Tylko mnie zastanawia, czemu chcą do Mogilna ciągnąć, skoro stacja Gniezno jest większa i na zapleczu może stać więcej pociagów. No ale nie wiem...chciałbym patrzeć na to wszystko obiektywnie, no ale....
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 15:34
Może jednak miłościwie nam panujący Jerzy Kriger wespół z Janem Wojcińskim i Włodzimierzem Wilkanowiczem wpadną na to, iż lepiej jednak puszczać ELFy do Inowrocka, gdyż tam można je odstawiać w przeciwieństwie do Mogilna (jest trochę miejsca na stacji towarowej) albo do Torunia, gdyż na Kluczykach jest szopa, na której mogą być obrządzane.
Mogilno to pierwsza stacja w sąsiednim województwie. Tam najdalej mogłyby jeździć KW w obecnych uwarunkowaniach prawnych. Ale pewnie tak jak piszesz, beda jezdzic do Gniezna.
Azeby elfy jezdzily do Inowrocka i dalej musialyby byc wynajete PRom, a to ze wzgledów politycznych () moze byc utrudnione.
Slyszal ktos o wypowiedziach PESY co do terminu dostaw elfów? Wedlug umowy pierwszy mial latem przyszlego roku przyjechac. Chyba, ze KW chca Gniezno opedzic ta 10 wojewodzkich kibli...
No akurat ten pierwszy zostaje w relacji Poznań Gł. - Jelenia Góra w sumie się tego spodziewałem. Relacja z /do stacji Gniezno było wynikiem remontu dworca poznańskiego i w sumie cieszy mnie że pociąg będzie kończył bieg w Poznaniu. Gniezno samo w sobie nie jest aż tak bardzo atrakcyjne i jeśli już wydłużyć Kamieńczyka to z Bydgoszczy (przez Gniezno) lub Piły.
Nie wiem co to za różnica czy pociąg rozpoczyna bieg w Gnieźnie czy w Poznaniu. Tym bardziej, że pociąg ten na trasie Gniezno-Poznań spełniał rolę pociągu regionalnego, więc problemów ze znalezieniem miejsca w Poznaniu raczej nie było. A i na pewno można było w nim znaleźć osoby, które jechały dalej niż do Poznania. I przynajmniej unikamy takich sytuacji w stylu pociągu, który wyruszał długi czas o 21.32 z Poznania Głównego do Mogilna i uwierzcie mi, że odkąd nim zacząłem jeździć od czerwca, co drugi dzień, to może z 2x odjechał punktualnie, bo zawsze czekał za opóźnionym IR z Rzeszowa po 20 minut co było co najmniej irytujące. Oczywiście fajnie by było jeśliby kursował z Bydgoszczy. Ale 3 nad ranem to chyba za wcześnie jak na taki pociąg.
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce. Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.
Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?"
Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu.
W spotkaniu wezmą udział:
Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.
Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:
- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce
Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.
Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com
Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum