Wysłany: 05-08-2011, 12:29 [PKP IC] Pierwsza klasa gorsza od drugiej
Jak donoszą pasażerowie, w wagonach PKP Intercity często standard miejsc w drugiej klasie jest wyższy niż w pierwszej.
- Jechałam w niedzielę pociągiem z Helu do Warszawy. Kupiłam bilet pierwszej klasy. Niestety w pociągu okazało się, że standard wagonów klasy pierwszej jest niższy niż drugiej. Nie było klimatyzacji ani gniazdek, które były dostępne w wagonach drugiej klasy, które posiadały także po 6 siedzeń w przedziałach. Ludzie byli wściekli. Płacąc więcej za usługę dostali dużo niższy standard, niż ci, co płacili tyle samo lub mniej - donosi czytelniczka.
Wagony klasy 1. i 2. wykorzystywane w pociągach Express, oferują sześciomiejscowe przedziały - informuje Czemerajda. - Różnice w zastosowanych rozwiązaniach, np. gniazdka lub ich brak, biorą się z różnego czasu ich produkcji lub modernizacji. Starsze modele nie były wyposażane w takie udogodnienia, dopiero późniejsze modernizacje pozwoliły na zainstalowanie gniazdek w części wagonów - informuje. Biuro prasowe PKP Intercity nie podaje za to, w jaki sposób pasażer kupując bilet może dowiedzieć się o tym, ani jaka część wagonów ma zainstalowane gniazdka elektryczne. Informuje tylko, że jeśli pasażer nie jest zadowolony z warunków, może zgłosić reklamację.
Ktoś chyba tu kiedyś pisał też na temat przejazdu pociągiem Ex Jantar. Zależy jak się trafi... nie raz na Jantarze jeździ wagon 1 klasy 140a z wyświetlaczem, a bardzo często zwykła jedynka 112alux, albo czerwona z czasów PR. W części do Gdyni Głównej jedynka zawsze tam prezentuje się ładnie i są gniazdka. Cóż pasażerom się nie dziwię... dali słono za bilety a tutaj standard grzeszy bardziej niż człowiek...
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Może to standard na niektórych Ex w kierunku do Trójmiasta, gdzie dwójki bywają lepsze od jedynek. Od wielu osób słyszałem opinie dotyczące "Norwida", słaba 1 klasa, bezprzedziałowe dwójki o wiele lepszy komfort, zmodernizowane.
Skandalem jest fakt że w pociągach TLK na linii Warszawa- Łódz jeżdżą całe składy z klimatyzacją a w expresach syf i aids po ścianach pełza!Przykładem jest expres Norwid relacji Gdynia- Kraków -Gdynia.
Dlatego Express powinien składać się tylko z najnowszych wagonów. W TLK zmodernizowana dwójka powinna być stosowana jako pierwsza klasa, zaś jedynka-złom powinna być zdeklasowana na klase drugą. Niech klasy będą porobione zgodnie ze stanem faktycznym !
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Brajdak, No i co z tego, że polityczna? To ma być wielka i cudowna i zestawiona z samych najlepszych wagonów? A inni podróżni za 3 razy większą kasę mają jechać w 8-miejscowych dwójkach i starych, czerwonych jedynkach w taryfie Ex? Myślę, że jak odwołają pana Grabarczyka to wtedy wróci do normalności...
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Do łodzi piękne wagony ekspresowe jeżdżą.Nie wszystkie, ale właśnie tutaj znajdują się zguby z Norwidów itp Ostatnio klimatyzacja na całym 8 wagonowym do Warszawy działała. Coś mi się wydaję, że jak Grabarczyk dalej będzie ministrem, a PO dalej będzie rządzić, to do Łodzi puszczą wszystkie pendolino żebym się nie zdziwił
alf1923, pendolino niech może sobie jeździć do Łodzi, bo ja jakoś nie zachwycam się tym nowym pociągiem i nie widzi mi się, że będzie to super extra mega nowoczesność... Wolę nasze współczesne wagony takie jak są w EIC
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Jeszcze co jest złe. Na tych "morskich" pociągach z Helu, jak jadą jakieś wagony z klimą, to można być pewnym, że taki wagon jadący z Helu będzie niczym sauna. Stonka na czele nam to gwarantuje.
Zanim klima wychłodzi skład, to trochę potrwa, ludzie w tym czasie pootwierają okna... i klima sobie będzie ochładzać atmosferę Niedasie sprowadzić lepszych loków...
Nie bardzo, mało jest SU, i byłoby to bardzo drogie. Na normalnej, jednej, niepodzielonej kolei to co innego...
A w temacie. To jest już taka tradycja polskich kolei. W zwykłych, dawnych pośpiesznych często bywało, że dwójki były w miarę nowe, wymienione obicia, wyłożenie ścian, a jedynki to jeszcze z ogrzewaniem parowym (wajcha przy oknie) i w ogóle. Dla zapaleńca fajnie, dla pasażera złość. I mamy nową odsłonę tego. Ja mam takie podejście, że ta dopłata za 1kl. to daje mniejszy tłok, luz, milszą jazdę. Co nie zmienia faktu, że i w taborze proporcje powinny być zachowane, jak najbardziej.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Ostatnio zmieniony przez Jarul dnia 06-08-2011, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum