Będą miały jakieś skomunikowanie na Chojnice i z Chojnic do Tczewa ? Bo jak tak to może połączyć relację a nie zmuszać ludzi do przesiadek ?
Niesety tego nie wiem, za to wiem, że były prowadzone rozmowy z władzami Pomorza Gdańskiego ws. bezpośrednich połączeń ze Szczecina do Chojnic, jednak zakończyły się fiaskiem (a jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie chodzi o pieniądze)
[ Dodano: 24-08-2011, 23:34 ]
Cytat:
Na linii do Kalisza Pomorskiego
Od czerwca 2012 będzie 5 pociągów Piła - Szczecin, 4 relacji Szczecin - Piła, 1 Stargard - Piła, 1 relacji Kalisz - Stargard, 1 relacji Szczecin - Kalisz, 1-2 relacji Piła - Wałcz, i 1-2 relacji Wałcz - Piła. Co do tych ostatnich, to w zasadzie wszystko zależy od władz wielkopolskiego, czy udostępnią PRom swoje dwa szynobusy do tego połaczenia (wiadomo, teraz będą KW), a jeśli do tego nie dojdzie, to najprawdopodobniej będzie tylko jedna para Piła - Wałcz - Piła obsługiwana Smerfami.
Dwie pary obsługują Chojnice czyli Pomorskie i dwie pary obsługuje Szczecin czyli ZachPom. I wtedy mamy ładny kompromis i są wszyscy zadowoleni. Do tego kilka skomunikowań w Chojnicach z pociągami z innych kierunków i mamy ciekawą możliwość podróżowania.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jak oddadzą do użytku odcinek Wałcz - Kalisz, to pewnie spora liczba pasażerów podróżujących z kierunku chojnickiego na szczeciński, wybierze właśnie wyżej wspomnianą trasę. Przynajmniej tak mi się wydaje.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Dwie pary obsługują Chojnice czyli Pomorskie i dwie pary obsługuje Szczecin czyli ZachPom. I wtedy mamy ładny kompromis i są wszyscy zadowoleni.
I dwie pary mogłyby być np. relacji Szczecin - Chojnice, a te dwie Pomorskie, mogłyby być w relacji Tczew lub Gdynia - Szczecinek. Bo jak narazie, zarówno na Szczecinek - Chojnice, jak i na Szczecinek - Słupsk, nie doszło do porozumienia, i PRy obsługują je swoim taborem.
Cytat:
chojnickiego na szczeciński, wybierze właśnie wyżej wspomnianą trasę. Przynajmniej tak mi się wydaje
Że niby jacy pasażerowie? Z Chojnic przez Piłę? To będą sporo nadrabiać.
Dodatkowo nie wspomniałem, że ma być dodatkowa para Szczecin - Kołobrzeg, a także DB przymierza się do uruchomienia pociągów w tej relacji swoimi Desiro (nie wiem, czy we współpracy z PRami, czy nie)
Ja bym widział to nieco inaczej. Przy 4 parach dwie by obsługiwały szynobusy i ekipa z Pomorskiego, dwie pary robi obsługa ZachPomu na swoim sprzęcie i ze swoją ekipą. To by było najbardziej korzystne rozwiązanie. Raz się szynobus a najlepiej skład pomorskiego wtacza do Szczecina, a raz Szczeciński szynobus czy skład wbija się do Chojnic.
Przy czym nasze składy by mogły jechać z Tczewa do Chojnic, tam zmiana numeru, 2 minuty postoju i dalej do Szczecina. To samo w drodze powrotnej.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Skora ma się zwiększyć liczba pociągów na trasie Runowo- Szczecinek to może faktycznie DB ze swoimi Desiro wkroczą na Szczecin- Kołobrzeg. Nasze szynobusy wtedy mogłby byc wykorzystywane na innych trasach. Fajna sprawa.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
z tym DB to sie tak nie rozpędzajcie. To pewnie kolejne podejście do pociągu BundesEmeryten, który miał być realizowany razem z IC. IC chciało zrobić łachę Trójmiastu i z Kołobrzegu wydłużyć go do Gdańska, zeby przywrócić jakiekolwiek połączenie z Berlinem.
Chojnice - Szczecin lub Stargard, jeden rano drugi późnym popołudniem. Ale i tak nie ma co liczyć na takie połączenia od przyszłego rozkładu jazdy- poprostu jestem realistą.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Skora ma się zwiększyć liczba pociągów na trasie Runowo- Szczecinek to może faktycznie DB ze swoimi Desiro wkroczą na Szczecin- Kołobrzeg. Nasze szynobusy wtedy mogłby byc wykorzystywane na innych trasach. Fajna sprawa.
DB jeżeli wejdzie na Szczecin-Kołobrzeg, to oprócz PR, a nie zamiast. Pewnie skończy się na jednej parze w sezonowe weekendy, na rano do Kołobrzegu, wieczorem na zachód. Pociągó PR-ów ma być 8 par.
A co do linii Runowo-Szczecinek, to chyba ma być 5-6 par bezpośrednich ze Szczecina i jedna para Runowo-Szczecinek (pierwszy i ostatni jak dotychczas).
Teraz par jest 5 (nie wiem czy liczyć jako szóstą kursującą w jedną stronę tylko w piątki a w drugą poniedziałki). W każdym razie Bodek w artykule w ŚK napisał że ma być zwiękzzenie o 3 pary, czyli wychodzi 8 lub 9 par.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum