U mnie w Technikum Kolejowym w Sosnowcu mamy teraz taki program stypendialny PKP Cargo dla klas o profilu Technik Transportu Kolejowego. Polega to na tym, że osoby ze średnią min. 4,0 ze wszystkich przedmiotów, lub 4,75 z przedmiotów zawodowych na koniec 3 klasy, chętne do udziału w projekcie przez 4 klasę będą otrzymywać od 25-50% pensji maszynisty (zależnie od średniej) i uczęszczać na kurs maszynisty, a po ukończeniu szkoły od razu otrzymają pracę jako maszynista w wybranym przez siebie zakładzie przy zapisie do projektu (u nas w woj. śląskim w projekcie bierze udział tylko Zakład Taboru w Jaworznie Szczakowej).
Do Pośpiesznego. Masz rację w jednym Rozporządzenie zostalo wydane w lutym. Niestety mylisz licencję maszynisty, która do niczego nie uprawnia, z szkoleniem na swiadectwo maszynisty, które bedzie uprawniało do prowadzenia pojazdow trakcyjnyc. Czas szkolenia aby otrzymac świadectwo maszynisty bedzie trwać ok pół roku. Bez stażu stanowiskowego , o ktory toczą się dyskusje. Ponadto zmien źrodło informacji w MI. Zapytaj czym się zajmuje Zespól do Spraw bezpieczeństwa. Właśnie poprawkami do lutowego rozporządzenia i czasookresem szkolenia. Jeszcze raz podkreślam Licencja to maszyniste to nie maszynista. rowniez nie wiadomo jak rozstrzygnie sie sprawa pomocnikow.To grugi temat z w/w zespołu.
Aby o trzymać z UTK-u licencję trzeba legitymować się "Świadectwo zdania egzaminu maszynisty" to podstawowy warunek.
Jego brak w wniosku powoduje jego bezprzedmiotowość i odrzucenie.
Cytat:
Czas szkolenia aby otrzymac świadectwo maszynisty bedzie trwać ok pół roku.
Bzdura, szkolenia trwają 267 godzin po ukończeniu szkolenia uczestnicy przystępują do egzaminu testowego (test jednokrotnego wyboru) i po jego zdaniu otrzymują "Świadectwo zdania egzaminu maszynisty" które jest niezbędne do otrzymania licencji maszynisty.
W tym miejscu więc trzeba sobie odpowiedzieć co uprawnia do wykonywania pracy na stanowisku maszynisty.
Kursy na licencję maszynisty mogą być organizowane przez ośrodki szkolenia, które uzyskały certyfikat od UTK.
Po odbyciu takiego kursu uczestnik zdaje egzamin i dostaje licencję maszynisty.
Uprawnia ona właściwie tylko do jednego, że możesz zostać zatrudniony przez jakiegokolwiek przewoźnika w EU.
Po zatrudnieniu rozpoczyna się drugi etap szkolenia, czyli na świadectwo uzupełniające. Dopiero po przejściu szkolenia na to świadectwo, które obejmuje mi.in. tabor, który jest na stanie przewoźnika i odcinki infrastruktury obsługiwane przez przewoźnika zdajesz egzamin z tych wszystkich elementów. Następnie odbywasz staż stanowiskowy i dopiero wtedy stajesz się maszynistą, który samodzielnie może prowadzić pociągi.
Tak więc maszynistą, to będziesz dopiero, jak dostaniesz świadectwo uzupełniające u konkretnego przewoźnika. Samą licencją można sobie d... podetrzeć... chociaż nie, bo to plastik.
Jasne, mam dwa prawa kierowania ale nie mam licencji,jestem więc maszynistą czy może tylko kandydatem do tego stanowiska.
To pytanie retoryczne, oczywiście nie dla wszystkich
Proszę skończyć tę jałową dyskusję, jest nie na temat. Przypominam , że wątek dotyczy problemu odchodzących z IC maszynistów, a nie ogółu problemu tego zawodu. Następne posty nie na temat usunę.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum