mk1992, Zobacz sobie ile np. osób jeździ w pociągu Regio Lubliniec-Katowice przyjazdy do Katowic o 06:37 i 07:37 czy to jest 5 osób?!
Co do przystanków mogę się z tobą zgodzić
W razie remontu, wprowadzi się komunikację zastępczą na odcinku Bytom - Chorzów Miasto, lub dogada z PKM o honorowaniu biletów kolejowych w 820/830, lepiej jakby od razu dwa tory zrobili na Ch.Starym, porządnie i na wiele lat.
Pomysł z przystankiem Bytom Stroszek przy ul. Strzelców Byt. jest świetny, dojazdy tramwajem, autobusem, pieszo z osiedla, ech, żeby tak ktoś to zrealizował. Musze przyznać, że Damian ma czasem genialne pomysły
Jak wygląda punktualność tego regio 6.37 przyjazd do Katowic? Czy np. można spokojnie zdążyć kupić bilet w Katowicach na Górnika(6.57). Ciekawe czy zdarzają podróżni, właśnie jadący na Górnika, bo np. ostatnio jak jechałem regio Kluczbork - Katowice p.15.37, to 2 osoby pytały konduktora czy zdążą na EC do Warszawy o 16.00, ale byliśmy w Katowicach punktualnie
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-07-2011, 19:58
Likwidacja przystanku Bytom Północny i budowa w zamian nowego przystanku o nazwie Bytom Stroszek przyniosłaby ogromne korzyści:
- możliwość przesiadek z pociągu prosto na tramwaj/autobus, wystarczyłoby zejść schodami z peronu na przystanek komunikacji miejskiej, co przy wspólnym bilecie (ja wierzę, że on w końcu powstanie!) byłaby to chyba najlepsza możliwość w celu szybkiego dotarcia ze Stroszka/Suchej Góry w kierunku południowej części Bytomia, Chorzowa, Katowic, a także Tarnowskich Gór, na upartego również Bytomia
- prężnie rozwijająca się okolica - po wybudowaniu autostrady A1 wartość działek inwestycyjnych w całej okolicy znacząco wzrośnie, co w konsekwencji przyciągnie inwestorów chcących zainwestować swój kapitał w tej części miasta
- obecność jednego z największych osiedli w Bytomiu - Stroszek + Sucha Góra
- ok. 150 metrów od potencjalnego przystanku Bytom Stroszek znajduje się WORD Bytom i CH M1
- ze względu na powyższe, wymiana pasażerów na przystanku Bytom Stroszek w porównaniu z obecnym Bytomiem Północnym byłaby o 100% większa, a co za tym idzie postój pociągów w tej okolicy byłby społecznie uzasadniony
Już od dawna o tym trąbię, dziwię się @sebek, że dopiero teraz doczytałeś w moich postach, że postuluję za likwidacją Bytomia Północnego i budową Bytomia Stroszka nad DK 11. Jest to moje oczko w głowie jeśli chodzi o inwestycje kolejowe w Bytomiu, których obecnie de facto brakuje.
Może to drobiazg, ale stadion Ruchu Radz. znajdujący w pobliżu, swego czasu powodował zainteresowanie kibiców przystankiem Bytom Północ i bywało, że grupy, czasem spore nawet, podążały na pociągi, szczególnie spotkania derbowe, bywało, że nawet 200-300 osób udawało pieszo aż na dworzec BPółnoc. Wybudowanie nowego peronu może w przyszłości też mieć wpływ na dojazdy na stadion koleją.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-07-2011, 20:06
Zważ na to, że mecze masz raz na jakiś czas. Ludzie ze Stroszka/Suchej Góry dojeżdżają do pracy do Bytomia, Chorzowa, Katowic codziennie. I to głównie dla nich dedykowałbym węzeł przesiadkowy Bytom Stroszek (autobus/tramwaj -> pociąg). Tak to powinno wyglądać w cywilizowanym świecie.
- zostawimy "Wielunie", bo z Gliwic nie bardzo dałoby się je wytrasować na Herby
Haha, pewnie że się da wystarczy je puścić na Paczynę, Czarków i Krupski Młyn i na wysokości podg Droniowiczki skierować na podg Jawornicę i dalej na Lisów i podg Liswartę.. stąd na HN są 2 km :] Dla finezji i fantazji polskich kolejarzy nie ma granic
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-07-2011, 21:16
O proszę, w końcu dasie na polskiej kolei. Ale chyba zbyt dużo byłoby kombinowania, a i lobby wieluńsko-herbskie by na to nie pozwoliło (i słusznie!), tak więc "Wielunie" zostawiamy po starymu.
Skoro mowa o Wieluniu, jak wygląda frekwencja w ostatnim regio z Katowic(18.46) do Wielunia(21.25).
Chodzi mi o odcinek Tarnowskie G. - Wieluń. Wiem, że do Tarn. Gór jest raczej słabo, ale przeważnie pociągi zapełniają na dalszych odcinkach. Z Wieluniem jest podobnie od Tarn. Gór?
[ Dodano: 28-07-2011, 11:12 ]
Wczoraj ok. godziny 18.40 była przerwa w ruchu pociągów na odcinku od Radzionkowa w kierunku Bytomia, na peronie w Radzionkowie stał regio do Katowic i towarowy, oraz lokomotywa CTL, również żaden skład nie przyjechał od strony Bytomia, dopiero po godzinie wznowiono ruch, ok. godziny 19.40, ciekawe jakie były przyczyny przerwy w ruchu?
Otóż wczorajsza stagnacja była spowodowana zatrzymaniem pociągu towarowego w stacji Bytom Karb. Zostały pootwierane drzwi, usypy węgla na oba tory w stacji, które nie były przejezdne. Po udrożnieniu jednego z torów ruch wahadłowo w stacji wznowiono.
Jak tam plany przejażdżki z Katowic do Lublińca i powrót? Może w sierpniu znajdziemy czas?? ;>
Regio 64936 Kluczbork - Katowice(p.13.37), zapełnienie ok. 70%, ciekawe, czy to tylko przy piątku czy to codzienność, bo nie zdarzyło mi się dotychczas nim jechać, ale frekwencja zaskakuje, chyba najbardziej zapełnione regio jakim jechałem od roku na tej trasie, poza tym zmodernizowana jednostka i punktualny przyjazd do Katowic, oraz przejście składu na Kraków(o.13.40)
Sporo osób jechało dalej niż do Katowic.
Regio Katowice - Lubliniec, odj. z Katowic 15.22, tu niestety świecące pustkami zestawienie, mimo godzin powrotów z pracy, naprawde bardzo kiepsko z frekwencją, powiedziałym dramat, lepiej by było, gdyby skład miał tradycyjne godziny odjazdu w takcie czyli 15.41, skład brudny, zdaje się, że przeszedł z regio z Krakowa, ale nie mam pewności. Punktualność bdb, poza tym nic ciekawego.
Regio Lubliniec-Kraków odj. z Katowic 10:40
Frekwencja ok.60% ( odcinek Bytom- Katowice )
Jazda: Z Bytomia wyjazd planowo w Chorzowie Starym ok.10min czekania na mijance przez opóźniony Regio Katowice-Kluczbork ),w Chorzowie Batorym 5 min.postoju przez przepuszczenie EIC do Warszawy, odcinek Chorzów Batory - Katowice Załeże jechał po torze niewłaściwym, na wysokości dawnej kopalnii zwolnienie do prędkości ok.20km/h i tak do Załeża. Przyjazd do Katowic godz.11:05. 25 min. opóżniony.
Skład: EN57-1353 ( derma )
Co do składu z godz 15:22 do Lublińca to już sebek, napisał wszystko. Bo również nim jechałem.
Z Frekwencja było źle Ale myśle że przez urlopy w samym moim przedziale z osób które codziennie z niego korzystają nie jechał nikt a powinny jechać dodatkowo 9 osób, wiem bo codziennie z nimi jadę w dni szkolne. Skład na ten pociąg przechodzi z Krakowa codziennie z racji obiegu który ta jednoska ma taki:
Dzień 1 Regio 619 Katowice ( 14:41 ) - Lubliniec
Dzień 2
Regio Lubliniec - Katowice ( 07:37 )
Regio Katowice ( 07:40) - Kraków
Regio Kraków-Katowice ( 15:13 )
Regio Katowice (15:22) - Lubliniec
Dzień 3
Lubliniec-Katowice (06:40) itd.
Spore opóżnienie złapaliście(25min), na takim odcinku to niezły wynik, ale też fatalnie świadczy o stanie torów i mijanka na Chorzowie Starym to początek przygód, jak tam sie utknie to bez względu czy na Katowice czy na Tarnowskie Góry, im dalej tym większe opóżnienia sie dorzuca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum