniej więcej 5 proc. więcej pasażerów niż rok wcześniej, dla porównania Przewozy Regionalne zanotowały spadek o 4 proc.
Przychody PKP Intercity mogłyby być wyższe, gdyby nie remonty torów. - Ograniczona przepustowość linii zmusiła nas do zdjęcia czterech ekspresów z centralnej magistrali kolejowej. A jeden ekspres na CMK to przychody niższe o 1 mln zł miesięcznie - mówi Malinowski. Zupełnie niekonkurencyjne są teraz czasy przejazdów na trasie Warszawa - Gdynia, po której pociągi jeżdżą z powodu remontów około 7 godzin. - Za dwa lata będziemy zdecydowanie bardziej konkurencyjni w stosunku do LOT - mówi Malinowski. - Docelowo w 2014 roku dzięki pociągom Pendolino czas przejazdu skróci się do dwóch i pół godziny - obiecuje.
źródło: Gazeta Wyborcza
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Skoro liczba wagonów jest już wystarczająca do obsługi bieżącego ruchu, można zadać pytanie. W jaki sposób PKP Intercity wywiąże się z obietnicy złożonej w marcu, że po zwiększeniu liczby wagonów dopuszczonych do ruchu likwidowane połączenia wrócą na tory? Szczególnie dotyczy to mieszkańców Lublina, którzy stracili dwa połączenia do Warszawy oraz dwa powrotne.
sebg85, nie zapominaj, że obok bieżącego ruchu za tydzień wyjadą na tory wakacyjne pociągi sezonowe. Skąd wezmą wagony?
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-06-2011, 14:33
jeden ekspres na CMK to przychody niższe o 1 mln zł miesięcznie
To moze wypadałoby wyciagnac od PLK odszkodowanie? Alez nie, jakie odszkodowanie,przeciez to nasi bracia, tez kulejorze. Jak prezesa wywalą, to przeciez byc moze bedzie potrzebowal zatrudnienia wlasnie w PLK- wiec jak to teraz ich skarzyc?
Skoro likwidacja ekspresow na CMK to strata, to czemu po prostu nie dołożycie wagonów z likwidowanego IC do drugiego, godzine pozniej lub wczesniej? Ano dlatego, ze wagonow nima.
Prawdziwe piekło przeżywają pasażerowie, którzy próbują dostać się pociągiem na Hel z Władysławowa. Pociągi jeżdżą za rzadko i są za krótkie. Niektórym pasażerom juz drugi dzień z rzędu nie udało się wsiąść do pociągu.
mateuszpiszcz, Akurat na fotce jest skład PR. Wydaje mi się, że jednak do składu TLK nie powinno być problemu z wejściem, a przynajmniej w zeszłym roku i to w weekendy bez problemu dało się znaleźć wolne miejsca, a nawet przedziały.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-07-2011, 15:17
jubikej napisał/a:
a w przyszlym roku chca zeby tylko szynobusy tam jezdzily - chyba co 15 minut
Mozna prosić zrodlo, albo jakies dodatkowe informacje? Zainteresowało mnie to.
TLK d.Skrzyczne wraca chyba "esem" na dzień do Gdyni.
Składy PR są zawsze zatłoczone w sezonie, tymbardziej że parę wagonów z PR Gdynia przekazano do PR Poznań.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
a w przyszlym roku chca zeby tylko szynobusy tam jezdzily - chyba co 15 minut
Mozna prosić zrodlo, albo jakies dodatkowe informacje? Zainteresowało mnie to.
@Pułtuś ta informacja że co 15 minut to myślę, że była z przymrużeniem oka, co do obsługi Helu wyłącznie szynobusami to całkiem możliwe. Już w tym roku spotkałem tam tylko 1 lub 2 składy wagonowe , reszta to newagowskie SA138 zarówno pojedyncze jak i podwójne.
ale to nie ten temat, przepraszam koniec OT
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
To ja może tu napiszę jak pkp ic straciła kolejnych 4 klientów. I znając te osoby pkp ic straciło je na zawsze.
Otóż osoby te, w tym moja siostra, kupiły bilety na pociąg TLK Katowice - Kołobrzeg.
Pierwsza scysja była na dworcu w Katowicach. Pociąg spóźniony 40 minut, ale to nic przyjechały wagony, z czego jeden miał być zarezerwowany, no ale IC się zapomniało i grupa dzieciaków nie miała jak wsiąść. Dodatkowo w pociągu był już taki tłok, że normalni pasażerowie mimo wykorzystania tego "zarezerwowanego" wagonu też się nie mieścili. Skończyło się na tym, że chcieli już odjeżdżać, ale kilka osób, potem więcej, zablokowało tory i jakimś cudem-nagle- udało się wyczarować dodatkowe wagony. Choć, aż do Kołobrzegu ludzie stali w przedsionkach i na korytarzach.
W podroży powrotnej również przygody. Wczoraj TLK38502 wyjechał z kołobrzegu z 2,5h opóźnieniem. Znaczy wtedy go podstawili. Na dworcu żadnej informacji o przyczynach, kompletnie nic. Kiedy pociąg już przyjechał w środku syf i tłok, bo znów nie pomyśleli o odpowiedniej ilości wagonów i ich przygotowaniu. Z kibla taki smród że w 3 przedziale śmierdziało.
No i tym sposobem PKP IC po raz kolejny straciło przyszłych klientów, którzy po takich wakacjach mówią wszystkim na około: "już nigdy nie pojadę w Polsce pociągiem". Czasem się zastanawiam czy Ci z PKP nie robią tego specjalnie, by nie mieć klientów.
I jeszcze smaczek, jak myślicie ile może kosztować toaleta na dworcu PKP? 1zł, 2zł ... NIE, na dworcu w Kołobrzegu kosztuje uwaga 5zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum