Wysłany: 08-08-2011, 08:44 [Łódź] Jak to jest naprawdę z połączeniami i jakością
Zakładam nowy temat o Łodzi - tu można pisać o wszystkich połączeniach dalekobieżnych o frekwencji, nieuzasadnionym zestawieniu, nadmiarze albo brakach połączeń.
Na początek pytanie czy trasa mająca 133km od Warszawy Centralnej powinna być obsługiwana przez pociągi dalekobieżne?
Dla mnie odpowiedz jest oczywista - nie tak lokalna linia powinna być obsługiwana przez PR i KM wymiennie taborem wysokopojemnościowym więc Push&Pull oraz EZT. W PR powinny zostać ED74 i wraz z dokupionym taborem powinny jeżdzić do Łodzi a z KM Flirty i Push&Pull. Pociągi Dalekobieżne PKP IC powinny jechać w relacjach dalszych np. Wrocław.
Zgadzam się. Tylko takie praktyki stosuję sie w przypadku Łodzi. Ktoś widział TLK do Kutna np? Nie, jak co to są do Poznania, Zielonej Góry, Bydgoszczy. Ktoś wcześniej pisał, że jak płacą za miesieczny 400zł, to im się 'należy' A po kij kto kazał Łodzianom taki kawał dojeżdżać? 400zł jest tu płacone z racji dużej odległości, więc co, to, że tyle płacą to im się coś należy? G.... prawda. Pensyjkę pobiera się Warszawską to za bilet też niech płaca srogo. Ludzie którzy też płacą sporą kasę jak chcą jechać z Przemyśla do Szczecina i dostają 6 wagonów marnej jakości i muszą się telepać tak przez całą Polskę. Dlatego myślę, że dla Łodzi powinno wprowadzić się nową taryfę, rzecz jasna droższą, za luksus, którego w innych pociągach w Polsce nie doświadczymy
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:07
R90, Przy obecnym taborze do Łodzi - Z1 i 6 miejsc w 2 klasie choć na części kursów powinna być taryfa E z obowiązkową rezerwacją.
Kryniczanin, albo też i tak. Pozostaję tylko problem Żyrardowa i Skierniewic. Moja propozycja to taryfa E na połączeniu Wawa-Łódź, bez zatrzymywania się w Skierniewicach i Żyrardowie oraz Koluszkach. I Taryfa D np Wawa-Wrocław z pominięciem Łodzi z zatrzymywaniem na stacjach w/w. Pozostaję problem tych którzy chcieliby się dostać z Łodzi do Wrocławia, dlatego max 3 TLK/dzień z Wawy powinno się zatrzymywać w Łodzi.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:23
R90, Nie ma żadnego problemu Skierniewic i Żyrardowa oba miasta posiadają bardzo dużą ilość połączeń KM. No chyba że zaraz usłyszymy słowa że jazda kiblem do Warszawy jest poniżająca. Grodzisk Mazowiecki generujący dużo większe potoki niż Żyrardów nie ma połączeń dalekobieżnych ani nawet peronu w 1 stronę i ludzie jakoś żyją.
Racja, w sumie po cięciach TLK też byłem zmuszony semestr letni dojeżdżać kiblami i to średnio zajmowało 55-60 minut, o ile nie stał np. w Błoniu i nie puszczał jakiegoś EIC albo TLK. Wtedy czas wynosił koło 65-70minut. Jak widać żyję i dla mnie to żadna hańba jeżdzić KM. Ale dla Henryka i spółki już tak.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:31
TM_railfan, To i tak wagony z pociągu EX jak na obecne standardy.
kryniczanin, Jasne, podstawić najlepiej najgorsze EZT najlepiej na drewnie i niech jadą a co, bo to Łodziaki, im nawet TLK nie wolno mieć !
Wszystkie szczytowe kursy są obsługiwane 8-miejscową drugą klasą , mieszaniną spotów i zwykłych wagonów. Owszem, wagonów Z1 i Z2 nie powinno być a jeśli już to z inną taryfą ale co mają zrobić jak mają braki taborowe ? Odwołać te pociągi czy puścić to, co mają w rezerwie ? Te wagony mają 4 kursy dziennie z/do Warszawy na TLK gdzie jeździ mniej osób.
Nie rozumiem waszej zawiści wobec Łodzi. Tak naprawdę Łódź oprócz połączeń do Wawy nie ma nic. Na Rejtanie w zeszłym rozkładzie jeździły Z1 i Z2 i jakoś nikt draki nie robił a tu proszę no bo oczywiście Łódź.
R90, A popatrz ile mamy teraz połączeń do Wrocławia ? 4 do Wrocławia przelotowe i 3 z Wrocławia.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:43
Krzychu191, Gdzie masz na TLK Z1 i Z2? To że na Ex jechały to nie ma problemu bo mogą. I nie dawaj manipulacji o odwołaniu bo te wagony mogły iść na EX Szanty a z Szant na Łódź już by było bliżej normalności.
Cztery połączenia do Wrocławia prawie 250km, 5 połączeń do Poznania najkrótszą trasą też prawie 250km a ile ma połączeń Szczecin z Bydgoszczą? Też prawie 250km? Zero więc nie odpowiadajcie bajek o biednej Łodzi która nie ma nic.
Skład do Łodzi powinien wyglądać jak typowy skład TLK więc np. spot a obok niego stara zdezelowa 2 klasa z kwadratowymi oknami i tak na przemian.
Ostatnio zmieniony przez Krzychu191 dnia 08-08-2011, 09:44, w całości zmieniany 1 raz
To jak mają braki taborowe to mogli w ogóle tych z serii Z nie dawać. Każdego bulwersuję fakt, że ludzie muszą sie telepać przez cała Polskę w starych poniszczonych zieloniakach a Wam na trasę która ma trochę ponad 100km dają jedne z najlepszych wagonów. Czy uważasz, że takie coś jest w porządku? W zwykłych TLK powiedzmy relacji Bydgoszcz-Lublin, w razie braków taborowych po prostu ten wagon albo dwa byłoby mniej. Prędzej spadnie meteoryt niż PIC dałoby na to połączenie wagon klasy Z
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:48
No i długość składów powinna być średnia jak w kraju więc góra 6 wagonów z miejscami do siedzenia i nie opowiadać mi tu bajek jaki mściwy jestem - nie mówię że 3 wagony jak na Przemyśl - Szczecin było jeszcze całkiem nie tak dawno. Ale oczywiście zaraz znajdą się "mędrcy" co powiedzą że Warszawa - Łódź to największe potoki w kraju na głowę bijące Przemyśl - Szczecin.
kryniczanin, Skąd ty wziąłeś 5 połączeń z Poznaniem ? Ja widzę dwa....
Zauważ że Szanty i Fregatę nie wystawia w całości Grochów, ale też Kraków i Gdynia, które zetów nie posiadają. Oczywiście mogli by się dogadać z Warszawą i jakoś podesłać zety ale to już sprawa IC a nie Łodziaków. Gdzie widziałem zety na TLK ?
A tu :
TLK 1413 Rejtan w zeszłe lato. Nikt draki nie robił, patrząc na to na czym jeździł w tym samym czasie EIC Szkuner z Katowic...
Nie powiedziałem że popieram Zety na łódzkich TLK bo to nie powinno mieć miejsca na żadnej TLK ale pretensje do PKP IC a nie do Łodziaków, którzy są niewinni i mogą tylko nimi jechać
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 09:58
Krzychu191, Czyli co? Kto by się poniżył żeby jechać Regio do Poznania! Tych połączeń nie liczymy!
Nie zapominaj że Rejtan w zarysie 2009/10 był planowany jako EX ale został zdegradowany stąd mogły być przetasowania z obiegami a czy do Łodzi było choć coś planowane w ostatnich 8 latach jako Ex?
Planowe TLK na Z1 to było chyba ostatnio w 2006 raz w tygodni obieg IC Lech/IC Błękitna Fala/TLK Wolin.
Ostatnio zmieniony przez Krzychu191 dnia 08-08-2011, 10:04, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin, Chwila moment, nie było mowy że liczymy także Regio, myślałem że mowa tylko i wyłącznie o TLK
Nie było i nie będzie, bo Łódź to kolejowe zadu**e. Ostatni Ex był bodajże w 2000r i był to Neptun do Gdyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum