Wysłany: 03-08-2011, 17:50 Będą podwyżki w Przewozach Regionalnych
Będą podwyżki w Przewozach Regionalnych
250 złotych – o tyle ma wzrosnąć średnie wynagrodzenie pracowników Przewozów Regionalnych w ciągu najbliższego półtora roku. Zarząd spółki przedstawił najnowszą propozycję podwyżek, które zostałyby wprowadzone dwuetapowo.
120 zł – w takiej wysokości już od sierpnia 2011 roku wzrośnie przeciętne wynagrodzenie zasadnicze pracownika Przewozów Regionalnych. Pociągnie to za sobą wzrost wysokości składników pochodnych uposażenia, zatem realnie podwyżka jest jeszcze wyższa i wynosi około 220 zł. Uchwałę w tej sprawie podjął zarząd spółki, a jej realizacja wymaga jeszcze akceptacji rady nadzorczej.
Jednocześnie zarząd firmy – w toku rozmów ze związkami zawodowymi – zadeklarował wprowadzenie od 1 stycznia 2013 roku drugiego etapu podwyżki w wysokości średnio 130 zł w wynagrodzeniu zasadniczym na pracownika, co z pochodnymi stanowiłoby wzrost o 240 zł. – Takie rozwiązanie przyniosłoby w sumie wzrost wynagrodzeń średnio o 250 złotych, co (wraz z pochodnymi) wyniosłoby średnio aż 460 zł – mówi prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska.
Propozycja ta stanowi de facto spełnienie prawie w aż 90 procentach postulatu płacowego przedstawionego przez stronę związkową (związki zawodowe żądają średnio 280 złotych podwyżki). Związki zawodowe nie doszły jednak do porozumienia z zarządem spółki. Ostatnia tura rozmów na ten temat zakończyła się podpisaniem przez obie strony z udziałem mediatora protokołu rozbieżności. Strona związkowa może teraz ewentualnie podjąć decyzję o akcji strajkowej. – Zarząd Przewozów Regionalnych nie może przystać w całości na propozycję strony związkowej, bowiem wiązałoby się to z koniecznością osłabienia dotychczasowej stabilności finansowej firmy i mogłoby wpłynąć na obniżenie poziomu usług przewoźnika – dodaje prezes Kuczewska-Łaska.
Przewozy Regionalne zakładają w tym roku zmniejszenie straty spółki do 30 mln zł. W ostatnich latach zarząd PR znacznie ograniczył stratę. Jeszcze w 2009 roku było to 296 mln zł, a w 2010 roku wyniosła ona 170 mln zł.
źródło: Przewozy Regionalne / Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
A co ja widzę wyżej?
1. Czystą manipulację i proroctwo działania spółki po 2013 roku!
2. Działania na ROZBICIE JEDNOŚCI ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH.
3. Sam Zarząd przyznaje prawo DO PODJĘCIA STRAJKU - TO BARDZO PIĘKNY I HUMANITARNY GEST!
4. Prośbę, - przestańcie strajkować -, bo nasze tyłki się palą.
Boże. Gdzie Ja żyję?
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Niech mi tylko ktoś teraz ze strajkiem wyjedzie, to mu osobiście walnę w związkową mordę. Neutral
syrenka, jutro tj. 04 sierpnia 2011 r. związki zawodowe działające w Spółce PR spotykają się u L. Miętka celem ustalenia daty i godziny rozpoczęcia strajku w PR .
Jest to spowodowane brakiem porozumienia pomiędzy stronami sporu zbiorowego i podpisaniem protokołu rozbieżności przez zarząd Spółki, mediatora i związki zawodowe.
Protokół czytałam, dziękuję za troskę. Widocznie zrozumieliśmy go inaczej, skoro komuś nadal chce się strajkować.
Rozbicie związków zawodowych? Czekam na ten moment z utęsknieniem!
A o moją psychikę nie musisz się martwić, sam sobie dekiel zbadaj [z góry przepraszam modostwo za odstępstwo od netykiety, ale ręce opadają].
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
A mnie spadły majty.
Dziś, gdy są związki razem, syrenka trzyma kciuki za rozbiciem związków, gdy pozostali forumowicze w to nie wierzyli, a jednak się stało. Kim jesteś syrenka?
Pytam Ja, emerytowany zwiąchol.
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
No właśnie - jesteś ewidentnym przykładem jak związki mogą szkodzić na starość w percepcji otoczenia
Oczywiście, że powinni je rozpędzić na cztery strony świata. Związek kolejowy powinien być jeden, góra dwa, za to solidny i utrzymywany TYLKO I WYŁĄCZNIE ze składek członków.
Ale za duży OT nam rośnie. To temat na zupełnie inny wątek.
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Propozycja zarządu, biorąc pod uwagę złą sytuację finansową spółki, jest bardzo dobra. Bierzcie ile dają, bo później się okaże, że nic nie dostaniecie, bo strajk tylko pogłębi zapaść PR. Z tego co się orientuję to związkowi prowodyrzy strajkowi nie są pracownikami PR, więc o co tu do jasnej cholery chodzi? Jeśli spółka upadnie to ucierpi cała załoga PR, ale bossom związkowym włos z głowy nie spadnie. W ten sposób związki zawodowe dobiły wiele polskich przedsiębiorstw. Jak widać, związkowcy nie wyciągają z tego żadnych wniosków.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
No właśnie też nawet się zastanowiłam: Zarząd idzie nam na rękę. Ma psychiczną przewagę. Czeka na decyzję o ewentualnym strajku, żeby potem powiedzieć "No nie - my do was rękę wyciągamy, a wy tę rękę kąsacie. Z karę nie będzie drugiej tury podwyżek/w ogóle podwyżek". I tyle.
Oby się nie sprawdziło, ale rozumiem Twój pesymizm, Minerva.
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Dolnoślązak, w mediach nieustannie lawiruje niejaki Miętek, a on jest zatrudniony w PKP Cargo, ponadto zasiada w radzie nadzorczej PKP SA. Odnoszę wrażenie, że ten cały Miętek wyświadcza wam (pracownikom PR) niedźwiedzią przysługę. Zachowuje się bowiem jak agent pekapu działający z premedytacją na niekorzyść PR. Jak wiadomo Grupa PKP gra na upadek/rozbicie PR i kolejarskie związki zawodowe robią wszystko, żeby PR dobić.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Dolnoślązak, w mediach nieustannie lawiruje niejaki Miętek, a on jest zatrudniony w PKP Cargo, ponadto zasiada w radzie nadzorczej PKP SA.
Minerva, masz rację. Tylko trzeba tu zaznaczyć, że w jego związkach (Konfederacji) należy kilka związków zawodowych działających w PR, związek maszynistów, drużyn konduktorskich itd.
A dlaczego tylko jego widać i słychać w mediach Po prostu tak postanowił Komitet Strajkowy.
W poszczególnych regionach Polski w tej materii wypowiadają się inni związkowcy.
[ Dodano: 03-08-2011, 21:02 ]
Np. gdy był organizowany 2-godzinny strajk ostrzegawczy na Dolnym Śląsku, to dla telewizji TVN24 udzielał wywiadu inny związkowiec, a dla TVP Wrocław jeszcze inny związkowiec.
Dolnoślązak Zachowuje się bowiem jak agent pekapu działający z premedytacją na niekorzyść PR. Jak wiadomo Grupa PKP gra na upadek/rozbicie PR i kolejarskie związki zawodowe robią wszystko, żeby PR dobić.
już działa piąta kolumna anty związkowa
A skoro Miętka opłaca Cargo, to chyba lepiej niżby mu płaciły PR-y?
Ale przecież nie o to chodzi POparańcom!
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Jednocześnie zarząd firmy – w toku rozmów ze związkami zawodowymi – zadeklarował wprowadzenie od 1 stycznia 2013 roku drugiego etapu podwyżki
Tylko ludzie inteligentni inaczej mogą uwierzyć w tego rodzaju małozobowiązujące obietnice. Podobny "wariant" ćwiczony był już w 2008r.
W 2013r. będzie istniała co najwyżej połowa spółki PR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum