Nie zakłada, że przegra, a ze złoży odwołanie. I zgadzam się z tym, przy tak krótkim terminie realizacji zamówienia tylko Pesa może go wykonać. Od otwarcia ofert zostają 3 miesiące na wykonanie( otwarcie 12 września, termin dostawy 9 grudnia). Ale nawet jak otwarcie nastąpi w terminie musi być ich analiza i wybór najkorzystniejszej (kolejny miesiąc), ewentualne odwołania (miesiąc, dwa), podpisanie umowy (~2 tygodni). Innymi słowy na złożenie szynobusów zostaje mniej więcej tydzień...
Tu trzeba płakać. Dzięki protestom w kuj-pomie nie ma ani nowego ezeta, ani dwuczłonowego szt-a. Kilka regionów nadal czeka na tabor, już nie pamiętam gdzie oprotestowywali, a w końcu nie wpłacili wadium...
Problem polega na tym, że miejsca wystarczy dla obu firm, a wystarczy jedynie zrobić kompatybilne pod względem sterowania zespoły trakcyjne, co przy elektronice nie stanowi żadnego problemu.
Za walkę między firmami płaci jedynie pasażer.
Kiedyś był przetarg gdzie wymagano kompatybilności z posiadanym taborem (czyli Pesami). Newag chciał udostępnienia danych żeby ową kompatybilność zapewnić. Warunek znikł równie szybko jak się pojawił. A przetarg na dwuczłonowego składaka ze starego trupa, ale po cenie wyższej niż fabryczna nówka to była farsa, podobnie jak na jednego EZTa (gdzie dali niemożliwie niski pułap cenowy i nie chcieli dołożyć niecałych 300 tysięcy, podczas gdy idę o zakład że gdyby wygrała Pesa to chętnie dołożyliby i 3 miliony). Protesty będą dopóki zamawiający nie skończą z łamaniem prawa w celu faworyzowania jednej firmy - większość protestów konkurenta zostało uznanych. Tymczasem Pesa odwołuje się głównie po porażkach, raczej dla zasady bo jej argumenty są bzdurne i prawie wszystko przegrywa.
Dlaczego po? Bo KMy zawaliły sprawę zbyt późno organizując przetarg. Teraz nie zgodziły się na zmianę terminu dostawy by nie stracić dofinansowania. To teraz KIO siłą zmusi zamawiającego do zmiany terminu, a ten najpewniej unieważni postępowanie ze względu na utraconą dotację.
8 listopada 2011r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego podpisano umowę na zakup dwóch szynobusów serii SA135 dla Kolei Mazowieckich. Pojazdy mają wyjechać na tory już w grudniu tego roku.
Umowa między samorządem a firmą PESA Bydgoszcz podpisał ze strony samorządu Adam Struzik, marszałek oraz Krzysztof Grzegorz Strzałkowski - wicemarszałek. Ze strony producenta umowę podpisali Tomasz Zaboklicki , prezes oraz Jerzy Berg Dyrektor Marketingu i Rozwoju.
Koszt zakupu dwóch pojazdów to 12,8 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej a 5,5 mln zł ze środków samorządu województwa. Zgodnie z umową dwa szynobusy powinny być dostarczone do 9 grudnia 2011 r.
- Szynobusy to najlepsze rozwiązanie na trasy mniej obciążone i linie niezelektryfikowane. Nowe pojazdy będą kursowały na linii Nasielsk - Sierpc praz Kutno - Sierpc - powiedział Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. Spółka planuje nabycie kolejnych 13 takich pojazdów - dodał marszałek.
W każdym szybobusie znajdzie się 70 miejsc siedzących. Dla bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach zostanie zamontowany monitoring. Wnętrze pojazdów przystosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zamontowana zostanie klimatyzacja oraz specjalne stojaki do przewozu rowerów. Szynobusy będą także przyjazne środowisku w zakresie czystości spalin.
-Z roku na rok park taborowy Kolei Mazowieckich powiększa się o kolejne nowoczesne pojazdy szynowe. Jest to możliwe m.in. dzięki wsparciu ze strony Samorządu Województwa Mazowieckiego. - powiedział Artur Radwan, prezes Zarządu Spółki Koleje Mazowieckie. - Zakupione dzisiaj szynobusy to kolejny krok w nowoczesność - dodał prezes Radwan.
Koleje Mazowieckie do 2015 r. planują kupić 22 wagony piętrowe, 13 szynobusów oraz 20 EZT-ów. Do końca 2013 r. przewoźnik planuje zmodernizować 47 EZTów. W ciągu najbliższych czterech lat spłka chcą przeznaczyć na naprawy i modernizacje ok. 755 mln zł.
Szkoda że tylko Nasielsk - Sierpc a nie Nasielsk - Sierpc - Toruń oraz Kutno - Sierpc zamiast Kutno - Sierpc - Brodnica. Po co im tyle szynobusów ? Przecież pociągi grzeją tylko do granicy województwa, totalny bezsens. Dogadać się z kim trzeba i wydłużyć a nie takie kikuty tworzyć...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Szkoda że tylko Nasielsk - Sierpc a nie Nasielsk - Sierpc - Toruń oraz Kutno - Sierpc zamiast Kutno - Sierpc - Brodnica. Po co im tyle szynobusów ? Przecież pociągi grzeją tylko do granicy województwa, totalny bezsens. Dogadać się z kim trzeba i wydłużyć a nie takie kikuty tworzyć...
Po to im tyle szynobusów, że VT się rozsypują, nie ma na nie części zamiennych i trzeba się ratować, a liczą na to, że przewozy im będą rosnąć i może uda się coś reaktywować.
oj przewoz przewoz.. jak nie ma ? przejedź się do Tłuszcza bo tam stacjonują VT i tam mają przeglądy.. części pod dostatkiem, bo niektóre już są odstawione i nie nadają się do dalszej eksploatacji
Dziś VTek zdechł w Kutnie. W zamian KKA. W przeciągu 2 tyg. to już druga taka sytuacja.
Nowe pojazdy nie zaszkodzą, oby się tylko nie okazały bardziej awaryjne niż "traktorki".
_________________ Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.
oj przewoz przewoz.. jak nie ma ? przejedź się do Tłuszcza bo tam stacjonują VT i tam mają przeglądy.. części pod dostatkiem, bo niektóre już są odstawione i nie nadają się do dalszej eksploatacji
To zrób NR takim unikatom, do których mało co się produkuje Mińsk pierwszą naprawę robił na prawdę długo.
Z resztą te VTki po prostu za dużo padają...
To zrób NR takim unikatom, do których mało co się produkuje
po co skoro mają części od pozostałych odstawionych.. przykładowo jeśliby został uszkodzony moduł reflektora to skąd mieliby go wziąć? z powietrza? nie sposób się z Tobą dogadać.. ja piszę o czym innym i Ty o czymś zupełnie innym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum