KŚ powstaną, ponieważ partyjne doły domagają się nowych stołków i o to @mk1992 w rzeczywistości chodzi.
KŚ powstaną, bo Marszałek ma dość "współpracy" z PR-ami. A nowe stołki to przy okazji.
Ostatnio zmieniony przez dnia 30-07-2011, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-07-2011, 14:17
sheva17, Przyjmij w końcu do wiadomości że chodzi o odcinek Trzebinia - Katowice jak KŚ przejmą cały ruch w województwie więc podobno grudzień 2012 to nie ma co marzyć o pociągu IR na tym odcinku bo ma najniższy priorytet ze wszystkiego - komercja bez żadnej misji - nawet EC Wawel ma misję - dotacja międzynarodowa.
Prędzej TLK pojadą z dotacją i będą obsługiwać jako osobówki Trzebinia - Katowice(obecnie np. dawna Śnieżka na Dębica - Rzeszów) niż IR jako Regio albo IR.
Ma dość współpracy, bo jego ludzie nie dostali stołków w PR-ach. Fajnie gdyby KŚ się udało, ale po doświadczeniach bardzo kosztownych KM-ów i KD mam wątpliwości. Obym był złym prorokiem, ale będzie takie samo dziadostwo jak z Kasami Chorych...Na horyzoncie zresztą nie tylko KŚ, ale również Koleje Wielkopolskie, może coś na Pomorzu powstanie (w oparciu o PR-y i SKM) i generalnie w zachodnio- centralnych województwach. Południe i wschód pozostaną myślę z PR-ami, dodatkowo wiadomo składy wagonowe przypisane zdaje się do centrali obsługujące IR. @mk1992 problem leży gdzie indziej. PR-y bez problemu co do swoich ofert dogadują się z prywatną ARRIVĄ, z KD a z KM i PKP IC ciągle jest problem. Obawiam się, że i z KŚ będzie klopot, szczególnie teraz w okresie ich powstawania. Mają dostać bardzo ważną relację Częstochowa- Gliwice i te pociągi muszą być jakoś skomunikowane, także z perspektywy remontu E30. Gdyby mk1992 nie było problemu z honorowaniem biletów z mojej perspektywy nie było problemu, koszty funkcjonowania KŚ przecież pokryjecie Wy mieszkańcy tego województwa.
@kryniczanin a to KŚ przejmą wszystkie linie w województwie od samego początku? Żaden IR na tym odcinku się nie zmieści?
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-07-2011, 14:31
sheva17, Nie ale w grudniu 2012 mają przejąć a modernizacja potrwa do 2015 jak nie dalej. O ile w przyszłym rozkładzie IR jadące jako Regio na Kraków - Katowice to będzie zjawisko powszechne to w rozkładzie 2012/3 jeśli KŚ dotrzymają słowa to takiego czegoś na oczy nie ujrzysz.
Czyli czeka nas przesiadka w Trzebini? Mam nadzieję, że jednak jakieś IR na E30 się zmieszczą/ zmieści. W przeciwnym razie może da się je poprowadzić alternatywnymi trasami? Przykładowo- IR Barbakan- jeśli zostanie od Lublińca mógłby jechać np. przez Herby Stare, Częstochowę Gł. ( tu zmiana kierunku, by zwiększyć frekwencję i zapełnić pociąg), Koniecpol, Szczekociny ( tutaj była głośna akcja, gdzie młodzi ludzie domagali się w tej miejscowości postoju) a od Kozłowa w planie jako pociąg REGIO. To oczywiście rozwiązania awaryjne, ale mam nadzieję, że z IR dojedziemy wciąż z Krakowa do Poznania czy Szczecina, nawet innym szlakiem. A zmiany na E30 rzeczywiście zapowiadają się nieciekawie.
Szczekociny, trudna sprawa, bo przy obecnym remoncie szlaku podg. Starzyny - Kozłów to dobrze będzie jeśli ten peron w Szczekocinach w ogóle zostanie.
Modernizacje na E30 muszą się zakończyć do 31.12.2015, bo do tego czasu można rozliczać pieniądze z POIiŚ na lata 2007-2013.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-08-2011, 21:31
Musi ? A zakład ze sie nie skonczy ? Opole-Wroclaw kopali 10 lat. Katowice-Krakow zrobia w 3 ? Watpie... Juz powinien byc szlak zamkniety od maja, widocznie juz na wejsciu maja opoznienie.
Pułtuś, nie mądrzyj się tak wszędzie, musi być rozliczona do końca 2015 roku, bo takie są wymogi POIiŚ, tylko Komisja Europejska może w bardzo wyjątkowych okolicznościach ten termin wydłużyć, po pierwsze zadaj sobie pytanie czy modernizacja odcinka Opole - Wrocław była robiona z POIiŚ lub na jego regułach (wyłączając ERTMS/ETCS/GSMR, które są robione z POIiŚ)??
Jak PLK nie zdąży to będą mieć problem, ale uważam, że zdążą, choćby mieli pracować na takim froncie, że trzeba będzie wyrzucić z rozkładu 50% pociągów...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 18:27
Cytat:
Musi ? A zakład ze sie nie skonczy ? Opole-Wroclaw kopali 10 lat. Katowice-Krakow zrobia w 3 ? Watpie... Juz powinien byc szlak zamkniety od maja, widocznie juz na wejsciu maja opoznienie.
Nie kopali a kopią bo nie jest skończony plus dodatkowo należy przypomnieć że to była "kombinatura na maxa" fundusze przedakcesyjne itd.
Nie wiem czy to jest dobre miejsce do pisania na ten temat ale chciałbym tylko w skrócie powiedzieć że od 1 września rozkład do Tarnowa z Krakowa zostanie zmieniony i między 11:00 a 14:24 w dzień roboczy nie będzie pociągu żadnego pociągu REGIO do Tarnowa.
PS: patrzyłem sobie na pociągi na odcinku Skawina-Kalwaria Lanckorona - po za dniami roboczymi są tylko...4 osobówki z czego dwie do Zakopanego z Krakowa Płaszowa, a ostatni pociąg do Suchej Beskidzkiej ten co tak po północy przyjeżdża oczywiście z Krakowa Głównego.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-08-2011, 23:20
Ale jaja.... czyli wylatują 12:56 (dwu spot, ludzi full) oraz 13:45 (EN71 ludzi full). Zgroza, żegnanie podroznych czas zacząć. Dzień modernizacyjnej apokalipsy sie zbliza i potrwa 4-5 lat. Super.
Ja nie zaprzeczam że ja się mogę mylić ale to jest kpina, sprawdziłem jeszcze w sitkolu i tam jest jeszcze co innego.
Sprawdziłem na rozklad.pkp.pl i dalej tak samo jakieś jaja są.
A Ty Dyżurny to robisz w PLK czy gdzieś indziej na kolei że wiesz na 100%? Bo jeśli masz info z pierwszej ręki to napisz jaki będzie faktycznie rozkład wtedy wszyscy będziemy wiedzieć na pewno jak jest.
Zresztą jak coś to i tak wina kolei że nie umieją zrobić porządnego rozkładu. Albo czas żebym zaczął korzystać z sit-kola tyle że on też jakieś brednie podaje na temat pociągów Wieliczka Rynek - Oświęcim w ogóle to być może moja wina że za bardzo wyskoczyłem z tym i zrobiło się zamieszanie. Poczekajmy na to co będzie 1 września.
Podsumumowywując - sugerowałem się rozklad.pkp.pl niemniej jednak sit-kol też nie jest idealny.
Bo za chwilę dojdzie do takiego kuriozum że trzeba będzie mieć znajomości w PLK żeby znać rozkład
EOT: nie gadajmy już o tych internetowych rozkładach bo każdy wie jakie one są.
Tomasz, ja sprawdzałem na zmianach tymczasowych w PR.
Z tego co widzę dla stacji Tarnów:
WOŚP (5:57) kursował do końca sierpnia o 6:51, obecnie pojedzie 5:02 z Tarnowa, na Wschodniej 11:13 (+37)
Osobowy o 6:26 do Krakowa odwołany, zamiast niego pojedzie przesunięty osobowy z godziny 5:29 a 6:04 (4 minuty po Rzeszowianinie)
Jaworzyna i Galicja pół godziny później pojadą, podobnie jak iR 33130 i osobowy 1025 do Rzeszowa.
Regio do Rzeszowa z 10:37 zostaje przesunięty na 11:35 itd itd..
Ogólnie jest bardzo dużo przesunięć rzędu 30-40 minut.
Wracając do Szczekocin, peron przestał istnieć, prawdopodobnie po modernizacji przestaną istnieć szczątki stacji...
Co do szlaku Kraków Główny - Kraków Płaszów przyczyną jest remont wiaduktu kolejowego nad ulicą Miodową (WOS do 20 km/h), po rozkładzie patrząc to raczej cały wrzesień...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum