Sprzęt fajny, klimatyczny, lubię w nim jeździć ALE nie na długich odcinkach Te 74 km z Chojnic do Kościerzyny to w sam raz, jazda tym na Ostbahnie to już trochę męcząca jest... Szkoda że jak dawali im nowe malowanie to nie zrobili większej i porządnej moderny.
Wie ktoś może jaki będzie los tego SA co uderzył w TIRa (zginął maszynista) ? Jest w necie fotka ukazująca rozbitego SA na hali w Chojnicach... Jest on własnością PZPR () więc chyba potraktują go inaczej niż SA103 i inne z rodziny PESY które są własnością UMWP...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Sprzęt fajny, klimatyczny, lubię w nim jeździć ALE nie na długich odcinkach Te 74 km z Chojnic do Kościerzyny to w sam raz, jazda tym na Ostbahnie to już trochę męcząca jest... Szkoda że jak dawali im nowe malowanie to nie zrobili większej i porządnej moderny.
Wie ktoś może jaki będzie los tego SA co uderzył w TIRa (zginął maszynista) ? Jest w necie fotka ukazująca rozbitego SA na hali w Chojnicach... Jest on własnością PZPR () więc chyba potraktują go inaczej niż SA103 i inne z rodziny PESY które są własnością UMWP...
Dzisiaj SA102 - 002 na Tczew - Chojnice (7731) punktualnie wjechał na stację Chojnice, a w szynobusie ciepło. Ten sam dalej odjechał na Tczew (7734) tylko, że już w Chojnicach w 99 % miejsc siedzących zajęte. Dobrze się spisują zimą
Co do SA 101-002 to pójdzie do kasacji, jednak cały czas jeszcze stoi w szopie w Chojnicach.
Dobrze ktoś stronę temu pisał, jedynym winnym są debile rozdający w SIWZach po 20% za nierealne terminy dostawy. Newag na kolanie robił te szynobusy a i tak odszkodowania musiał płacić za nieterminowe dostawy, nie miał fizycznej możliwości testować ich w zimie to efekty są jakie są. Ciekawe, czy faktycznie popsuły się wszystkie (niezła kompromitacja) czy tylko część a reszta poszła do naprawy profilaktycznej... Wycieki płynów czy defekty elektroniki to i tak nie to samo co znana nam na wschodzie z autopsji awaria prawie nowej przekładni hydrokinetycznej Voitha (nie pytajcie jaką ma norminalną trwałość do NG )
Cecha wspólna EZT a SZT Newagu jest taka, że po dostaniu dopuszczenia UTK jedno i drugie wyjechało na tory, by tam się dalej testować i eliminować tzw. wczesne defekty. Różnica tylko w tym gdzie: 19WE do Węglewa na tor doświadczalny, 220/221 na regularne trasy z pasażerami po Pomorzu i Opolszczyźnie...
Bubla zrobili i wstyd jest; oby naprawa poszła szybko i definitywnie. Zobaczym do dalej; jak to na RK napisali:
Cytat:
za ta cenę jaką zaoferował newag to niech się urząd cieszy że nie dostali atrap z kartonu
Dziesięć nowych spalinowych pojazdów szynowych do obslugi PKM, 7 zmodernizowanych ezt, a także kilka nowych w razie uwolnienia środków budżetowych - to plany taborowe województwa pomorskiego na najbliższy czas.
Projekt zakupu i modernizacji 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych, o którym już informowaliśmy, to nie jedyna inwestycja w tabor, którą pomorski Urząd Marszałkowski zgłosił do dofinansowania w ramach programu POIiŚ przy okazji sierpniowej aktualizacji. Pomorskie chce także kupić 10 spalinowych pojazdów szynowych, w tym siedmiu trójczłonowych, do obslugi północnej odnogi Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Odpowiedni wniosek o dofinansowanie w wysokości 59% został już złożony w MRR, który decyzję w tej sprawie podejmie w sierpniu. Projekt ma wartość 144 mln złotych.
Województwo prowadzi też rozmowy o współpracy przy zakupie nowych ezt do obsługi połączeń międzywojewódzkich z POIiŚ z województwami: kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim. Tu jednak trudno mówić o grupie zakupowej w znaczeniu województw południowych i zachodnich, gdyż to pomorskie będzie kupować tabor, a pozostałe województwa dopłacą do przewozów. Kupienie zespołów trakcyjnych będzie jednak możliwe, jeżeli w budżecie województwa pojawią się wolne środki. Urzędnicy liczą tu na zwiększenie przez Unię Europejską udziału w finansowaniu budowy PKM. To pozwoliłoby kupić nowy tabor.
Województwo pomorskie ma jeszcze inny projekt - chce zakupić 4 dwuczłonowe pojazdy do obsługi połączenia Malbork - Toruń z polsko-szwajcarskiego programu pomocowego. Szwajcarzy wymagają jednak przygotowania projektu zakupu taboru wraz z modernizacją liniii i dworców. Odcinek z Grudziądza do Torunia jest już modernizowany z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa kujawsko-pomorskiego, trwają rozmowy z PKP PLK i PKP SA w sprawie modernizacji infrastruktury na odcinku Grudziądz - Malbork.
- Potrzeby dotyczące nowego taboru są przeogromne. Nie ma ryzyka, że nowy tabor będzie stał w krzakach. Trzeba teraz zamówić jak najwięcej pociągów, bo później może już nie być tak łatwo - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktur Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Kujawsko - Pomorskie tych ładnych parę lat temu "rzucili" się na te szynobusy PESY (SA106) i teraz jeżdżą już dość starymi szynobusami (hamujące SA106 z doczepą jak przyjeżdża z Bydgoszczy słychać w sporym promieniu, lokomotywy hamującej ze składem tak nie słychać)
Bardziej mi się podoba polityka UMWP, stopniowo coraz więcej nowych szynobusów, a w razie czego PRy dysponują odpowiednią rezerwą w postaci składów wagonowych lub starszych szynobusów. Gdyby jeszcze te nasze Bdhpumny wróciły to by było już naprawdę dobrze
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Niech wezmą dodatkowe NEWAGI - dobrze się sprawują, wygląd mają nie najgorszy... Ale pewnie i tak za 10 do 15 lat to wszystko szlag trafi i będą albo ciąć połączenia albo wyciągać z krzaków lokomotywy i wagony. No ale tabor się przyda, jak będzie jakaś reaktywacja czy coś to nie będzie problemu.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum