Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Po angielsku z kasjerką nie pogadasz!
Autor Wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 31-07-2011, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Pawel_15 napisał/a:
Jeżeli ktoś przyjeżdża do naszego pieknego kraju w celach turystycznych powiedzmy na tydzień to fajnie by było jakby się nauczył podstawowych zwrotów. Im więcej tym lepiej - taką zasadę wyznaję. Jeżeli jadę do obcego kraju to staram się opanować choć kilkadziesiąt zwrotów żeby nie stanąć na środku miasta i drapać się po zadzie nie wiedząc co dalej robic.


Większych bzdur już dawno nie czytałem Shocked Śmiech Dam ci przykład: Holandia. Język holenderski jest podobnie jak polski dla przyjezdnych bardzo ciężki w nauce, nawet podstawowych zwrotów. Na szczęście znajomość języka angielskiego (notabene globalnego!) jest tam niczym nadzwyczajnym, dlatego z holendrem dogadasz się obojętnie czy jesteś z Włoch, z Polski, Rumuni, Chin czy Kenii. Co więcej byłem w Chorwacji czy na Węgrzech tam coraz mniejszym problemem staje się nieznajomość angielskiego przez mieszkańców. Dlatego uważam, że jeśli ktoś pracuje w kasie biletowej w takim dużym ośrodku społecznym jak Warszawa gdzie przyjeżdża mnóstwo obcokrajowców, powinien znać chodź komunikatywnie ten angielski, bo z reguły w tym języku z każdym się dogada.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 21:33   

Mateusz, dokładnie. Nie ma sensu zawracać kijem Wisły. Wszędzie dogadamy się po angielsku, tylko w Polsce stanowi to problem. Nikt nie wymaga, żeby kasjerka biegle mówiła w tym języku i znała wszystkie czasy. Ale podstawy podstawy nauczyć się powinna. Poprawka. Pracodawca powinien ją nauczyć, ot chociażby wysyłając ją na bezpłatny kurs.
Powrót do góry

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2011, 21:43    Odpowiedz z cytatem

mk1992, nie ma bezpłatnych kursów angielskiego. Za taki kurs ktoś musi zapłacić.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 21:44   

Pisząc bezpłatny miałem na myśli, żeby kasjerka nie ponosiła żadnych kosztów takowego kursu. Pracodawca powinien go opłacić. Czyli w przypadku warszawskich kasjerek - PKP IC.
Powrót do góry

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2011, 21:48    Odpowiedz z cytatem

mk1992, jeśli tak to za kurs zapłaci podatnik, czyli my wszyscy. Nie lepiej od razu zatrudnić kogoś ze znajomością angielskiego? Dziś każdy absolwent gimnazjum, nie mówiąc już o szkole średniej, ma opanowany ten język w stopniu podstawowym, tak jak każdy z mojego pokolenia zna podstawy jęz. rosyjskiego. Bezrobocie wśród młodzieży sięga ponad 25%.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-07-2011, 22:20    Odpowiedz z cytatem

czyli proponujesz 70% ludzi wywalić? A co oni zrobią potem? Doskonale wiesz że nie tak łatwo w wieku koło 45-50 lat nauczyć się angielskiego. Teraz jak kogoś zatrudniają to język angielski powienien być wymagany.


Dzięki za usunięcie ostatniego postu.

Byłem w Frankfurcie nad Odrą jakoś 2-3 lata temu, z kasjerkami nie dogadałem się po Polsku, a jest to przy granicy, spróbowałem po angielsku też nie. Chodziło mi o to jak mam się teraz wydostać z Frankfurtu bo były zawieszone kursy z Frankfurtu na Rzepin. Jechały jakoś na około. A Niemcy to przecież Europa.

Na Wschodniej granicy naszego kraju Białorusini dogadają się z obsługa polską, polskiego pociągu Very Happy tak źle jeszcze nie jest;)

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2011, 22:35    Odpowiedz z cytatem

siwiutki napisał/a:
czyli proponujesz 70% ludzi wywalić?

Jeśli kasjerki z kilku największych dworców kolejowych (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk) stanowią 70% załogi PKP Intercity to tak - proponuję wywalić 5 tysięcy osób!

A tak na poważnie - wypisujesz takie bzdury, że nie sposób się do nich logicznie ustosunkować.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-07-2011, 23:07    Odpowiedz z cytatem

Nie, chodziło mi o wszystkie kasjerki. Ale zgodzę się że te w największych kasach powinny znać podstawy.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-07-2011, 23:17   

Ja napiszę tak Dworzec Polski miał tak zwaną kwalifikację dworców na kategorie - najwyższa to A więc najdroższe postoje nikt nie widział tej listy poza DP ale uważam że właśnie z tych dworców kasjerzy powinni znać język angielski w stopniu umożliwiającym komunikację,.
Powrót do góry

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 01-08-2011, 01:39    Odpowiedz z cytatem

Wgl. piszecie takie bzdury że żal czytać czasami... Otóż problem jest złożony i nie dotyczy tylko pracowników Kas Biletowych... generalnie w Polsce jest z tym problem, większy, mniejszy ale jest.
Oprócz znajomości języków obcych przez Kasjerki, dochodzi tak że wiele zagadnień handlowych, oraz z zarachowania. Tak więc to nie jest jakiś fastfood gdzie szkolenie trwa półtora dnia, by ot tak - wymienić załogę...
Nie prawdą jest że nic się nie zmienia... bo zmienia się (kiedyś problem był dużo większy) Nie prawdą jest też że PKP Intercity S.A. nie szkoli swoich pracowników w zakresie języków obcych, oraz obsługi klienta! Bo takie szkolenia się odbywają. Aktualnie trwa e-learningowe.

Na zakończenie polecam Smile :
http://youtu.be/LFoiCdQrMc0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl