Kuba Rzeszów: ja bym na Twoim miejscu pojechał wcześniej Regio i wtedy poczekał na spokojnie te 2 godziny w Płaszowie. Wyjedziesz z domu raptem 1,5 godziny wcześniej, to jest nic przy tym jakbyś miał czekać kilka godzin w Krakowie, i być w Gdyni parę godzin później. Jak kupisz bilet w ofercie "Wspólny Przejazd"a już na odcinku Rzeszów - Kraków pociągiem Regio i dalej Kraków - Gdynia pociągiem TLK będzie obowiązywał to mniej więcej zapłacisz tyle samo jak ze TLK całą trasą. To mogą być dosłownie groszowe różnice w koszcie biletu zwłaszcza przy takiej odległości.
Zgłosić konduktorowi, że masz skomunikowanie zawsze powinieneś, ale nigdy nie masz pewności czy zatrzymają. To jest jednak pociąg przemierzający całą Polskę, i nie wiem czy dla jednej osoby zaryzykują opóźnienie już na starcie. Co do frekwencji to bywa ona w TLK 35502 bardzo wysoka, ale wydaje mi się, że na starcie w Płaszowie powinieneś znaleźć wolne miejsce. Natomiast wsiadanie przez okna, czy nie zmieszczenie się do pociągu na kolejnych stacjach to jest niestety norma w tym pociągu. Co do składu to jest to zazwyczaj 6-7 wagonów klasy 2, klasy 1 nie ma, plus wagon sypialny i dwa wagony z miejscami do leżenia. Biorąc pod uwagę że wagony są często porezerwowane dla kolonii to jest to zdecydowanie za mało wagonów.
Pawelu Tez jestem sklonny pojechac wczesniejszym Regio - przynajmniej jeszcze bedzie czas na male zakupy zimnego piwka do pociagu . Co do reszty postu to slyszalem o tej ofercie "Wspolny bilet" ale gdy pytalem o to w kasach zarowno Przewozow Regionalnych jak i IC to powiedzieli mi ze nie ma czegos takiego i musze kupic dwa oddzielne bilety .
EDIT :
Wyszperalem na stronie PKP IC przepis odnosnie Wspolnego Biletu i chyba rozumiem dlaczegoon nie obowiazuje :
WSPÓLNY PRZEJAZD: trzy pociągi - jeden bilet
Wspólny przejazd to oferta dla osób, których łączna droga podróży będzie odbywana pociągami różnych przewoźników kolejowych, maksymalnie trzech.
Oferta obowiązuje w klasie 1 lub 2 w pociągach uruchamianych przez PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie oraz PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Bilet wg oferty Wspólny przejazd wydaje się na życzenie podróżnego, na przejazd w komunikacji krajowej. Przejazd pociągami różnych przewoźników powinien odbywać się na łączących się ze sobą odcinkach trasy. Należy pamiętać, by każdy z nich nie był krótszy niż 51 km. Bilety wydawane wg tej oferty są o 10% tańsze w porównaniu do ceny osobnych biletów na przejazdy pociągami wymienionych wyżej przewoźników kolejowych.
Bilety w ofercie Wspólny przejazd nie są dostępne u konduktora ani w sprzedaży internetowej.
mam takie pytanie, w Polsce student w pociągu legitymuje się legitymacją studencką i jest ona podstawą do kupna biletu zniżkowego, ale np we Włoszech student nie ma legitymacji ma jedynie jakiś certyfikat i teraz pytanie czy w Polsce byłby on ważny dzięki czemu można by kupić bilet ze zniżką studencką ?
1) legitymacja studencka, wydana przez polską szkołę wyższą, albo
2) międzynarodowa legitymacja studencka International Student Identity Card (ISIC), wraz z legitymacją studencką
uczelni zagranicznej oraz dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym potwierdzenie
tożsamości osoby uprawnionej, albo
3) międzynarodowa legitymacja studencka International Student Identity Card (ISIC) – w przypadku, gdy widnieje
na niej nazwa uczelni zagranicznej, wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym
potwierdzenie tożsamości osoby uprawnionej
Wielu zagranicznych studentów, lub studentów z Polski, ale studiujących za granicą się oburza i kłóci z kontrolerami, ale nie jest to wymysł kolei. W końcu bilety są dopłacane przez Ministerstwo Finansów.
Cześć Forumowicze
Niedługo będę jechała expressem Jantar nad morze i mam do Was pytanie. Na stronie PKP jest podane, że Jantar to pociąg bezprzedziałowy i zastanawia mnie gdzie jest w nim miejsce na bagaż (a tego mieć będę całkiem sporo). W zwykłym pociągu z przedziałami wiadomo, każdy ma swoje rzeczy nad głową, ale jak to jest w tych expressach? Gdzieś czytałam, że przy wejściu do każdego wagonu jest specjalne miejsce, ale czy to znaczy, że będę musiała usiąść gdziekolwiek, a walizki zostawić że tak powiem, bez opieki, wystawione na pastwę złodziei? :p
@transcendencja, EX JANTAR to pociąg, który ma zarówno wagony z przedziałami jak i bez przedziałów. Kupując bilet, poproś kasjerkę w jakim chcesz jechać,tj. możesz wybrać także miejsce przy oknie, w środku lub przy korytarzu, dla palacych lub niepalących itd. W wagonie bez przedziałów bagaż możesz także mieć nad sobą, są specjalne półki.
obiezykraj, niestety? Ciekawe jakbyś czuł się ty w roli palacza, gdyby ci zakazano palić np. przez 10-14 godzin. Życzę powodzenia. Palacze to są zupełnie normalni ludzie i mają prawo palić w pociągach, powinny być tak jak kiedyś specjalne wagony/przedziały. Na szczęście nikt, włącznie z moją mamą, się do tego absurdalnego zakazu nie stosuje. A dlaczego nie zakaże się spożywania piwa w pociągach? Bo piwo jest święte i nietykalne
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-08-2011, 12:53
Samym piciem piwa nikogo nie podtruwasz, papierosami już tak. Aczkolwiek faktycznie, powinny być specjalne wagony tylko i wyłącznie dla osób palących. Ale co zrobić, jak wagonów jest mało? Póki co problem chyba nie do rozwiązania.
A dlaczego nie zakaże się spożywania piwa w pociągach?
Napisałeś, więc Ci odpowiedziałem, że taki zakaz jest i obowiązuje.
Co innego to, że jest problem z jego przestrzeganiem , o którym wiem i obserwuję go codziennie.
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum