Damian Łódź, Kiedyś się udawało np. Małopolskę w 2007 przez pewien czas zestawiała Warszawa a nie Gdynia (Małopolska miała obieg z Pieninami) a teraz to hmmm bez komentarza
Jechałem właśnie z Skce do Krakowa. Z Skce do Koluszek, z Koluszek do Tomaszowa regio, a dalej TLK. Czas, krótszy niż przez Warszawę i mniej kilometrów na dodatek. TLK to był ED 74. Powiem, że w sam raz, bo było jeszcze trochę miejsc. Ten skład na tę linię jest idealny i aż się prosi, żeby go wydłużyć do Zakopanego; bo tam jeździ o tej porze tzn o 13 z Krakowa, mało pociągów. Jakby jeszcze zrobić linię Tomaszów - Opoczno to zarówno Łódź i wspomniane miasta zyskałyby.
Niestety stacja Tomaszów to obraz nędzy i rozpaczy, a likwidacja ruchu do Skarżyska się do tego przyczyniła.
Co do trasy Łódź - Warszawa. Gdyby KM, zrobiły pociągi pośpieszne, jeżdżące co godzinę ze Skierniewic i jadące tyle co TLK (np z tych wagonów piętrowych) to na trasie Łódź - Warszawa wystarczyłoby 5 -6 wagonów dla pociągów TLK; bo mieszkańcy Skierniewic czy Żyrardowa jeździliby pośpiesznymi KM.
Co do wagonów jeżdżących po tej trasie, to dla mnie mogą jeździć stare składy; a te mogą jeździć gdzie indziej. Zresztą nie miejcie pretensji do Grabarczyka, że wspiera Łódź; Gosiewski wspierał Włoszczowę ( w której dziennie wsiada ok 20-30 osób a istnieje też stacja przy linii Kielce - Częstochowa; to dopiero nazywa się podniesienie rangi miejscowości). Myślę, że EX na linii Łódź - Warszawa by się przydał; a może w przyszłości Łódź - Warszawa - Gdańsk. Póki co nie ma ani jednego EX.
Kryniczanin czemu nie domagasz się natychmiastowego przekwalifikowania TLK kursujących po CMK z EP09 na pociągi EIC.
Odnośnie tych 140-160 na Śląsku należy pamiętać o dużych szkodach górniczych (z tego samego powodu KDP będzie omijać GOP) tak więc nie ma co porównywać szybkość połączeń przez CMK a przez Częstochowę. Oczywiście jestem jak największym zwolennikiem pociągów IR relacji Kraków- Częstochowa.
Pociągi Łódź- Częstochowa- Katowice nawet w takcie nie mają racji bytu. Odpowiedz jest prosta: droga wybudowana p. Tow. Gierka.
Kraków- Kołobrzeg/ Łeba zatrzymuje się w Piotrkowie pomimo że ma 14 pudeł (na jednym obiegu na pewno).
PKP IC oraz PR muszą być bardzo elastyczne na rynku przewozowym (budowa autostrad, dróg ekspresowych, tanie linie lotnicze) jeśli nie będą upadną. Ex ,,Barbakan’’ nie miałby racji bytu (nawet jakby jechałby p. GOP) jeśli cena jego będzie zbliżona do ceny samolotu. Pociąg będzie miał byt między tymi miastami tylko wtedy gdy będzie jechał jako TLK. Era ekspres omani z końca lat 90-tych dobiegła końca. Wymusił to sam rynek.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-08-2011, 17:26
celtin.88, Przecież napisałem czytaj moją dyskusję z Sheva17.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-08-2011, 07:38
Malinowski: Wagony piętrowe sprawdzą się na linii Warszawa-Łódź
Zanim w barwach PKP Intercity pojawią się składy zespolone spółka chce zrealizować dwa mniejsze projekty taborowe. Przewidują one zakup 30 wagonów piętrowych oraz modernizację 68 wagonów, które spółka już posiada.
Dlaczego PKP Intercity zdecydowało się na piętrusy i dlaczego na trasę Warszawa - Łódź?
Na trasie Warszawa-Łódź jeździliśmy już składami jedenasto- i dwunasto wagonowymi, a pociągi były pełne. To oczywiście nas bardzo cieszy. Po modernizacji odcinka Warszawa – Skierniewice pasażerów na pewno jeszcze przybędzie. Mimo, że po modernizacji uda się zwiększyć liczbę par pociągów i będą jeździły w godzinach szczytu częściej niż raz na godzinę, to przy tej ilości pasażerów, wagony piętrowe będą najlepiej spełniały swoje zadanie. Należy też zaznaczyć, że takie wagony będą różniły się od tych, które posiadają Koleje Mazowieckie. Będą to wagony o wyższym standardzie, z pierwszą klasą. Uprzedzając Pana pytanie - Dlaczego akurat na linii Warszawa – Łódź? Bo jest to najbardziej obciążona linia w naszym kraju.
Czy zagraniczni producenci już wyrażali zainteresowanie tym kontraktem?
Swoje wagony zaprezentowały już nam firmy Siemens i Bombardier. Wkrótce ma to zrobić także czeska Skoda. Póki nie jest ogłoszony przetarg, chcemy spotkać się ze wszystkimi firmami i zobaczyć, co mają do zaoferowania, aby przygotować jak najlepszą specyfikację przetargową. Jeżeli tylko znajdziemy się na liście indykatywnej, to będziemy ogłaszać przetarg.
Do tej pory na linii Warszawa – Łódź jeździły składy ED74…
Niestety z powodu maksymalnej ilości miejsc tj.200/400 przestały być optymalne dla obsługi tej linii. W tej chwili jazda nawet dwoma połączonymi „Edytami”, które mają w sumie 400 miejsc, oznaczałaby, że wielu pasażerów się po prostu nie zmieści. Dodam tylko, że w godzinach szczytu niektórymi pociągami wozimy od 800 do 1000 pasażerów.
A jakie lokomotywy zostaną wykorzystane do obsługi tych wagonów?
Projekt zakłada zakup tylko wagonów środkowych. Nie chcemy płacić za wagony sterownicze, które są droższe nie mając równocześnie przystosowanych lokomotyw do systemu push-pull.
Może jednak będzie opcja na wagony sterownicze w tym przetargu?
Nie planujemy zakupu wagonów sterowniczych. Nie wykluczamy tego jednak w dalszej perspektywie.
Drugi projekt zakłada modernizację 68 wagonów
To jest szybki projekt, który jest do wykonania w ciągu roku, od momentu rozstrzygnięcia przetargu. Zakłada on modernizację wagonów, które miałyby obsługiwać ruch w relacji Przemyśl – Szczecin. Będą to wagony bezprzedziałowe i przedziałowe, wyposażone w klimatyzację, zamknięty obieg WC, drzwi odskokowo-przesuwne. Chcielibyśmy zapewnić pasażerom jak najlepszy komfort podróżowania podczas tak długiej jazdy.
Czy będą jeszcze jakieś inwestycje taborowe w tej perspektywie budżetowej?
Zgłosiliśmy dwa projekty a nad jednym się jeszcze zastanawiamy. Największym ograniczeniem jest czas.
Jaki to projekt?
Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Jakie połączenia miałyby one obsługiwać?
Zastanawialiśmy się nad relacją Warszawa-Białystok. Ale decyzja jeszcze nie zapadła. W tej chwili przygotowujemy dokumentację przetargową na dwa projekty. Natomiast firma Scott Wilson przygotowuje dokumentację na dofinansowanie.
Dla mnie wystarczy jak pociąg będzie co 1 h jeździł; a tu można wyczytać, że nawet częściej. Jeżeli tak- to 4 - 5 wagonów piętrowych to ilość wystarczająca do w pełni komfortowej jazdy.Wtedy normalne wagony miejmy nadzieję, że nie pójdą na złom , ale zasilą pociągi dalekobieżne w innych regionach. Myślę, też, że ED74 też się przyda bo w relacji Poznań - Łódź - Kraków przez CMKę się sprawdzają. Pociągi na trasie Łódź - Warszawa złożone z ED 74 aż tak przepełnione nie były, ale pasażerowie mieli ich dość ze względu na liczne usterki (np rozłączanie się składu; np awarie ubikacji i drzwi, oraz zbyt ciasno zamontowane siedzenia i wieszaki w nieodpowiedniej odległości) w pierwszym okresie ich kursowania (potem pozostał uraz i niechęć). Tyle kasy wydane na nie, a niedoróbek było tyle, że wszyscy zatęsknili za starymi zielonymi wagonami.
Myślę, że ED 74 mogłyby np kursować do Białegostoku.
Co do Edytek na trasie Poznań - Łódź -CMK - Kraków lepiej by jednak było by na tak długą trasę dawano składy wagonowe ale np gdyby kończyły bieg w łodzi lub wspomniana trasa Białystok - Warszawa to by było ok.co do trasy Warszawa- Kutno - Konin- Poznań jechałem tym ustrojstwem nie jest źle ale te ciasne siedzenia czy awaryjne kible( jak jechałem w maju nie domykał się) to jest problem. Mimo to jechało sie znośnie i tak są lepsze niż bym miał jechać 300km kiblem
Edytki są fajne na trasy do 250-może 300km ale musiały by być nieco zmodernizowane ,bo obecnie to się nadają bardziej do ruchu regionalnego czy miedzy dwoma województwami lub SKM-ki
______________________________________________________________________
Uwaga mam forumowy okres czyli czerwoną kreskę, moderacja za nerwowa i bez poczucia humoru, a podpaski nie dali:)
Na TLK Łódź - Warszawa próżno szukać w tej chwili wagonów o standardzie Z.
Na wielu składach kursuje teraz po kilka sztuk 141a.
Jako ciekawostkę powiem, że dawny "Łodzianin" (19513) od jakiegoś czasu zamiast dwóch jedynek i dwóch dwójek, prowadzi cztery wagony A/B .
Też śmieszne, na TLK na których potrzebne by były takie wagony min. TLK 48101 Katowice-Szczecin kursuje cały wagon 1kl i wozi powietrze. PKP IC bardzo źle gospodaruje swoimi wagonami.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-08-2011, 11:39
Patryk, wczoraj na 84100 jechał wagon 1/2 (A/B) klasa i cały wagon klasy 1. Zdziwiłem się troszkę.
Pośpieszny co godzinę to jest wystarczający. Zwłaszcza, że o ile na odcinku Skierniewice - Warszawa jeździ pełny i przepełniony (rano); to na odcinku Skierniewice - Łódź są wolne miejsca.
Rano od 6 do 9 może jeździć, co pół godziny i będzie raczej jeździł po remoncie. (przed remontem też jeździł bo były też dalekobieżne z Bielska, Katowic, Wrocławia). To co było jest wystarczające, a przy piętrusach wszyscy się pomieszczą. Dodatkowo są czasami przyspieszone KMy; może będzie ich więcej. Tu rozwiązaniem jest wspólny bilet na Intercity i KMy i jest super.
Ostatnio zmieniony przez Lord W dnia 22-08-2011, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum