Od soboty w relacji Kielce - Kraków kursuje zmodernizowany do typu ED72A ezt Przewozów Regionalnych. Za przebudowę pojazdu zapłacił Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Kosztowała 7,3 mln złotych.
Modernizacji ED72 podjął się ZNTK Mińsk Mazowiecki. Jej zakres jest podobny do modernizacji EN57 wykonanej przez ten sam zakład dla województwa Łódzkiego. Dzięki wymianie silników na asynchroniczne i modernizacji wózków, pojazd ma się rozpędzać do 130 km/h. Dodatkowo wymieniono między innymi siedzenia, okna, pulpit maszynisty czy czoło pociągu. Zabudowano także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w systemie zamkniętym.
- Określenie wymagań technicznych należało do Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski jedynie sfinansował tę modernizację. Zaznaczyliśmy tylko, że chcemy wybrać malaturę pojazdu i dobrać kolorystykę siedzeń, aby zgadzała się z zastosowaną przez Urząd w nowych i modernizowanych pojazdach - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Mariusz Brzeziński, kierownik oddziału przewozów kolejowych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego. O specjalnej kolorystyce świętokrzyskich pociągów można przeczytać tutaj.
Do Kielc pojazd dotarł w piątek, a w pierwszy kurs wyruszył w sobotę. Już w niedzielę nastąpiła pierwsza awaria falownika i klimatyzacji, jednak pojazd jest sprawny. Nie kursował tylko wczoraj - z powodu strajku w Przewozach Regionalnych.
W związku z usunięciem postów z tego tematu, zgodnie z dobrym zwyczajem proszę o podanie przyczyny oraz ewentualnego miejsca ich przeniesienia. Dziękuję.
7.go po południu stał na bocznym w Kielcach. Ma jechać prawdopodobnie na poprawki lakiernicze do Mińska po grafiti, które zmyło się i malowanie jednostki razem z nim w tym miejscu.
Miałem okazję raz się przejechać. Bez porównania z klasycznym kiblem... Posiada ktoś aktualny rozkład jazdy tego składu? Tak to bym wiedział na kiedy się starać zaplanować podróż
Mnie tam się miło siedzi w wagonach z drewnopodobnymi ścianami. Te plastikowe białe ściany są w odbiorze zimne niczym szpitalna poczekalnia. W ogóle teraz to tylko plastik jako materiał używają. Dodatkowo siedzenia z dermy na które wielu narzeka, są tak naprawdę mięciutkie i miło się na nich siedzi. A te nowe niby z futerka ale zwykle za mało gąbki i są twardsze od tych z dermy.
Jak by kogoś ciekawiło to obecnie to cudo kursuje rano na trasie Ostrowiec Św. - Kraków Gł. Do Krakowa zajeżdża około 9:30.
Wczoraj (16 I ) robil kurs 16:58 Kraków-Ostowiec Swietokrzyski, czy to znaczy ze stoi w Krakowie od 9:30 ? Dodam, ze frekwencja na starcie wynosiła 55%. Prezentuje sie na prawde nowoczesnie i jezeli czyms przyciagac ludzi do kolei i odciagac od busow, to wlasnie takimi skladami.
Stoi na Płaszowie od 10 do 16. Jest wpisany tylko właśnie na relację Ostrowiec Św. - Kraków - Ostrowiec Św. Nie wiem kto w Świętokrzyskim układał te obiegi ale na pewno nie można nazwać tego racjonalnym gospodarowaniem taborem.
Nie wie ktoś co się dzieje z ED-004 ?
Od tygodnia na trasie Kraków-Ostrowiec jeździ kibel.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-01-2012, 20:41
stmichal napisał/a:
Stoi na Płaszowie od 10 do 16. Jest wpisany tylko właśnie na relację Ostrowiec Św. - Kraków - Ostrowiec Św. Nie wiem kto w Świętokrzyskim układał te obiegi ale na pewno nie można nazwać tego racjonalnym gospodarowaniem taborem.
A potem twierdzą, że jednostek brakuje np. na wzmocnienie przepełnionego pociagu Skład moglby spokojnie objechac do Kielc (wyjazd 10:50 np., jest taki kurs).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum