Problem w tym, że kursy do Zawadzkiego jadą trochę donikąd. Wszystkie powinny iść do samych TG tam zaś skomunikowania.
Kiedyś już tak robiono i to na lata przed usamorządowieniem np. co godzinę Kraków-Miechów, ale dalej do Tunelu na przesiadkę na Kielce to już piechotką. Idnetycznie Katowice-Wolbrom. Wszystko padło.
Może relacja Opole - Tarn. Góry z przedłużeniem do Bytomia? Niby niewielka zmiana, ale jeśli zlikwidują połączenia Bytom - Gliwice, to taki pociąg Bytom - Opole przez TG miałby sens. Brakuje takich relacji z Bytomia do Opola jak dawniej przez Strzelce, ale można i przez TG jechać, ważne, żeby coś bezpośredniego było.
Do Zawadzkiego dzisiejszym kursem z 19:59 z Opola jechało trochę osób. Przyglądałem się tylko kilku stacjom i tak:
W Opolu wsiadło około 50 osób. W Zawadzkiem wysiadło 10 osób. W Strzybnicy 5, a w TG 10. Reszty stacji nie wiem (za leniwy byłem ). Po drodze jakieś osoby też się dosiadały (np. Fosowskie-Zawadzkie, Ozimek-Fosowskie).
Miejsce gdzie była jeszcze niedawno komunikacja zastępcza już jest wyremontowane. Wyglądało to fajnie - ale na razie pociąg się tam wlekł 20km/h. Może za niedługo przyspieszy.
Weźcie pod uwagę, że trasa Opole-Zawadzkie jest ważna dla woj. Opolskiego i ona pewnie zostanie. TG-Tworóg-Krupski Młyn jest w miarę sensownie obsługiwane przez linię 129/180 (o wiele większa częstotliwość niż pociąg). No i tyle.
Zawsze można puścić skład z Opola na Borowiany, tutaj zmienić kierunek i pokierować jednostkę na Krupski Młyn - Lubliniec, w Lublińcu na Kluczbork i z Kluczborka na Opole. Prawie jak w mojej kolejce z klocków LEGO 15 lat temu
Moim zdaniem problemem jest mało odpowiedni tabor , skoro jest za mało osób na EN57 to zamiast udupiać linię , może czas zacząć kupować mniejszy tabor np. Kilka szynobusów wtedy frekwencja na pewno była by odpowiednia .
Ponieważ jestem wyobcowany z ostatnich działań, to proszę o krótką informację, czy w międzyczasie ktoś podjął jakieś kroki mające na celu utrzymanie połączeń z Tarnowskich Gór do Opola, czy też uznano je aklamacyjnie za niepotrzebne, zgadzając się z polityką Przewozów Regionalnych?
W moim rozumowaniu trasa Tarnowskie Góry-Opole mimo wszystko jakoś tam oddziałuje na trasę Tarnowskie Góry-Katowice. Kolejny gwózdek do trumny tej ostatniej?
Dzisiejszy Regio Tarnowskie Góry - Opole Gł
odjazd 09:06
EN57-1745
Frekwencja: w T.G przy odjeździe 17osób
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2011, 10:58
Na RK pod artykułem dotyczącym ostatnich konsultacji rozkładowych można przeczytać ciekawy komentarz:
Linia Tarnowskie Góry - Fosowskie potrzebuje na odcinku do Zawadzkiego tylko drobnej redukcji zatrudnienia w ZPR na Dworcowej i w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Kilka osób mniej i linia z powrotem odżywa. Znajomy kolejarz mówił mi, że wkrótce powołany zostanie Komitet Obrony Linii Zawadzkie - Tarnowskie Góry. Będzie dym jakich mało !
Może być ciekawie! Będę kibicował temu komitetowi.
Tak, tylko należy się zastanowić czy jest jeszcze sens ratować tę linię. Na odcinku Tarnowskie Góry - Zawadzkiie z frekwencja rzeczywiście nie jest dobrze. Ma ktoś z was jakieś pomysły na to żeby pociągi były pełne również na tym odcinku ?
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2011, 11:08
Wydłużyć je do Bytomia/Katowic? Rozszerzyć strefę A przynajmniej o stację w tarnogórskiej dzielnicy Strzybnica? To jest jedyne co można na dzień dzisiejszy zrobić. Gdybyśmy mieli szynobusy, np. EN81, to należałoby je skierować na tę trasę, ale że ich nie mamy, to musimy ratować się kiblami.
EN81 jest za mały na odcinek Zawadzkie-Opole gdzie jest już dużo ludzi. Generalne w moim założeniu może to wyglądać tak:
1) pociągi Tarnowskie - Góry - Opole co 2 godziny skomunikowane w T.G z pociagami z kierunku Katowic skład EN57
2) pociągi rel. Tworóg-Bytom w szczycie co godzinę obsługa przez szynobusy. W Bytomiu mogłaby być przesiadka na pociąg rel. Gliwice-Bytom-Katowice. Pociąg ten jak najbardziej ma sens dużo ludzi korzystało by z pociągu zamiast jak teraz autobusu. Napewno ktoś by skorzystał tak jak właśnie piszesz z pociągu na odcinku Katowice-Strzybnica, bo napewno pociągiem nie będzie ktoś jeździł np. z T.G do Strzybnicy tam są autobusy. Po tych zmianach byłby ładny takt w szczycie:
a) pociągi rel Lubliniec-Katowice co 1 godzinę w szczycie
b) pociąg Tworóg-Bytom również co 1godzinę
czyli 30minutowy takt na linii Tarnowskie Góry Bytom
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2011, 11:41
Patryk, najpierw się pytasz, co należy i można zrobić już teraz, aby te pociągi uratować, a potem snujesz wizje o EN81 i pociągach co 2 godziny z TG do Opola...
Na dzień dzisiejszy żaden z Twoich postulatów nie przejdzie. Nikt Ci nie uruchomi pociągów z Tarnowskich Gór do Opola w cyklu 2-godzinnym (co nie oznacza, że w niektórych porach dnia nie miałoby to sensu). Relacja Twaróg - Bytom też jest ni z dupy ni z pietruchy. To już lepiej i praktyczniej uruchomić (wydłużyć) pociąg Fosowskie - Bytom, który w stacji Fosowskie byłby skomunikowany z pociągiem z Opola. Wtedy miałoby to jak najbardziej sens i przyciągnęłoby tych kilku pasażerów, którzy może zamiast przesiadać się w TG na autobus, pojechaliby bezpośrednim pociagiem w głąb GOP-u.
Szło by uruchomić bezpośrednie połączenie Regio z Tarnowskich Gór do Wrocławia właśnie przez Zawadzkie, Opole Gł. Jest to najkrótsza trasa, i do tego w niezłym stanie. Można również utworzyć połączenie Inter Regio relacji Katowice-Wrocław Gł. przez Tarnowskie Góry, Zawadzkie. Szkoda tylko, że nikt z Przewozów Regionalnych w Katowicach takich pomysłów nie chce realizować poprzez dogadanie się z innymi województwami, tylko najlepiej zamknąć i mieć problem z głowy.
Ciekawe czy np.spółka PKP Intercity była by zainteresowana tą linią, chociaż też na tą spółkę raczej w naszym regionie nie ma co liczyć, patrząc choćby na połączenia dotyczące Bytomia czy Tarnowskich Gór,są one praktycznie znikome.
Na dzień dzisiejszy żaden z Twoich postulatów nie przejdzie
A czy ja gdzieś napisałem że to ma być na dzień dzisiejszy ? Piszę to w kontekście zmian za parę lat wiadomo że teraz przy takim czasie przejazdu pociągi nikt o zdrowych zmysłach nie wybierze pociągu jadąc ze Strzybnicy do Bytomia/Katowic.
Cytat:
a potem snujesz wizje o EN81
Czy gdzieś napisałem ze to ma być EN51 moze być to również dobrze inny szynobus.
Cytat:
To już lepiej i praktyczniej uruchomić (wydłużyć) pociąg Fosowskie - Bytom,
Nie, ponieważ te połączenia miałyby służyć zeby dowieść ludzi np. ze Strzybnicy do Katowic z przesiadką w Bytomiu. Do Opola byłyby połączenia z T.G skomunikowane z pociągami z kierunku Katowic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum