Wysłany: 31-12-2010, 14:16 PKP IC modernizuje wagony
PKP Intercity ogłosiły dwa przetargi na naprawy łącznie 113 wagonów pasażerskich. Do remontu pójdzie 61 wagonów 111A, 13 wagonów 141A oraz 7 136AMg, 4 139Amg, 2 145Ab, 9 154A, 1 155A, 8 Z1B, 4 Z2BMg oraz 4 wagony typu 111Arow.
Wagony mają zostać wyremontowane w przeciągu 6 miesięcy. W przypadku obu procedur, zamawiający narzucił wymóg, iż chętny do wzięcia udziału w poszczególnych przetargach musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 10 napraw okresowych kolejowych wagonów osobowych. Otwarcie ofert w obu procedurach nastąpi 1 lutego 2011 r.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-12-2010, 14:45
No to ciekawe czy wśród nich znalazły się te szroty ze Szczęśliwic. Ciekawe co zrobią z wagonami ABnouz typ 112At- jeden stoi w Szczecinie na Zaleskich Łęgach, reszta w Krakowie Zachodnim i Szczęśliwicach. Wraca się powoli do BDrisu- dobry znak (malowanie PICu), ale niewiele z nich nadal kursuje (stacjonują na Grabówku, w Olsztynie chyba i Szczęśliwicach)
Wysłany: 24-08-2011, 13:31 PKP IC chce naprawić 1000 wagonów
Wypowiedź Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity:
"Od początku roku prowadzimy szeroko zakrojony program remontowy, w ramach którego zakontraktowanych zostało już 857 napraw wagonów. W trakcie realizacji jest procedura przetargowa na naprawy kolejnych 98 wagonów. W sumie w tym roku zakontraktujemy do napraw rewizyjnych ok. 1000 wagonów. Jesteśmy już blisko zrealizowania tego planu. Przeprowadzane przez nas naprawy rewizyjne tj. czwarty poziom utrzymania pojazdów kolejowych obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów połączone z ich demontażem z pojazdu kolejowego, planowej wymianie podzespołów i zespołów, a także naprawie zespołów i podzespołów wykonywanej w wyspecjalizowanych warsztatach zgodnie z DSU (dokumentacja systemu utrzymania).
Remonty wagonów będziemy kontynuować w następnych latach. W najbliższym czasie czeka nas ogłoszenie przetargu na naprawy rewizyjne 748 wagonów z terminem realizacji w 2012 i w pierwszej połowie 2013r. Naprawy będą finansowane ze środków własnych spółki. Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskiwania zgód korporacyjnych na realizację tego zamówienia.
Ogłosiliśmy również przetarg na naprawę 1200 zestawów kołowych, które będą stanowić rezerwę obiegową, a tym samym umożliwi to zwiększenie naszego potencjału wagonowego. Powoli wchodzimy w etap, w którym naprawiamy wagony wyłączone z eksploatacji już od kilku lat, między innymi wagony od Przewozów Regionalnych, które posiadamy od grudnia 2008 r."
Kuźwa i to mi się podoba. Aż miło sie czyta takie wieści Wagony są, jedne potrzebuje rewizji a inne remontu i naprawy. Pozytywny krok na przód. Ważne tylko żeby takich kroczków było więcej. Można robić trzy do przodu i jeden do tyłu i tak bilans wychodzi na plus. Gorzej jak robi się dwa do przodu i trzy do tyłu, bo wtedy i tak się cofamy:)
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Nie popadajmy w euforię. Na razie mamy tylko zapowiedzi prezesa. Od planów do realizacji jeszcze daleka droga. Nie wiemy ile to będzie kosztować i skąd zadłużona spółka weźmie na to fundusze. Na temat pieniędzy prezes PKP IC w swojej wypowiedzi wymownie milczy, a pijar (czytaj: propagandę sukcesu) uprawiać musi, bo rząd chce sprywatyzować przewoźnika...
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Naturalny bieg rzeczy: najpierw propozycje i zapowiedzi, później realizacja i wykonanie. Czemu mamy się nie cieszyć?! Przecież nie raz narzekaliśmy na braki taborowe. Jak nowy prezes da dupy, to znajdą się tacy którzy Go rozliczą.
[ Dodano: 24-08-2011, 22:55 ] Modliszka,
masz bardzo ładnego kota, strzelam, że jest płci męskiej
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Chyba wszyscy już zapomnieli, że obecny prezes PKP IC zanim został prezesem, do marca br. był dyrektorem technicznym i odpowiadał za tabor, a jeszcze wcześniej był wicedyrektorem biura strategii PKP IC. I coś ta strategia kiepsko mu wychodziła, a najgorzej wyszli na tym pasażerowie, którzy zimą tłoczyli się w 3-wagonowych TLK, do których trzeba było wchodzić przez okna. Tymczasem setki sprawnych, zmodernizowanych wagonów stały na bocznicach bez aktualnych przeglądów, w których gnieździli się bezdomni i menele.
W związku z powyższym podzielam pesymizm Modliszki.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum