Wysłany: 03-02-2011, 18:12 Stan linii Września - Jarocin
Oto pismo, które dziś otrzymałem z PLK odnośnie odcinka Gniezno- Września - Jarocin, na linii Chojnice - Oleśnica. Moje pytanie dotyczyło konieczności remontu jeśli nie generalnego, to chociaż najbardziej zniszczonych odcinków miedzy Jarocinem a Wrześnią. pismo od nich w załączniku:)
Na odpowiedz czekałem niecałe dwa tygodnie najpierw dostałem maila że zakład w Poznaniu przekierowuje to do centrali w Warszawie, a dziś pewno po konsultacji to.Z tym że wysyłając dwa tygodnie temu maila napisałem ze pójdzie on tez do posła na sejm oraz do Głosu Wielkopolskiego i jednej z mniejszych gazet w regionie, więc się chłopaki w PLK trochę sprężyli. Odpowiedz przekaże posłom oraz Urzędowi Marszałkowskiemu niech coś tej linii pomogą. Trochę żal że nie udało mi się dostać do sejmiku województwa wielkopolskiego , oj miałbym o co walczyć,ale o krzywdzie kolei oraz infrastruktury no i pasażerów pamietam i będę męczyć całe to towarzystwo przy korycie. Ostatnio się wziąłem za wojowanie z PkSem Gniezno za wycofanie połączeń Gniezno- Kalisz, tylko nikt ,albo mało kto mi pomaga..eeech
Ostatnio się wziąłem za wojowanie z PkSem Gniezno za wycofanie połączeń Gniezno- Kalisz,
Nie rozumiem. Co w takiego że trzeba z firmą walczyć? Kapitalizm, ot co, chociaż widzę że ty masz odmienne zdanie na ten temat-wnioskuje po tym zbrodniarzu wojennym i ludobójcy w avatarze...
Obecnie UMWW i PLK ma nieco inne priorytety niż linia Chojnice-Oleśnica. Jest to w mniemaniu oficjeli linia marginalnego znaczenia. Szkoda że już nie kursuje tą trasą pociąg do Bydgoszczy. O kapitalnym remoncie zapomnijmy, są co przecież linie które remontu wymagają, w trybie natychmiastowym (linia 354). Jednakże powinni coś zrobić na odcinku Krotoszyn-Milicz-Grabowno. Tam nie ma kwartału kiedy by to sie pociąg nie wykoleił.
Rafaello1973, chyba predko PKS takich polaczeń niezlikwiduje . Aczkolwiek odnośnie tematu to ta linia w całości powinna byc wykorzystywana do ruchu pasazerskiego, bo potencjał jest (piszę o tej kolejowej rzecz jasna ).
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Damian Łódź Co do likwidacji połączeń PKS Gniezno- Kalisz uwalono je dwa lata temu pod pretekstem remontu mostu na Warcie w Pyzdrach i ich nie przywrócono.Dlatego pisałem o walce z PKSem. Z nimi też trzeba sie użerać bo dyspozytorka z Wrześni olewa co niektórych kierowców i linie oraz pasażerów i wycina kursy a szef tego bajzlu w Gnieźnie pan Gnatowski podpisuje to.Rozmawiałem z jednym z kierowców.Poszły tez maile do posła Tomaszewskiego oraz do prasy ,zobaczymy co z tego będzie.Nie ma to więc nic wspólnego z kapitalizmem, bo doszło do sytuacji że weekend miedzy Wrześnią -Kołaczkowem a Pyzdrami nie ma już większości połączeń autobusowych ,a w niedziele ani jednego. Trzy gminy w tym dwa miasta odcięte są od siebie.Wielu żałuje że w 1980 roku zlikwidowana jeżdżącą na tej trasie wąskotorówkę.. Co do remontu odcinka Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn też z tym się zgodzie jest w kiepskim stanie.Co do wspomnianego przez mnie odcinka ostatnio wyremontowano kilkukilometrowy odcinek między Żerkowem a Jarocinem, a to też dzięki temu, że swego czasu tam wykoleił się pociąg. Wniosek jeden by coś zrobić na kolei i jakiejś linii potrzeba jest katastrofa ,chore to ale niestety prawdziwe. Co do pociągów żal połączenia Jelenia - Góra - Wrocław - Jarocin- Gniezno - Gdynia , fajne było ,cieszyło się sporym wzięcie zarówno w wersji dziennej jak i nocnej a i tak uwalili je.
Na odcinku Orzechowo - Żerków wymieniono podkłady oraz szyny (mocowanie sprężynowe). Obecnie na odcinku Orzechowo - Jarocin jeden tor jest zamknięty (na tym wymienionym odcinku z nowym torem), widać że coś robią, bo wygarnięty jest cały tłuczeń z torów aż do Jarocina. Ruch towarowy jest tam spory, dużo prywaciarzy. Szkoda tylko połączenia Jelenia Góra - Gdynia. Pociągi w tej relacji były strzałem w 10.
No właśnie- może odbiegnę od tematu, ale chodzi mi o odcinek Grabowno Wielkie- Krotoszyn. W zeszłym roku wykoleił się w okolicy Milicza pociąg towarowy i przez kilka tygodni szlak na odcinku Krośnice- Milicz był zamknięty- firma Dolkom wykonywała naprawy powypadkowe. Prędkość jednak chyba nie uległa zmianie, choć zlikwidowano ograniczenia do 30km/h i obecnie na całej długości można szaleć 40km/h!!! Na przyszły rozkład również nie zmieniono prędkości, więc nie wiem, czy w ogóle zrobiono coś dla poprawy tego odcinka- ok 8km. Dodam, że pociągi jeżdżą ten odcinek o ok. 2-3 minuty krócej niż zakłada rozkład, a sama likwidacja ograniczeń by tego nie dała. Czy może ktoś powie, jak uzyskać informacje na ten temat- w sensie co miały na celu prace remontowe, bo pisałem już drugie pismo do PLK i nadal nie dostałem odpowiedzi...
Moze ci odpiszą , mogłeś też o sytuacji na tej linii napisać do lokalnych mediów oraz posłów i senatorów z tamtego terenu.Niedługo kampania wyborcza niech biegają i pomęczą trochę tych z PLK , z drugiej strony jak ucięli kasę kole,i a dali drogowcom to teraz wyrwać coś na mniejsze linie typu na Gniezno - Oleśnica to cud , mi udało się wyszarpać 400 podkładów i może jakiś kawałek szyny. jednym słowem żal
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-02-2011, 02:04
@Rafaello1973
W obecnej sytuacji, przy tak minimalnym ruchu pasażerskim należy się skupić jedynie na likwidacji 30 tki (zrobienie tego odcinka na 60 km/h nie wymaga dużych nakładów finansowych) z Wrześni do Książna i utrzymaniu 50-60 do Jarocina (plus reparacja odbojnic i podkładów na moście w Żerkowie) oraz 60 i 80 do Gniezna (choć w przypadku odcinka Września-Gniezno, wystarczy wymiana podsypki oraz konserwacja śrub plus wymiana niektórych podkładów - spękanych z betonu i tych drewnianych na stykach co da podniesienie prędkości do 100 km/h)
Co do odcinka Krotoszyn-Grabowno Wielkie, tam przydałoby się podniesienie szlakowej do 80 km/h- wystarczy
Czyżby coś drgnęło? Tam się aż prosi o remont od conajmniej 10 lat...Może wreszcie się zabiorą za ten odcinek...Jak myślicie - jest na to szansa?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2011, 15:28
Pewnie tak ale raczej zabiorą się za likwidację 30tki na odcinku Września-Książno i ew. Września Marzenin- utrzymanie 80tki na całym odcinku poza stacją Września ;-)
Czy nie lepiej jak na takich jak ta opisywana linia, gdy jest mały ruch towarów i nie ma pospiesznych, zostawić 1 tor ale w porządnym stanie? Ew. zostawić niektóre odcinki 2-u torowe, tak by pociągi mogły mijac się rozkładowo w biegu, bez postoju. Zawsze to kilka mln/km zaoszczędzone.
_________________ Dlaczego zlikwidowano Bin Ladena? Bo zaczynal sie domyslac, kto zorganizowal 09.11!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum