Wysłany: 16-08-2011, 18:10 Chojnice: Propozycje i plany rozowju
Chojnice.... Stacja dobrze wam znana i klimatyczna poprzez dużo fiatów stojących na bocznicach ....
Ale jednak ta sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje bo przez Chojnice kiedyś przejeżdżał pociąg relacji
Bory Tucholskie. Plan rozwoju jest taki by toalety dworcowe od września będą mieścić się w budynku dworcowym nie wiadomo gdzie... Ale jakieś konkrety może restauracje przywrócić na dworcu może KFC lub Mac by się wybudował? Od tego trzeba zacząć .... Kwestia połączeń i propozycje....
A więc tak czemu by nie stworzyć połączeń mamy tyle linii kolejowych pierwsza propozycja to Gniezno-Chojnice-Tczew godzinę można ustalić tak :
4:57 Gniezno
6:42 Chojnice
8:34 Tczew Miał być to pociąg Inter Regio
Drugi to Gorzów wielkopolski-Krzyż-Chojnice-Kościerzyna-Gdynia
Pociąg ten to już by mógł być ICC lub Exspres Regio zależności od zapotrzebowania
Kolejny to Chojnice-Piła-Szczecin bezpośredniego pociągu nie ma już 7 lat może czas by przywrócić?
Chojnice to jest stacja z którą warto inwestować bo dużo podróżnych wybiera Chojnice może czas zacząć poważniej myśleć o stacji Chojnice?...
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
IC tam nie wejdzie bo nie ma czym ciągnąć wagonów ani co podpinać pod lokomotywę. Jedyna szansa na rozwój połączeń przez Chojnice to wydłużanie istniejących połączeń + tworzenie nowych jako IR. Na pewno jest potrzeba łączenia pewnej ilości połączeń w długodystansowe (czyt. międzynarodowe).
Problemem może być że 3 linie wychodzą na obce województwo a z takimi połączeniami jest najgorzej.
Skąd jesteś, bo widzę że masz ciekawy opis...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Wysłany: 16-08-2011, 19:57 Re: Chojnice:Propozycje i plany rozowju...
Mateusz44 napisał/a:
A więc tak czemu by nie stworzyć połączeń mamy tyle linii kolejowych pierwsza propozycja to Gniezno-Chojnice-Tczew godzinę można ustalić tak :
4:57 Gniezno
6:42 Chojnice
8:34 Tczew
Propozycja bardzo dobra...Niestety, pozostanie tylko w sferze naszych marzeń. A przed 1939 r. jeździł pociąg, który łączył nie tylko Gniezno z Chojnicami przez Nakło, ale też z Kościerzyną i Gdynią. Jeśli dobrze pamiętam w sezonie dojeżdżał do Helu. No, ale to były czasy, gdy przez Chojnice jeździły pociągi z Królewca i Rygi do Berlina.
Chojnice mocno oberwały jeżeli chodzi o rozkład jazdy czy ruch pociągów. Jeszcze w latach 90 funkcjonowało koło 60 par pociągów przejeżdżających lub zaczynających się / kończących w Chojnicach, aktualnie jest to niecałe 40 par pociągów z czego żadnego dalekobieżnego (najdalszy to Hel w sezonie letnim, no ale i tak to jest jedno województwo). Połączenia do Miastka, Szczecina / Runowa Pomorskiego, Nakła, Działdowa czy Olsztyna to nie było nic dziwnego. Teraz jak nie ma druta, to podobno się nie opłaca jeździć (chodzi oczywiście o połączenia dalekobieżne) i stąd pewnie mniejszy niż kiedyś ruch pasażerski i brak dalekobieżnych połączeń. PKP Intercity jeździć przez Chojnice, raczej nie ma zamiaru. Mam nadzieję, że PRy utworzą dalekobieżne połączenia przez Chojnice w najbliższych latach. W sumie jedyna nadzieja w iR, bo IC już nawet "Borów Tucholskich" nie puszcza tędy. Co prawda kwietniowe objazdy IC przez Chojnice, pokazały, że jednak da się puścić pociąg przez linie niezelektryfikowane, to jednak ciągle wg. nich z pewnością jest to nieopłacalne (jakże często ostatnio słyszane słowa).
Jeszcze w latach 80 czy 90 na stacji praktycznie cały coś się działo, patrzę na nastawnię Ch2, która niszczeje z dnia na dzień, zarośnięte, zapomniane tory od strony ul. Czarna Droga, po których cały czas lokomotywa jeździła i m.in rozdzielała składy, ruch towarowy który był dużo większy niż obecnie i aż się łezka może w oku zakręcić, dlaczego tak nie może być teraz...wieczorami cisza, ciemno (ostatni pociąg przyjeżdża krótko po 22:00 i do 3:46 / 4:04 nic nie jedzie). Co najwyżej w nocy podstawiają składy wagonowe na perony (a jak są szynobusy to wiadomo, że to jest chwila moment). A kiedyś to pociąg ze Szczecinka potrafił przyjeżdżać po 1 w nocy!
Lokomotyw coraz mniej, dobrze, że jeszcze Chojnice, jako jednostka naprawcza Przewozów Regionalnych, przeprowadza wiele rewizji w roku m.in wagonów. Ruch pasażerski, jak na obecne czasy wygląda na szczęście całkiem dobrze, co prawda teraz podróże pociągami REGIO to głównie jazda w szynobusach, jednak klimat ciągle jest (chociażby brak sieci trakcyjnej).
Jednak jeżeli chodzi o rozkład, czy przydzielanie nowego taboru (UMWP), to pierwszeństwo zawsze ma Gdynia. Gdynia - Kościerzyna to coraz więcej par pociągów, a UMWP ciągle nie potrafi utworzyć ciekawego wieczornego (późniejszego niż po 20:30 z Tczewa) z Trójmiasta na Chojnice. To nic, że pasażerów którzy podróżują koleją tutaj w mieście jest więcej niż PKSami (chociażby w kierunku Trójmiasto), szybciej utworzą pewnie połączenie tylko do Starogardu Gdańskiego, niż do Chojnic i to mnie martwi. No ale ja jednak będę ciągle walczył o to dodatkowe połączenia i odpuścić nie mam zamiaru. Szkoda, że w Starostwie Powiatowym w Chojnicach nie funkcjonuje bodajże, żadna komórka odpowiedzialna za transport kolejowy. Może gdyby takie coś istniało, ten rozkład byłby jeszcze lepszy. Dobrze, że jest tyle par na najważniejszym połączeniu (Chojnice - Tczew / Gdynia Główna). Tylko tak jak mówię, brakuje późniejszego połączenia (po 21:00 / 22:00 z Trójmiasta).
Co do moich propozycji rozkładowych, to obowiązkowo powrót połączeń na Chojnice - Nakło n. Notecią, lub nawet dalej na Gniezno (przynajmniej niektóre i w takim układzie jak zaproponował Mateusz, do Tczewa). Połączenia bezpośrednie do Słupska a w sezonie letnim do Ustki. Nie pogniewałbym się na sezonowe połączenie z Gdyni do Chojnic przez Kościerzynę, również w porach wieczornych (koło 21:00). No i połączenia iR: Szczecin - Olsztyn przez Chojnice, Gdynia - Poznań przez Chojnice, przydałoby się coś też do Warszawy. No i w ogóle cokolwiek, dokądkolwiek jeszcze jest możliwe, czym więcej takich połączeń, w rozsądnych porach tym lepiej.
Rozpisałem się trochę...no ale taki temat to i pisać można na wiele stron : - )
PS Paweł, Mateusz jest z Chojnic
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Napewno warto by było wydłużyć 77426 / 77435 ("Tur") do Szczecinka. Pociąg do Chojnic nie dojeżdża zbyt późno, do tego fakt że nie ma żadnej przesiadki na tejze stacji w tym kierunku, a ostatni możliwość powrotu z Trójmiasta właśnie do Szczecinka nadaża się o godzinie 14:44.
Tak jak kiedyś było połączenie tura i to w latach 2007-2009 bodajże było to pośpiech TUR Piła-Gdynia ...
I wtedy to był pośpiech ogólnie rzecz biorąc boli mnie czy b y nie zrobić SKM Na trasie Człuchów-Chojnice-Czersk.
Bo by to była dobra współpraca Człuchów-Chojnice. Patrząc na dzisiejsze potrzeby najlepiej puszczać pociągi o 5,6,7,12,13,15,16,22,23 w godzinach zakończenia nauk,pracy itp.
Chojnice jest prawie takim samym skupieniem przesiadkowym co Tczew, Restauracja wc kasy na poziomie elektroniczne ekrany u nich to standart u nas nic i tu jest błąd PLK niszczy połączenia klasy C lista z wiki. Jedyne pocieszenie że w Chojnicach nowe wc robią w dworcu, ale np MC lub KFC może na dworcu sobie restauracje zrobić by to była dobra alternatywa na poczekalnie dla tych co np z Tczewa chcą jechać do piły lub krzyża .
Wiec trzeba zastanowić się i starać się jakoś wywalczyć dobre czasy dla Chojnic.
Ps. Tak jestem z Chojnic
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Na start wywalić Arrivę z Chojnice - Bydgoszcz oraz Chojnice - Brodnica. Reaktywacja linii do Nakła przez Więcbork, puszczenie pod składem popołudniowego kursu z Kostrzyna do Tczewa bez 150 przesiadek w Krzyżu, Pile i Chojnicach. Trzy wagony powinny starczyć, w Gorzowie nie będzie rzeźni jaka jest obecnie gdy w perony wbija pełny SA108 a ludzi od zarypania. Dodatkowo wydłużyć kilka połączeń do Piły, dodać więcej połączeń Chojnice - Szczecinek i ewentualnie gdzieś dalej, stworzyć kilka IR długodystansowych przejazdem przez Chojnice.
W budynku dworca mogłaby powstać jakaś fajna knajpa typu KFC, Mak, jakaś pizzeria ale nie z tych sieci tylko coś oryginalnego z motywem kolejowym + żeby mieli browar świeży dostępny. Na górze może by jakiś mini hostel czy inna noclegownia, o ile by byli chętni i by to na siebie zarabiało. Ja bym na pewno często korzystał, nie trzeba by było robić wypadów z wywalonym jęzorem tylko na spokojnie, z bliską odległością na perony
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Panowie, opamiętajcie się to jest science - fiction nierealne w naszym państwie. W Trójmieście padła SKM z Gdańska Głównego do Gdańska Nowego Portu a wy marzycie o SKM wokół Chojnic?
Wystarczy że jakiś inwestor zrobi knajpe i tyle.
A wgl SKM wraca na trasę Gdańsk gł. Gdańsk NP. B został ogłoszony przetarg na remont tej linii.
Oczekuje że w tym lub następnym roku da się coś wskórać ze wszystkim łącznie z Arrivą
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Wystarczy że jakiś inwestor zrobi knajpe i tyle.
A wgl SKM wraca na trasę Gdańsk gł. Gdańsk NP. B został ogłoszony przetarg na remont tej linii.
Oczekuje że w tym lub następnym roku da się coś wskórać ze wszystkim łącznie z Arrivą
No SKM wraca, ale to wszystko po to by usprawnić ruch w okolicach PGE Areny podczas meczów. Tak jak po niedzielnym meczu Lechii, to już kopę lat Letnica nie była tak "zawalona" autami i ludźmi.
Co do baru w budynku dworca, to jak najbardziej. Kiedyś była bardzo fajna restauracja, z pewnością była by do dziś ale coraz mniej połączeń oraz dość wysoki czynsz spowodował, że już jej tam nie ma. Wśród kolejarzy bardzo dobrze wspominana
Na KFC czy kolejny w mieście Mc Donald's szans nie ma, za daleko od centrum miasta, choć jakby spojrzeć nie tylko na ruch kolejowy, ale również spory ruch autobusów (różnych przewoźników, bo np. połączenia do Niemiec bardzo często mają dłuższą przerwę właśnie w Chojnicach) to coś musi być przy tym dworcu (nie ma już baru "U Macieja").
KFC jak już to się postawi, ale w którymś z centrów handlowych. To samo kolejny Mac (zdublowanie się ich jest tylko wg. mnie kwestią czasu). Dlatego jakiś klimatyczny bar dworcowy ma szansę powstać i być jak najbardziej opłacalny. Burmistrz miał różne pomysły na ożywienie tego miejsca, w budynku dworca swoją siedzibę mieli mieć "Młodzi Aktywni" by powstało centrum młodzieży (przeciwko tej lokalizacji wciąż jestem przeciwny). No ale to wszystko jeżeli miastu uda się przejąć ten budynek, bo niewątpliwie panu Finsterowi na tym zależy. Dworzec ma być kolejną pozytywną wizytówką tego miasta.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
No, nie ma to jak wspomnienie dobrych lat jak się wbijało do knajpy, zamawiało pizzę, dwa burgery i zapiekankę i przez okna podziwiało wbijającego właśnie składu z Bydgoszczy pod SU45 i poczwórną bipą
Lokalizacja dworca jest jego wadą, obrzeża miasta, jakby dworzec był w centrum to by się tam pewnie sporo działo, no ale próbować trzeba ożywić to miejsce i tę stację...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Kibicuje przejeciu dworca - podejrzewam, ze to jedyna szansa na nizsze stawki. Moze przejdzcie sie do burmistrza i zasugerujcie kolejny krok - projekt "Zintegrowane centrum komunikacyjne" zgłoszony do dofinansowania unijnego? Tak najszybciej mozna by podniesc standard dworca i chociazby te elektroniczne tablice zamontować - nad kasami dla pociągów, naprzeciw dla PKSów.
Co do gastronomii, faktycznie brakuje bardzo jakiegokolwiek przybytku. Szybciej nastawiałbym się na jakis rozbudowany fastfood zapiekankowy albo MCa. Z prostego powodu - KFC to już wyzsze oczko cenowe, a węzeł Chojnicki po wycięciu ruchu dalekobieżnego powiedzmy "nie oferuje bogatej klienteli".
SKM to tez dobry pomysl - związki pomiędzy tymi miastami są dość silne na ile się orientuje. Warto podpowiedziec radnym, zeby ruszyli tyłek do Czerska i Człuchowa i dogadali się wspólnie co do możliwości finansowych. Następnie jako delegacja do m. Struka. Sam burmistrz Miastka przeciez jeszcze za m. Kozłowskiego wychodził sobie jedną parę do Słupska - precedens jest.
Z PRami jest umowa na stałą stawkę za pockm na linii 203, więc zmiana zamówienia to nie problem. Jeśli by przekonali Struka, to moze sie okazac ze jak dorzucą 2-3zł/pockm, wystarczy dofinansowania na dwie (a nie jedną parę). Tam nie musi przecież bipa jezdzic, SA101 lub trabant 103 w zupełności wystarczy. Na początku myślałem nad kolzamem, ale toto ma chyba maks 60km/h i to z górki?
Czas nagli, więc do dzieła. Jesli udaloby się wstawic taka jedną parę (w "D") od nowego rozkladu, to do czerwca ludzie i uczniowiwe powinni sie przyzwyczaic.
Działając na kilku frontach, burmistrz mógłby dogadać PKS Chojnice, zeby puscili kilka autobusow zamiast wzdluz torów, to w poprzek - dowożąc do tych stacyjek w polu.
A wybiegając trochę dalej w przyszłość - zintegrowany bilet na MZK Chojnickie, PRy i PKS
A mnie ciekawi jedna rzecz czy by z pr nie dogadać się i zapytać czy istnieje możliwość na 2 Inter regio i jeszcze do plk z zapytaniem ile by kosztował wynajem na restauracje wtedy można zobaczyć kto by był zainteresowany bo dziś byłem na dworcu i komórką zdjątka robiłem i do tczewa 30 osób wsiadło a z tczewa aż 40 więc na brak podróżnych nie można tu narzekać tym bardziej że nasz dworzec jest duży by się przesiadać na inne linie .
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
W Chojnicach powinno być coś takiego że kilka razy na dzień ze wszystkich 6 kierunków wbijają jednocześnie pociągi. Takie godziny szczytu... Kwestia odpowiedniego ułożenia rozkładu ale da się bo na innych stacjach się kiedyś dało. W Chojnicach peronów nie zabraknie na takie coś...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum