W Suchej aż się prosi żeby wzdłuż drogi wybudować drugą. Tak "na oko" technicznie łatwiejszą.
Oczywiście do tego odbudowa odcinka do Trsteny z Nowego Targu i wtedy ta linia nabrałaby znaczenia....
Uwierzymy jak zobaczymy cokolwiek z takich planów.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-08-2011, 19:13
Często przebywam w okolicach Powstancow Wielkopolskich i juz wyobrazam sobie ta estakade wprowadzi ona duzo zamieszania w tej okolicy. Ostatnio w widłach linii KG-K Płaszów i K Płaszów- K Skawina powstał terminal autobusowy- po wybudowaniu estakady ma powstan zintegrowany z terminalem przystanek kolejowy, zastepujac pobliski Krakow Krzemionki o ktorym nikt nie ma pojecia (lokalizacja stacji wysmienita, a ja sam do niedawna nie zdawalem sobie sprawy z jej istnieja- gdyz jest zaslonieta drzewami). Estakada bedzie przebiegac wiec przez duzy wezel komunikacyjny autobusowo-tramwajowy. Do tego skrocenie czasu przejazdu o 15 minut do Zakopanego- czas dla EIC moglby juz wynosic jakies 2:45
2013 rok wydaje mi sie optymistyczna wersja. To jednak jest duuuuza robota.
Najmniej realna jest chyba łącznica w Chabówce. Raz, że nieplanowana, a dwa trudniejsza do realizacji od Suchej.
Trstena i linia Jurgów - Podspady powstaną dopiero wtedy jak odkryją u nas złoża ropy porównywalne z Arabią Saudyjską.
Żółty 50% estakada 50% grunt
Plusy:
- Linia idzie po terenach aż do Wielickiej należących do PKP (w końcu do 1960r były tam tory).
- Możliwość postoju pociągu przy po. Krzemionki. (w miejscu peronu Podgórze Miasto)
- Nie powinno być potrzebne żadne wyburzenia.
Minusy:
- spory łuk
- Spory podjazd pod estakadę w rejonie ul Powstańców Wlkp.
Czerwony 100% estakada
Plusy:
- Możliwość postoju przy po. Krzemionki.
- Brak wyburzeń
- Najkrótszy wariant
Minusy:
- Spory łuk
- Przeszkadza estakada Obrońców Lwowa
- obce grunty
Zielony 95% tunel
Plusy:
- Łagodny przebieg
- Możliwość budowy podziemnego peronu przy węźle Powstańców
- Brak wyburzeń (?)
Minusy:
- Koszty budowy tunelu (tysiące instalacji)
- Kto chce tunel pod domem?
- Stromy podjazd pod nasyp na Zabłociu
- obce grunty
Błękitny 95% tunel
Plusy:
- Łagodny przebieg
- Możliwość budowy podziemnego peronu przy Limanowskiego
- Brak wyburzeń (?)
Minusy:
- Koszty budowy tunelu (tysiące instalacji)
- Kto chce tunel pod domem?
- Ominięcie po. Krzemionki
- obce grunty
PS.
Na Forum Wieżowców Polskich są fajne makiety łącznicy.
Najbardziej realne jest jednak to:
]https://lh5.googleusercontent.com/-_CP63MuYtr8/Tkq7k38DLuI/AAAAAAAAH_0/EXcOlCgcSgE/s640/o8rtdv.jpg
Myślę, że się zmieści obok dworca na Postańców (który raczej zintegrowany nie będzie).
Krzemionki nie są wcale tak opuszczonym przystankiem, kładka nad torami prowadzi do sporego osiedla, po drugiej stronie wspaniałe miejsce rekreacyjnie.
Śmiem twierdzić że projekt ten nie będzie zrealizowany do końca 2014 r. Projekt znajduje się na liście rezerwowej więc zapewne dopóki nie znajdzie się na liście podstawowej nie rozpoczną się procedury związane z:
- wykupem gruntów (który rozpocznie się po opracowaniu dokumentacji projektowej)
- przygotowaniem studium wykonalności (czas opracowania studium 6 -12 miesięcy)
- opracowaniem dokumentacji i uzyskaniem wszystkich pozwoleń i decyzji środowiskowych i o ustanowieniu nowej linii kolejowej ( opracowanie dokumentacji może rozpocząć się po wykonaniu studium wykonalności, czas przygotowania dokumentacji i uzyskania pozwoleń 12 - 24 miesiące)
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-08-2011, 20:45
@Mk Rabka- sorry ze tak krotko odpowiem, ale wariant seledynowy i zielony jest wrecz szalony ! W gre wchodzi tylko i wylacznie CZERWONY wariant. I tak to bedzie najprawdopobobniej wygladalo.
(...) Czerwony 100% estakada
Plusy:
- Możliwość postoju przy po. Krzemionki.
- Brak wyburzeń
- Najkrótszy wariant
Minusy:
- Spory łuk
- Przeszkadza estakada Obrońców Lwowa
- obce grunty (...)
Sprostowanie - z tego co pamiętam ze sporządzonego już studium, do wyburzenia idą 4 kamienice.
MK_Rabka napisał/a:
(...) Krzemionki nie są wcale tak opuszczonym przystankiem, kładka nad torami prowadzi do sporego osiedla, po drugiej stronie wspaniałe miejsce rekreacyjnie.
Na przystanku Kraków Krzemionki - z racji przede wszystkim wielkiej bliskości dużego węzła komunikacji miejskiej - zawsze wsiada/wysiada sporo osób. Zaryzykuję stwierdzenie, że nawet więcej osób niż np: w Łagiewnikach.
W Krzemionkach przydało by się lepsze dojście do węzła tramwajowo - autobusowego, bardziej by to premiowało przesiadki. Jednak czy więcej jak w Łagiewnikach? No nie wiem, tam też potrafi być całkiem spora (jak na warunki linii wymiana). Swoszowice i Sidzina nie generują zbytnio ruchu. Została jeszcze Bonarka na której więcej osób wysiada (blisko autobusy) niż wsiada.
Cytat:
Sprostowanie - z tego co pamiętam ze sporządzonego już studium, do wyburzenia idą 4 kamienice.
PKP PLK planują zbudować łącznicę kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, dzięki której samorząd będzie mógł odciążyć drogi i zrealizować projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Inną korzyścią z łącznicy będzie skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego.
Właśnie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej łącznicy. Umowę zawarły: Krakowski Oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe i firma Halcrow Group. Wartość kontraktu to 3,38 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa na 31 października 2012 roku.
Celem planowanej łącznicy jest umożliwienie bezpośredniego połączenia ze stacją Kraków Główny dla pociągów jadących na południe, w kierunku Zakopanego i zachodu, w kierunku Skawiny i Oświęcimia oraz dla pociągów przyjeżdżających do stacji Kraków Główny. Planowana łącznica między linią kolejową Kraków Główny – Medyka a linią Kraków Płaszów – Oświęcim pozwoli na efektywne wykorzystanie istniejących tras w Krakowie.
- Łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki będzie dużym usprawnieniem dla ruchu kolejowego na trasie Kraków Główny - Zakopane. Jej wybudowanie umożliwi bezpośrednią jazdę do i z Zakopanego - dzięki ominięciu stacji Kraków Płaszów - oraz skrócenie czasu jazdy szynobusów o około 5 minut oraz pociągów dalekobieżnych o 12-15 minut – mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie.
Aktualnie w Krakowie trwa opracowywanie możliwych tras przyszłej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jaki donosi „Gazeta Krakowska”, naukowcy zdecydowali, które linie SKA ruszą jako pierwsze. Z siedmiu możliwych wybrano trzy warianty: połączenie Trzebini z Tarnowem, Sędziszowa ze Skawiną i Balic z Wieliczką. Wszystkie te trasy przebiegają przez Dworzec Główny w Krakowie. Szacowany koszt uruchomienia SKA (modernizacji linii kolejowych i zakup taboru) to 1,8 mld zł.
No jasne że drugą drogę a nie linię kolejową. Już widzę kierowców mijających zakopiankę i uderzających na Suchą.
A w sprawie tematu. Na początku 2011 r. gdzieś przeczytałem, że kolejową zakopianką zajmą się po 2020 r. Dzisiaj czytam że wcześniej. Oczywiście dobrze że łącznica (najprawdopodobniej mam nadzieję) powstanie. Ale mogę się założyć, że ludzi i tak to nie będzie obchodziło. Coraz nowocześniejsze autobusy "łod Śwagra" oraz nowych firm. Czas przejazdu też niezły. Wczoraj jechałem 1:45. Więc jeśli czas jazdy koleją skróci się tylko o 15 min, to nic to nie da niestety. Na zakopiance (tej kolejowej) należy przeprowadzić trochę więcej prac. Według mnie ta linia ma potencjał ( Zakopane - zimowa stolica itd itp). Zresztą widzę co się dzieje na dworcu pkp po każdym dłuższym wolnym. Nie zarzucajcie mi, proszę, że uważam Zakopane za pępek świata, ale sami się zgodzicie że należy "coś z tym zrobić".
Pozdrawiam wszystkich Miłośników Kolei:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum