Mieszkam w Bydgoszczy i PESA nie jest mi jakoś specjalnie obca. Opinie mechaników na temat tego co wychodzi z PESY jest jedna - cytuje: "Nie ma w ogóle o czym rozmawiać". Owszem, dzisiejsza PESA to nie ta sama co kilka lat temu. I pierwsze jednostki, które wychodziły z terenu zakładu okazywały się jednym wielkim bublem. Nie chciałbym nadużywać interpretacji, ale wszystkie niegdysiejsze jednostko z numerami 001 wypuszczane do jazdy z ludźmi to prototypy, czyli tak naprawdę nietestowane wcześniej pod względem usterek. Dziś jest już lepiej, jednak nadal głównym kryterium wygranych przetargów PESY jest niska cena.
Dlatego ja uważam że PESA produkuje dobre pojazdy. A to z niskimi cenami to nie do końca prawda. Ostatnio Newag już 3 razy przebił PESĘ cenowo, odkąd wprowadzili swoje SA137 i SA138. W ogóle jeśli chodzi o produkcję SZT, to PESA coś ostatnio mniej ich produkuje. Ostatnimi były zachodniopomorskie Atribo, a od tamtej pory wszystko robi ZNTK Mińsk Mazowiecki.
ZNTK MM nic nie produkuje, to firma słup do zdobywania zamówień, produkcją zajmuje się tylko Pesa. Newag niestety musiał zejść również z jakością żeby móc wygrywać cenowo (trochę gorsze wyciszenie niż np. w opolskim, SA138 ma dwa klimatyzatory, nie trzy).
Tak i to żadna tajemnica, ZNTK jest od AKMów. Mińsk to nic innego jak SA134 (nawet pod takim oznaczeniem funkcjonuje) tyle że z innym czołem (i słabszym silnikiem, gorszymi materiałami), wszystkie powstały w Bydgoszczy. Najlepsze jest to, że w tych samych przetargach z reguły startuje też Pesa - wszsytko zostaje w jednej firmie. Taki kruczek prawny jak by tu ominąć PZP.
Czyli np. Podkarpacie i Dolnośląskie SA135 o numerach 004 w górę, które mają Mińskie czola, to były produkowane w Bydgoszczy? Ja myślałem, że te brzydkie ryje to tylko w Mińsku produkują. Poza tym na tych egzemplarzach jako oficjalny producent jest ZNTK MM.
Ostatnio nawet widać na terenach PESY Siódemki z klimatyzacjami i bez. Także rodzi się pytanie retoryczne: Czy PESA dobiera się już za modernizację PICowych Siódemek?
Ostatnio nawet widać na terenach PESY Siódemki z klimatyzacjami i bez. Także rodzi się pytanie retoryczne: Czy PESA dobiera się już za modernizację PICowych Siódemek?
Widać, bo Pesa wygrała jedno z zadań w przetargu na naprawy rewizyjne PICowskich siódemek.
Ostatnio nawet widać na terenach PESY Siódemki z klimatyzacjami i bez. Także rodzi się pytanie retoryczne: Czy PESA dobiera się już za modernizację PICowych Siódemek?
Widać, bo Pesa wygrała jedno z zadań w przetargu na naprawy rewizyjne PICowskich siódemek.
z tego co wiem PESA jedynie miała wygrany przetarg na naprawy rewizyjne części wagonów IC.. dzięki temu filmikowi..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum