Nie wiem dlaczego spece od rozkładów i tras pociągów uważają, że wszyscy w drodze do Zakopanego muszą jechać przez Kraków i wszystkie połączenia pchają przez to miasto, choć dla pasażerów mieszkających na zachód od Krakowa nie jest to najbliższa trasa.
Chociażby dlatego Dłuższa trasa - droższy bilet. A klient i tak pojedzie.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-07-2011, 13:43
Naiwny jestes. Po prostu omijanie Krakowa to utrata duzego procenta pasazerow, bo jesli pociag jedzie z Wroclawia, Opola, Szczecina, Poznania, to zawsze lepiej zahaczyc o kilkusettysieczny Krakow, niz pchac sie gdzieś dołem omijając go. Pociagiem nie jada sami turysci jadacy do Zakopanego.
A jak byś chciał wiedziec, to cena biletu wiele by sie nie zmienila.
Lepiej więc zrobić operację rozłączania składu np. w Katowicach albo Kędzierzynie (jeżeli pociąg jedzie z Wrocławia czy Szczecina) i puścić część wagonów do Krakowa, a część do Zakopanego. Wiem, że zmiana ceny na jednego pasażera to parę złotych, ale pociągiem nie jedzie jeden człowiek.
Tego toru w tym roku nie ułożą na 100%. W Skawcach jest taki rozgardiasz, że ciężko stwierdzić po co te zamknięcie. Chyba będzie to zamknięcie "obce".
Co ciekawe PR mimo iż chyba wiedzą o zamknięciu wpisały na rozkładu Gubałówkę od września.
Cytat:
Czy ktoś coś wie na temat przebudowy i budowy nowego toru w Skawcach? Jak pojadą pociągi?? Przez Żywiec??
"Tatry" pewnie skrócone do Płaszowa, reszta EX zawieszona. PR KKA Sucha - Stryszów. Może jakaś TLK via Żywiec.
Hm . Niestety ale realnie rzecz biorąc autobus wygrywa z pociągiem. Rozkład jest beznadziejny na tej trasie. Za kilka dni wybieram się do Zakopanego i z Krakowa pojadę autobusem. Bo nie chce mi się wstawać o 6 rano, żeby być o 16 i czekać 1 : 30 na pociąg z Krakowa. Autobus jedzie 2 : 30 i kursuje co 15 minut; a osobówki kursują co 2 - 3 h i do tego przesiadki są jakoś słabo porobione.
Wcześniej (w czerwcu) chciałem się wybrać z kumplem na taką małą wycieczkę (ja z Skce, on z Łodzi) do Żywca, potem do Zakopanego. Połączenie z Żywcem (wyjazd ok 7 z Koluszek) było słabe ; przesiadek dużo i do tego remont torów. A z Żywca do Zakopanego autobus zamiast pociągu i do tego też kiepskie skomunikowanie i zrezygnowaliśmy.
Osobiście jestem zwolennikiem aby do Zakopanego pociągi jeździły co godzinę; najlepiej jako InterRegio z innych miast. Wtedy wyjdzie niedrogo i całkiem szybko. Część pociągów z Zakopanego w kierunku Katowic, Wrocławia, Poznania, a nawet do Łodzi czy Warszawy powinna kursować przez Żywiec, bądź Wadowice z ominięciem Krakowa. Do tego powinny być dobrze skomunikowane z innymi. Wolę stare składy niż brak połączeń.
Kolej ograniczając liczbę tanich pociągów (ekspresy mnie nie interesują) strzela sobie w piętę. Gdybym miał dogodne połączenie z minimalną liczbą przesiadek i bez zbędnego czekania to jechałbym pociągiem. A i żebym miał do wyboru tak z 5 - 6 wariantów rozsądnych, a nie 3.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-08-2011, 20:47
Ja bym wydłużył IR Łódź-Kraków do Zakopanego w sezonie- Czestochowa odzyskala by w koncu dzienne polaczenie z Zakopanem, bezczelnie zabrane przez likdiwacje Giewonta
Czy ktoś może ma świeże informacje na temat przekładania linii? może jakieś zdjęcia z miejsca budowy? Nie mam zbytnio ostatnio czasu aby się w miejsce przejechać i spenetrować cały fragment linii do przeniesienia;/
Nie w tym roku. PLK wpisała w spis planowych zamknięć ten odcinek "na wszelki wypadek".
W tym roku zdążą tylko wyciąć przejazd kolejowy za Skawcami.
Na placu budowy nie ma nic ciekawego.
Rozp.....la mnie umiejętność sprzątnięcia pod dywan sprawy przeniesienia linii Wadowice-Skawce zapisanej w podstawowych statutach budowy...Rząd o niczym nie wie i robi poker face:/
Bardi78, sens przeniesienia lini był, gdy z Trzebini do Wadowic jeździły pociągi. Teraz jest marazm, ale może gdy zbiornik już powstanie, ktoś wpadnie na pomysł, że nad Świnną Porębę można by z GOP-u pojechać pociągiem.
Choćby w formie takiej podwieszanej kolejki jaką chcieli do Zakopca wybudować
Prędzej Czesi przekopią się przez góry omijając Zaporę A tak na poważnie, zamiast odbudować od Kleczy w czasie kiedy była zamykana linia od Wadowic to nic nie zrobiono poza rozbiórką. I tak Linia od Suchej praktycznie nie ma możliwości żadnego objazdu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum