Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Samorządy chcą nowych połączeń Skarżysko - Łódź
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-12-2009, 19:05   Samorządy chcą nowych połączeń Skarżysko - Łódź Odpowiedz z cytatem

Samorządy chcą nowych połączeń Skarżysko - Łódź

Jest szansa na nowe połączenie kolejowe Skarżysko - Łódź. Wiele wskazuje na to, że będą na nim konkurować Przewozy Regionalne i Arriva PCC.

- Bardzo nam zależy na reaktywacji połączenia Skarżysko - Tomaszów, z ewentualnym przedłużeniem do Łodzi. Torowisko jest w dobrym stanie, a wiele osób dojeżdża do zakładów ceramicznych w okolicy i do pracy w Tomaszowie oraz Końskich. Pociągami może być i wygodniej, i bezpieczniej - mówi Jan Wieruszewski, burmistrz Opoczna.

Dotychczasowe połączenia ze Skarżyska do Tomaszowa Mazowieckiego zawieszono 1 sierpnia. Przewozy Regionalne podjęły taką decyzję, bo Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego wycofał się z ich finansowania. Urzędnicy tłumaczyli, że linia jest nierentowna.

samorządy obu województw zadeklarowały, że są zainteresowane jej reaktywacją, ale najlepiej z przedłużeniem do Łodzi. Taką propozycję złożyła właśnie Arriva PCC. - Z zastrzeżeniem, że od Tomaszowa do Łodzi ich szynobusy kursowałyby jak pociągi pospieszne, bez przystanków - mówi burmistrz Opoczna. Przedstawiciele PKP Przewozy Regionalne nie pozostali dłużni i też zapowiedzieli, że mogą obsługiwać tę trasę.

- Wstępnie ustaliliśmy, że organizatorzy spotkania przygotują najbardziej satysfakcjonujący ich rozkład jazdy. To będzie podstawa do rozpoczęcia po Nowym Roku wspólnych prac urzędów marszałkowskich obu województw. Bo nam też zależy na jak najlepszym rozkładzie jazdy - mówi Mariusz Brzeziński z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.

Jeżeli prace zakończą się sukcesem, linia może ruszyć ponownie. - Na pewno trzeba będzie ogłosić przetarg - mówi Brzeziński.

Skąd województwo świętokrzyskie znajdzie pieniądze na takie rozwiązanie? - Pod koniec grudnia rozstrzygamy przetarg na obsługę pozostałych linii w województwie. Liczymy na to, że na nim zaoszczędzimy - wyjaśnia Brzeziński.

Autor: Marcin Sztandera
Źródło: Gazeta Wyborcza

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scyzor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 16-12-2009, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Niech wreszcie zdecydują się likwidują na zawsze albo kursuje stale. Nie wiem czy będą klienci. Osoby najbardziej zainteresowane po zawieszeniu połączeń podogadywały się i jeżdżą regularnie w kilka osób samochodami. A na kliencie, który korzysta z kolei sporadyncznie to chyba nie zarobi się w tej cenie biletów. Zamiast dopłacać do nowych połączeń lepiej skupić się na dotychczasowych aby nie zaniknęły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 16-12-2009, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Właśnie odpalili 5 par KKA Opoczno - Tomaszów solidnie skomunikowanych do Koluszek. Ale połączenia są potrzebne do Łodzi Fabrycznej (bez długotrwałej zmiany lokomotywy czy zmiany czoła w Koluszkach).

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 22-12-2009, 17:16    Odpowiedz z cytatem

Zarżnięcie tej linii jak mówi Jan Tomaszewski to nie tyle błąd co wielbłąd. Niezła jak na nasze warunki prędkość i dużo podróżnych w Opocznie i Końskich bo na wioskach rzeczywiście bywało już gorzej. Ponieważ jest to jedyna linia spalinowa w świętokrzyskim często nią śmigałem dla przyjemnośći głównie. Od kiedy uwalili pociąg bezpośredni na odcinku Łódź Fabryczna-Tomaszów Mazowiecki frekwa znacznie spadła. Potencjał jest tyloo trzeba ruszyć głową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 14-08-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Jeździłem kiedyś i jechałem ostatnio. Spadła i to widać. Problem jest brak szynobusu. Na odcinku Końskie - Skażysko myślę, że regularnie jeździło 10 osób; dlatego w Świętokrzyskim lepiej wydłużyć ten pociąg do Ostrowca lub Sandomierza.

Dodam też, że ja korzystałem z tych połączeń - niestety tylko kilka razy w roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 15-08-2011, 10:03    Odpowiedz z cytatem

Popatrzmy z Łodzi: w szczycie weekendowym studenckim pociągi z Łodzi do Skarżyska na odcinku do Tomaszowa były zawalone po dach (ze 150% frekwencji, poczwórna bipa + Bh), do Opoczna jeździło z 40-50%, mimo nawet 50 minut na zmianę loka na SP42, w Końskich też wysiadało kilkadziesiąt osób. W Skarżysku meldowało się ok 40-50 osób, z czego kilka przesiadało się w stronę Kielc, a kilkanaście w stronę Radomia. W niedzielę ze Skarżyska pociąg napełniał się podobnie jak wyżej, ale często tłum w Tomaszowie musiał czekać na następne połączenie (to jeszcze za czasów, kiedy z godzinę za popołudniowym Skarżysko - Łódź śmigał osobowy Skarżysko - Tomaszów i potem był klop do Koluszek i z Koluszek na Kaliski osobówka, czołgająca się 1h20' Wink . W dni robocze sporo osób jeździło do Tomaszowa i Opoczna, dalej to już była frekwencja na SA103. Natomiast 14 z minutami ze Skarżyska do ŁF na tygodniu woził uczniów i stopniowo pustoszał do Końskich, skąd znów rosła frekwencja. Poważnym błędem było zbyt późne sprowadzenie lokomotyw SU42 na tą trasę, można było też odzyskać SU45 z trasy bełchatowskiej i nie zmieniać lokomotywy w Tomaszowie, co trwało od 9 minut (rekord) niestety do 50 minut, zwłaszcza w kierunku Skarżyska...

Zabijanie tej linii postępowało etapami, aż wykończono całkowicie. Może gdyby Opoczno dołączono, jak kiedyś, do woj. świętokrzyskiego sytuacja by była nieco inna. Obecnie bez woli od strony Łodzi - zakup 2-3 SA134 czy SA137 i uruchomienie na początek pełnej relacji Łódź - Opoczno (od Ł. Andrzejów bez zatrzymania do Tomaszowa) przy 5-6 parach nie ma mowy o przewozach w tym kierunku. Kolejnym krokiem powinno być przedłużenie 2-3 par do Końskich. Najlepiej, gdyby Łódzkie i Świętokrzyskie stworzyły grupę zakupową na 2-3 szt dwuczłonowe i 2-3 szt 1-członowe, wtedy można elastycznie wydłużać pociągi w szczycie, najlepiej w wersji modułowej (tak, aby można było je przebudować na ezt, drut do Opoczna jest dość realny - przy okazji budowy łącznicy Słomianka - Opoczno Płd), albo naprawić SA110 zamiast ciąć na złom... Niestety jest też minus - po przebudowie Fabrycznej prawdopodobnie spalinowy tabor nie będzie mógł wjeżdżać na nową stację...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 15-08-2011, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Ja napisałem propozycje dla tej linii; ale w innym temacie.

Cytat:
Jeździłem na tej linii kilka raz w roku i uważam, że połączenia kolejowe mają sens. Po tym jak zamknięto ruch na tej linii stacja Tomaszów popadła w ruinę. Kiedyś to był dworzec i duży ruch. Teraz bida z nędzą.

Moja diagnoza jest taka. Zarówno świętokrzyskie jak i Łódzkie powinno zakupić, ja wiem z 10 szynobusów. Na odcinku Koluszki - Tomaszów; Tomaszów - Drzewica - Radom powinny kursować szynobusy ponieważ tam jeździ z 20 - 50 osób - nie więcej. Owszem rano z Tomaszowa do Łodzi powinny być EZT, podobnie jak w drodze powrotnej kolo 16.

Pragnę zauważyć, że dworzec w Tomaszowie jest oddalony od centrum i do tego Busy jeżdżą do Łodzi co pół godziny. Nikt normalny jadący na uczelnie, do pracy nie pojedzie pociągiem, chyba, że ...będzie to szynobus kursujący bez zatrzymania na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew. Myślę, że na odcinku Opoczno - Tomaszów pociąg byłby opłacalny; natomiast dla reszty trasy należy wprowadzić pociągi na szynobusach relacji Ostrowiec - Łódź (jest szansa rywalizacji z autobusem).

Należy zakupić nowy tabor i zwiększyć częstotliwość. Myślę że na odcinkach Koluszki - Tomaszów - Drzewica - Radom pociągi powinny kursować co 1,5 h od godziny 4 : 30 do godziny 21. Podobnie Na trasie Łódź - Tomaszów - Opoczno (też co 1,5 h) z czego na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew pociąg kursuje bez zatrzymania. Pociągi powinny się spotykać w Tomaszowie tak, aby dokonać przesiadek. Dodatkowo należy przywrócić dotychczas istniejące dwa połączenia Tomaszów - Skarżysko i wydłużyć je do Ostrowca lub Sandomierza. Do tego należy w oparciu o szynobusy stworzyć połączenie InterRegio - Łódź - Rzeszów zatrzymujące się na stacjach : Tomaszów, Opoczno, Końskie, Stąporków, Bliżyn itd.

Myślę, że tak zrobiona komunikacja na tej trasie miałaby sens i byłaby w stanie walczyć o klienta. niestety brak jest odpowiedniego taboru; jak i myślę chęci realizacji czegoś takiego; bo koszty są duże, a mieszkańcy tych miejscowości zawsze mogą jechać PKSem lub BUSem.


Tu nie ma co kombinować tylko trzeba zakupić szynobusy (oba województwa) , zrobić dobry rozkład i realizować. Uważam , że pociągi w Świętokrzyskim powinny jeździć z Tomaszowa do Ostrowca lub Sandomierza. To wtedy zwiększy se wg mnie liczba pasażerów. Tylko kolejarzom musi się chcieć powalczyć o pasażera i pomyśleć niekonwencjonalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kaszuby/Lębork

PostWysłany: 15-08-2011, 16:08    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie pociągi na tej trasie powinny jeździć w relacji Łódź - Kielce. Nie dość, ze zaspokoiły by popyt lokalny, to jeszcze odpowiednio skomunikowane dają pasażerów z Wielkopolski i Kujaw w kierunku stolicy województwa świętokrzyskiego.

Takie pociągi kursowały by z pominięciem Koluszek, w zależności od popytu z postojami na stacjach za ominiętymi Koluszkami właśnie. Na odcinku Skarżysko - Kielce postoje na wszystkich stacjach.

Ponadto przydałby się w Tomaszowie szynobus do obsługi wahadła: Tomaszów - Opoczno (Końskie). No i skoro o Tomaszowie mowa, również część połączeń z Koluszek mogła by być wydłużona do Drzewicy. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-08-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem ekonomicznie projekt nie ma szans. Linia spalinowa jest za droga a pasażerów na tej linii było zawsze tyle co na lekarstwo.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 15-08-2011, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że nie mniej niż na linii Skarżysko - Ostrowiec gdzie jeździ szynobus.

Fakt, że trzeba by zainwestować duże pieniądze,w zakup szynobusów; a nikomu się nie chce. A linie obsługiwane przez Arrivę na pomorzu nie mają dużo więcej pasażerów.

Zresztą ja myślałem że połączenia obsługiwane szynobusem na 50 miejsc, kosztują mniej niż na EZT na prąd. Jak to jest? Niestety nie jestem ekspertem z zakresu kolejnictwa i nie znam dokładnych kosztów obsługi połączeń. Wydawało mi się, że szynobus powinien być tańszy. Myślę, ze taki mały szynobusik zapełniony w 70 % to nie jest duża strata dla kolei.

Co do pomysłu, żeby jeździły na trasie do Kielc; uważam, że kierunek Ostrowiec, a nawet Rzeszów jest lepszy. Po pierwsze autobusy do Kielc z Końskich mają znacznie krótszą drogę niż pociągi, które muszą jechać przez Skarżysko. A więc resumując autobus jest tańszy i dużo szybszy i pociąg w tej relacji nie ma sensu. Chyba, żeby był jakiś pociąg dalekobieżny jadący przez Łódź, od którego odczepiałoby się dwa wagony, które jechałyby jako pociąg pośpieszny do Kielc na SU 42. Natomiast do Ostrowca lub Rzeszowa ma; bo linia nr 25 i droga nr 42 biegną obok siebie; a więc czas przejazdu byłby zbliżony. Tu aż się prosi, żeby wykorzystać przebieg linii 25 w kierunku Rzeszowa. Myślę, że Starachowice, Ostrowiec, Sandomierz to jest trochę pasażerów, korzy mogliby jechać do Łodzi (a nawet jeżdżą autobusami).

No i mieszkańcy Końskich, Stąporkowa czy Opoczna też by skorzystali, bo to głównie o nich w tym wszystkim chodzi. Póki co kolej się na nich wypięła i teraz jeżdżą samochodami i autobusami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 15-08-2011, 20:55    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
pasażerów na tej linii było zawsze tyle co na lekarstwo.


Bzdura! Na lekarstwo to było pod koniec na rozwalonych relacjach i KKA.

Co do Kielc, to może w jakieś wybrane dni mógłby być przedłużony wieczorny pociąg Łódź - Skarżysko, ale można go też skomunikować drzwi w drzwi z brakującym bezpośrednim Ostrowiec - Kielce i Kielce - Ostrowiec co będzie dużo lepsze. Wzorem Arrivy na rozkładach oznaczyć skomunikowania. Kiedyś był taki pociąg o 18.50 z Fabrycznej (stał z 50 min w Tomaszowie), więc na szt mógłby odjeżdżać ok. 19.30, ok. 20 w Tomaszowie, 20.30 Opoczno, 21 Końskie, 22 Skarżysko i tu skomunikowane przesiadki do Ostrowca (docelowo do Sandomierza, Tarnobrzega i Rzeszowa) i Kielc.

Jak już pisałem nie raz, Końskie dużo bardziej potrzebują bezpośredniego połączenia kolejowego do Łodzi niż do Kielc, dlatego najpierw warto puścić z 5-7 par Łódź - Opoczno z opcją przedłużenia 2-3 par do Końskich. Podobną taktykę warto dać dla Sandomierza - najpierw choć w weekendy przedłużyć Rzezów - Tarnobrzeg... Znam ludzi co jeździli pociągiem z Łodzi do Kielce, przesiadając się w Końskich na autobus ... Łódź - Kielce - Tarnobrzeg...

Pociągi Tomaszów - Opoczno czy Tomaszów - Skarżysko (o Tomaszów - Ostrowiec nie wspomnę) nie mają żadnego sensu. To musi być pełna relacja z Łodzi z wyraźnie oznaczonymi szybkimi skomunikowaniami jak wyżej w Skarżysku. Tu należy mieć pretensje do władz łódzkich i twórców ŁKA, że zapomnieli o Tomaszowie i Opocznie. Kierunek Tomaszów Mazowiecki powinien mieć takt 40-50 minutowy wliczając w to pociągi do Opoczna (Końskich, Skarżyska), Drzewicy (Radomia) i nawet Spały (w sezonie) - oczywiście z pominięciem Koluszek (ze 2-3 pary przez Koluszki ostatecznie można zostawić).[/i]

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 15-08-2011, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Ja piszę Tomaszów, a mam na myśli Łódź. Zgadzam się, że pociągi powinny startować z Łodzi i jechać bez zatrzymania (tak jak napisałem powyżej w cytowanym poście).

Powinny być pociągi relacji Łódź - Ostrowiec ew. Sandomierz ew Kielce. Dodatkowo ja bym zostawił pociągi z Koluszek, które jeździłyby do Radomia i w Tomaszowie byłaby wymiana pasażerów z pociągiem Łódź - Skarżysko (Ostrowiec, Kielce) (j np ja wsze jechałem z Koluszek bo jestem z Skierniewic i tam przesiadka na Tomaszów). Dużo osób z Opoczna, Tomaszowa jeździło do Warszawy (stąd swojego czasu był nawet pośpiech Niebieskie Źródła). Dobre skomunikowanie w Tomaszowie oraz w Skarżysku i ludzie będą jeździć. Mimo wszystko myślę, że pociągi InterRegio na szynobusie relacji Łódź - Rzeszów mógłby być strzałem w 10 zwłaszcza, że linia Skarżysko - Sandomierz ma być oddana po remoncie.

Odnośnie skomunikowania w Skarżysku to logiczne, że od razu muszą być przesiadki na pociąg do Radomia, Ostrowca i Kielc (coś analogicznie do tego jak w Koluszkach - czyli osobowe do Łodzi, Częstochowy, Skierniewic, Tomaszowa są skomunikowane i odjeżdżają o tym samym czasie). Może zamiast pociągu do Kielc powinien być pociąg relacji Skarżysko - Kraków na EZT ? (tak głośno myślę). W każdym razie przesiadka powinna trwać 10 min, nie więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 15-08-2011, 22:59    Odpowiedz z cytatem

@ET05, skoro było tak cudownie i takie tłumy w składach to dlaczego wprowadzono KKA? Obawiam się, że mijasz się z prawdą. Na linii S-ko- Ostrowiec pasażerów mamy znacznie więcej. Szynobus jeździ pełny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 16-08-2011, 00:17    Odpowiedz z cytatem

Obawiam się, że widziałem jakie były tam potoki i jak wygaszono popyt.

Lord W napisał/a:
W każdym razie przesiadka powinna trwać 10 min, nie więcej.


Jeśli "drzwi w drzwi" to po co aż tyle? 5 minut to aż nadto.

[ Dodano: 16-08-2011, 10:23 ]
Szkoda, że łódzkie i świętokrzyskie są w różnych grupach zakupowych - bo by mogli w ramach projektu do przewozów międzywojewódzkich kupić szt-y....

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 16-08-2011, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Szczerze. Jeśli chodzi o ruch na tej trasie to jeździłem kilka razy w roku i wiem co mówię (a tak to przez jakieś 2 miechy oglądałem ten pociąg prawie codziennie). Znacznie mniej ludzi jeździ EZT do Drzewicy (więcej jechało do Opoczna). Na trasie Skarżysko - Kielce i Skarżysko - Ostrowiec ludzi jeździ niewiele więcej.

A już na filmikach na You Tubie widać szynobusy z Podkrapacia gdzie ruch na linii Kolbuszowa - Rzeszów czy Rzeszów - Jasło itp. jest znacznie mniejszy. ET 05 lekko podkolorował stan faktyczny, bo na odcinku Końskie - Skarżysko jeździło 10 osób; ale to dlatego, że były dwa pociągi na dobę i do tego słabo skomunikowane w Skarżysku. Na dodatek z Końskich i Stąporkowa jeździ pełno busów w relacjach Końskie - Stąporków; Końskie - Kielce; Stąporków - Skarżysko, Stąporków - Kielce. Nikt nie będzie patrzył na drogi, długo jadący i do tego z taką częstotliwością pociąg. Gdyby w 2004 roku zamiast ograniczać liczbę pociągów z 12 do 4 i kupić na tę linię szynobusy to dzisiaj ruch byłby taki jak do Ostrowca (tzn szynobus byłby pełny).

Zresztą czy 2 pociągi na dzień to jest regularna komunikacja. Kto normalny będzie jeździł do pracy i szkoły i dopasowywał się pod te dwa pociągi? Większość ludzi, jeździła nim w dłuższej relacji, choć były osoby dojeżdżające do pracy. Trzeba też dodać, że były dni, że składy piętrowe jadące do Łodzi lata (2007 -08) w święta, piątki, soboty były zapełnione (zwłaszcza do Końskich). Odnośnie okresu przed 2004 regularnie każdym pociągiem jeździło po 100 osób (są dane na jednej ze stron internetowych) na tej trasie.

Pociąg na trasie Końskie - Skarżysko jest bardzo mało opłacalny; stąd moja sugestia,aby przydłużyć jego bieg do Ostrowca lub Rzeszowa. Dzięki temu zyskaliby mieszkańcy Łodzi, Tomaszowa, Opoczna, Końskich, Skarżyska, Starachowic, Ostrowca, Sandomierza i Kolbuszowej. Jaki jest sens tworzyć 3-4 przesiadki na tej trasie. Dodatkowa pojawiliby się pasażerowie jadący nie tylko do pracy ale w dłuższej relacji np Ostrowiec - Łódź ; Kielce - Rzeszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl