Bursztyn niech zostanie w tej relacji co jest, czyli Katowice - Gdynia, z ewentualną korektą o odcinek Chorzów - Bytom - Tarn. Góry i dalej bez zmian.
Z Krakowa widziałym IR w relacji przez Katowice, Bytom, TArn. Góry, Zduńska Wola, Bydgoszcz, Piła, Szczecinek, Białogard i końcowa Kołobrzeg. Wakacyjne IR Kraków - Kołobrzeg przez węglówke, najlepiej zestawione na wzór Barbakana. Myśle, że taka relacja byłaby ciekawa, konkurencyjna dla TLK Krakowianka.
Do Krakowa na pewno się nie da ze względu na remont linii Katowice- Kraków
otóż to połączenie aż do Krakowa (taryfa Regio) to właśnie z myślą o remoncie było.
Dlaczego nie przez Częstochowę? Mógłby być dojazd z Katowic do Częstochowy za pomocą PR, a nie kombinacje, czy osobne bilety na KŚ.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2011, 17:08
Jakby miał kursować przez Tarnowskie Góry i Częstochowę, to jego czas przejazdu automatycznie uległby wydłużeniu. Na prawdę nie ma potrzeby aby wciskać ten pociąg na siłę do tego miasta.
Dokładnie, Częstochowa ma wystarczającą ilość połączeń do Trójmiasta, w porównaniu do Węglówki która nie posiada żadnego dalekobieżnego połączenia. "Bursztyn" się niestety nie przyjął, ponieważ na trasie po której jeździ ( mam na myśli trasę przez Częstochowę ) ma konkurencje w postaci wygodniejszych pociągów TLK.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 11:02
Poza tym musimy pamiętać o coraz niższej szlakowej na jednotorowej inii Wyczerpy-Siemkowice, która jest systematycznie zajeżdżana przez ciężkie składy kontenerowe, a prędkości na węglówce od Chorzewa są bardzo przyzwoite; 80 km/h tor 1 i 100 km/h tor 2. Poza tym oprócz Bursztyna, który powinien kursować także całorocznie chociaż w 5,6,7 (studenci) przydałyby się jakieś Regio ze Zduńskiej Woli do Katowic przez Bytom i do Lublińca przez Herby Nowe.
Czy te prędkości na węglówce 80 i 100km/h, są na przeważającym odcinku tej trasy aż do Inowrocławia?
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-08-2011, 19:18
Generalnie na całym szlaku, nie licząc WOSów, ograniczeń prędkości w torach szlakowych do 60, 40 a nawet 20 km/h (tor 1 na szlaku Poddębice-Kłudna) oraz jednego nieczynnego toru na szlaku Kustrzyce-Chociw Łaski. Od Inowrocławia Rąbinka pociągi pasażerskie zjeżdżają z węglówki na jednotorową łącznicę do Inowrocławia, na której Vmax to 40 km/h (jeszcze dwa lata temu było to 60 km/h). Oprócz tego można liczyć łącznicę Inowrocław Mimowola-Jaksice (obwodnica Inowrocławia), po której po obu torach można jechać 80 km/h
Zamieszczam odpowiedź, jaką uzyskałem od ŚUM w Katowicach w sprawie połączeń na linii 131.
Informacje są, delikatnie mówiąc, trochę omijające przedmiot pytania; zwróciłem uwagę na problematykę i dawny rozkład, jednak sugestia była inna - uruchomienie przynajmniej dwóch par pociagów w relacji Katowice/Tarnowskie Góry - Zduńska Wola oraz pociągu w relacji Katowice - Inowrocław - Katowice; tak naprawdę, do ani jednej, ani drugiej kwestii pan Sekretarz (bądź osoba redagująca pismo) się nie odniósł. Natomiast ochoczo odpowiedziano na kwestię pociągu sezonowego, ponieważ ŚUM nie musi dać na niego ani grosza.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 131 tzw. "węglówki" łączącej Górny Śląsk z wybrzeżem, na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.
Kontrakt przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających m.in. na wymianie nawierzchni kolejowej, wymianie rozjazdów, przebudowie nawierzchni na przejazdach kolejowych i rewitalizacji obiektów inżynieryjnych. W ramach tych prac zostanie również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna na odcinku Kalety – Strzebiń.
Rewitalizacja linii kolejowej pozwoli na przywrócenie jej parametrów techniczno - eksploatacyjnych oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie prędkość rozkładowa wynosi około 50-60 km/h. Zaplanowane prace umożliwią skrócenie czas przejazdu na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń o około 24 minuty.
Linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią magistralną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz CE65. Linia ta ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla, łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.
Zakończenie inwestycji planowane jest do 30 listopada 2013 roku. Jego wartość to ok. 50,28 mln zł netto. Zadanie to zostanie sfinansowane ze środków budżetowych.
Prace zostaną zrealizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Zduńska Wola - Chorzów Batory”.
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty złożone w przetargu na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 131 na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń w ramach zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna – Zduńska Wola – Chorzów Batory”
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na sfinansowanie rewitalizacji 61 843 908,00 PLN (brutto). Oferty na realizację tego zadania złożyło dziewięciu wykonawców:
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali zakończenie zadania do 30 listopada 2013 r. oraz okres gwarancji 36 miesięcy.
Kontrakt przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających między innymi na wymianie nawierzchni kolejowej, wymianie rozjazdów, przebudowie nawierzchni na przejazdach kolejowych i rewitalizacji obiektów inżynieryjnych. W ramach tych prac zostanie również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna na odcinku Kalety – Strzebiń. Ponadto zaplanowano prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki.
W wyniku rewitalizacji linii kolejowej na planowanych do przebudowy szlakach nastąpi przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej
120 km/h (obecnie 50-60 km/h), co w efekcie skróci czas przejazdu o około 24 minuty na odcinkach Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń.
Linia nr 131 Chorzów Batory – Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią magistralną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz CE65. Linia ta ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów – głównie węgla, łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.
Zadanie to zostanie sfinansowane ze środków budżetowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum