REGIO relacji Tarnowskie Góry - Wrocław Główny byłby dobrym rozwiązaniem, zawsze mówiłem, że tylko długie relacje pociągów są w stanie przyciągnąć pasażerów, a nie jakieś ogryzki typu TG - Fosowskie. Tyle tylko, że przy tego typu relacji dochodzi kwestia dogadania się AŻ trzech województw (śląskie, opolskie i dolnośląskie), więc szanse na to są znikome, co oczywiście nie oznacza, że nie jest to nierealne. Mógłbyś nam przedstawić jakbyś to widział uwzględniając skomunikowania w TG od strony Katowic i Herbów z obecnymi pociągami + szacunkowe godziny dla takiego połączenia dla ważniejszych stacji między TG, a Wrocławiem oraz proponowane terminy kursowania?
tomcio napisał/a:
Można również utworzyć połączenie Inter Regio relacji Katowice-Wrocław Gł. przez Tarnowskie Góry, Zawadzkie. Szkoda tylko, że nikt z Przewozów Regionalnych w Katowicach takich pomysłów nie chce realizować
Za siatkę połączeń IR odpowiada centrala Przewozów Regionalnych, a nie PR Katowice. A centrala PR ewidentnie boi się uruchamiać IR przez Bytom i Tarnowskie Góry (np. IR Bursztyn, IR Barbakan czy zlikwidowany niedawno IR Adam Mickiewicz).
tomcio napisał/a:
Ciekawe czy np.spółka PKP Intercity była by zainteresowana tą linią
Nowego pociągu nie uruchomią, a nie bardzo byłoby co przetrasować na Tarnowskie Góry, Zawadzkie i Opole. Poza tym ludzie mieszkający przy tej trasie bardziej potrzebują sensownego dojazdu do Opola/Wrocławia i Tarnowskich Gór/GOP-u, aniżeli połączeń dalekobieżnych. Pociągi pośpieszne na linii "zawadzkiej" odłóżmy póki co na dalszy plan.
Patryk180 napisał/a:
A czy ja gdzieś napisałem że to ma być na dzień dzisiejszy ?
Chłopie, tu trzeba myśleć co zrobić, żeby od grudnia nie zawiesili tych połączeń, a nie wybiegać w daleką przyszłość!
Patryk180 napisał/a:
Czy gdzieś napisałem ze to ma być EN51 moze być to również dobrze inny szynobus.
Dalej nie rozumiesz... Na Śląsku poza 1,5 SA109 nie mamy szynobusów i mieć nie będziemy. Marszałek nie jest zainteresowany kupnem taboru niskopojemnego, dlatego na razie zapomnijmy o szynobusach.
Patryk180 napisał/a:
Nie, ponieważ te połączenia miałyby służyć zeby dowieść ludzi np. ze Strzybnicy do Katowic z przesiadką w Bytomiu. Do Opola byłyby połączenia z T.G skomunikowane z pociągami z kierunku Katowic.
Sensowniej jest uruchomić pociąg relacji Fosowskie - Bytom/Katowice, który w Fosowskich byłby skomunikowany z pociągiem od strony Opola (do Lublińca/Częstochowy), aniżeli z Twarogu, do Bytomia/Katowic, który nie byłby z niczym skomunikowany. Na tej linii niezmiernie ważne są skomunikowania, a Ty chcesz te skomunikowania niszczyć poprzez chore rozpoczynanie biegu pociągu w stacji Twaróg Brynek. Poza tym sama Strzybnica nie jest w stanie wygenerować sensownych potoków podróżnych, nawet przy wspólnym bilecie...
Chodzą słuchy, że od nowego RJ pociąg Bohumin-Wrocław-Bohumin ma zniknąć, więc moja skromna propozycja:
Relacja Tarnowskie Góry-Wrocław
Tarnowskie Góry odjazd 9.17 ( skomunikowanie z pociągami z Katowic, i Kępna )
Opole Główne przyj. 10.54 odjazd 10.55 ( skomunikowanie z pociągiem, który ma jeździć w nowym RJ tj. Bohumin-Opole
Wrocław Główny przyjazd 12.13
Relacja Wrocław-Tarnowskie Góry
Wrocław Główny odjazd 14.43
Opole Główne przyjazd 16.00 odjazd 16.15 ( skomunikowanie z pociągami do Kędzierzyna i Gliwic przez Strzelce )
Tarnowskie Góry przyjazd 18.06 , skomunikowany z pociągiem do Katowic.
Kierowałem się tym, że pociąg REGIO musi "uciec" przed TLK Wrocław-Warszawa i EC "Wawel", a także tym, że pociąg do Tarnowskich Gór dałem w miejsce pociągu do Bohumina, który ma zniknąć. Oraz zachowałem skomunikowania na stacji Opole Główne w kierunku Kędzierzyna i Strzelec.
Autobusy miejskie z Tworoga do TG, czy nawet ze Strzybnicy do TG, od lat pustoszeją, coraz mniej pasażerów, jedynie poranne typowo szkolne kursy w roku szkolnym są pełne a tak garstka ludzi jeżdzi.
Dawniej wejść nie było szansy, wszyscy jechali na zakupy do TG, w dni targowe składy autobusów były przeciążone. Dziś jak piszecie o pociągach z Tworoga do TG, to zastanawiam kto tym pojedzie, po kilka osób pewnie. Krótkie trasy nie mają tu przyszłości, ale szansą napewno byłyby połączenia z Wrocławiem, to dobre pomysły, daleka trasa zapewni frekwencję, a na krótkich odcinkach(Tworóg, Brynek, Krupski Młyn), nie ma szansy, żeby nagle pojawiły tłumy pasażerów. Centra handlowe są na obrzeżach TG, wiecie ile tam sieci pobudowali, wszystko dojeżdża autami lub autobusami które niemal do drzwi wejściowych wjeżdżają.
Pomysły z Wrocławiem czy przedłużeniem relacji Opole - TG do Katowic są dobrym rozwiązaniem, ratunkiem dla tej lini.
Patrząc na obecny rozkład jazdy, to pociąg REGIO Tarnowskie Góry (6.03)-Opole Gł.(7.43) można by było połączyć z pociągiem relacji Opole Gł.(7.55)-Wrocław Gł.(9.13) w jedną relację.Tak samo powrót, pociąg relacji Wrocław Gł.(13.38)-Opole Gł.(14.55) połączyć z relacją Opole Gł.(15.16)-Tarnowskie Góry (17.06).Pociągi kursowały by codziennie.
Co do innych połączeń, to zmieniłbym godz.odjazdu z Tarn.Gór z godz. 9.06 na 9.31-skomunikowanie od strony Kępna i Lublińca a także pociąg z godz.12.26,odjeżdżał by z Tarn.Gór o godz.13.27.W obu przypadkach pociąg startował by z Katowic odj.odpowiednio 8.33 i 12.28.
Szło by utworzyć nowe połączenie Opole Gł.(8.52)-Tarnowskie Góry (10.36/10.45)-Katowice (11.53). W Tarnowskich Górach skomunikowany z pociągiem w kierunku Kluczborka i Krzepic a także pociąg Katowice (19.41)-Tarnowskie Góry (20.38/2040)-Opole Gł.(22.09 ) i jeszcze jedno,pociąg relacji Opole Gł.(19.59)-Tarnowskie Góry (21.39) szło by wydłużyć do Katowic przyj.(22.48).
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2011, 19:30
Połączenie tych relacji TG - Opole i Opole - Wrocław, a także Wrocław - Opole i Opole - TG można zrobić z przedłużeniem do Katowic. Byłaby to świetna alternatywa dla połączeń IR/TLK, a przy okazji Bytom też by zyskał eleganckie połączenie z Wrocławiem o atrakcyjnej porze. Kiedyś (ok. 10 lat temu) o podobnej porze jechał pociąg osobowy z Katowic do Wrocławia, tyle tylko, że przez Kluczbork, Oleśnicę, a nie przez Zawadzkie. Z relacji starszych osób wiem (m.in. @sebek), że pociąg ten już od samych Katowic cieszył się ogromnym powodzeniem, więc może Katowice - Wrocław przez TG, Opole również by wypalił?
Co do pozostałych propozycji masz moje poparcie. Dziwię się, że już wcześniej nie przesłałeś ich do PR Katowice, ponieważ są na prawdę bardzo dobre! Warto pisać w tej sprawie do ŚZPR, pomimo tego, że zmian w projekcie nowego rozkładu jazdy pewnie nie będzie, natomiast co szkodzi, aby zmiany dokonać np. w ramach marcowej lub czerwcowej korekty?
Dzisiejszy REGIO 64422 Opole-Tarnowskie Góry z Zawdzkiego wyjechało 13 osób, do Tarnowskich Gór dojechało 17. Na każdej stacji malutka wymiana pasażerów. Skład EN57-1187.
Patryk180, Z Opola do Zawadzkiego zawsze te kilka osób jedzie, większość wysiada w Ozimku i Fosowskim ale te kilka przeważnie około10 osób wysiada w Zawadzkim, dlatego na tą relacje nie ma się co martwić, gorzej już jest dalej do Tarnowsich Gór, ale jeśli szło by się dogadać między województwami opolskim i śląskim i skomunikowało by się je po obu stronach z pociągami jadącymi do Wrocławia i Katowic to już było by dobrze.
Prawda jest taka że na 10 osób z pełnym biletem nie opłaca się puszczać EN57
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Sytuacja zapewne skończy się tak, jak na linii 131 czy 181 - pociągi opolskie, pewnie też okrojona ich liczba, będą dojeżdzały do Zawadzkiego i tam kończyły bieg; natomiast fragment linii 144 z Tarnowskich Gór do Kielczy będzie martwą nicią na mapie kolejowej Polski - równocześnie łakomym kąskiem dla miłośników kolejowej infrastruktury (czyt: złomiarzy).
Dzisiejszy raport z podróży REGIO 64422 Opole 13.16-Tarnowskie Góry 15.00
Od Fosowskiego w pociągu 20 osób
-Kolonowskie +7 -3
-Zawadzkie +4 -9
-Żędowice +3
-Kielcza +1 -1
-Borowiany, Tworóg i Tworóg Brynek zerowa wymiana
-Tarnowskie Góry Strzybnica +3 -3
-Tarnowskie Góry -22
Ciekawe, jakby skład leciał do Bytomia lub Katowic, czy znacznie więcej pasażerów by jechało, myśle, że w dni robocze pewnie tak, a wekendy to wiadomo, zawsze mniej ludzi. Ale warto by było pomyśleć o połączeniu Opole - Katowice przez TG, Bytom, zawsze dalsza relacja to większa wymiana ludzi i szansa na zapełnienie.
Mały off top: na kibla z Opola o 13.16 do TG w dniu 15 sierpnia na stacji Tworóg Brynek jednak ktoś czekał - ojciec z małym dzieckiem aby pokazać mu pociąg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum