Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-08-2011, 14:36   PR boją się ujawnić koszty na Śląsku? Odpowiedz z cytatem

PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?

Marszałek województwa śląskiego nie chce wypłacić Przewozom Regionalnym pieniędzy za świadczenie usług przewozowych, dopóki nie pozna wyników niezlanego audytu, który określi rzeczywiste koszty spółki. Przewoźnik nie ma zamiaru ułatwiać pracy kontrolerom – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Jak wyjaśnia „Gazeta Wyborcza”, samorządowy przewoźnik zażądał od województwa Śląskiego 159 mln zł za świadczenie usług przewozowych, czyli o prawie 40 mln zł więcej niż przewidywała pierwotna umowa. Spółka wystosowała już nawet nakaz zapłaty zaległych pieniędzy.

Marszałek uzależnia jednak wpłacenie tej kwoty na konto przewoźnika od wyników pracy niezależnego audytora w spółce, który ma określić rzeczywiste koszty funkcjonowania pociągów w regionie. Urząd marszałkowski przypomina że tylko w tym roku zniknęły 64 pociągi, czyli 10 proc. wszystkich połączeń w regionie – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Audyt miał się zacząć w maju, ale centrala Przewozów Regionalnych nie zgodziła się na kontrolę. Jak wyjaśnia Łukasz Czopik, sekretarz województwa śląskiego, przewoźnik wyjaśnił, że urząd dysponuje już wszystkimi fakturami i rachunkami. Czopik dodał, że do pełnego obrazu sytuacji potrzebna jest oprócz dokumentów także wiedza na temat wykorzystania majątku firmy, taboru i zatrudnienia – dowiadujemy się z „Gazety”.

Dziennik dodaje, że do kontroli prawdopodobnie dojdzie, ale kontrolerom nie zostaną przekazane wszystkie dokumenty. Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych, zapewnia „GW”, że trwa obecnie przygotowywanie harmonogramu kontroli. Przypomniał także, że w radzie nadzorcze PR zasiada przedstawiciel województwa, który ma pełną wiedzę na ten temat.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-08-2011, 15:00   

Ja się nie dziwię, że PR nie są skore do przeprowadzenia wewnętrznego audytu! Ilekroć jestem w PR Katowice i widzę po 4-5 nazwisk na drzwiach kilkudziesięciu pokoi to zastanawiam się czym ci wszyscy ludzie się tam do cholery zajmują!? Wierzcie mi, sporo się mówi o "przeroście administracji" w PR bez podawania liczb, ale pomnóżcie sobie 20 pokoi x 4 os. w każdym = 80 osób w PR Katowice. Po co tyle!?
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-08-2011, 15:06    Odpowiedz z cytatem

mk1992, to nie jest cała biurwa PR Katowice. Dolicz do tego kilka sekcji (nie wiem ile ich jest na Śląsku). Każda sekcja to naczelnik i dwóch zastępców, referentki, magazynierzy i kilka innych osób, które nie wiem co robią.

Legnicka sekcja PR Wrocław liczyła ok. 10 osób biurwy. Sekcję zlikwidowano przy wrzasku betonu związkowego. Niektóre dziewczyny z biura są teraz konduktorkami.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-09-2011, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Wciąż bez audytu w PR Katowice

Nie rozpoczął się jeszcze audyt, jaki śląski samorząd chce przeprowadzić w katowickim zakładzie Przewozów Regionalnych. Taką wiadomość przekazał wczoraj „Rynkowi Kolejowemu” Adam Matusiewicz, marszałek województwa.

Informację potwierdził Piotr Olszewski, rzecznik PR. - Audyt w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych nie rozpoczął się – powiedział dzisiaj Olszewski.

- Chcieliśmy przeprowadzić audyt już w marcu. Mamy obecnie wrzesień. Ciągle pojawiają się jakieś niebywale istotne powody, dla których nie można go dokonać. To jest tylko dowodem na to, że kontrola kosztów z Przewozach Regionalnych jest niestety bardzo trudna – stwierdził w rozmowie z naszym portalem marszałek Matusiewicz.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-12-2011, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Trwa audyt w PR Katowice

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w PR Katowice trwa aktualnie zapowiadany od wielu miesięcy przez władze województwa śląskiego audyt. Wykonuje go firma Collect Consulting.

- Województwo śląskie zawarło z firmą Collect Consulting umowę w sprawie przeprowadzenia audytu Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, obejmującego kontrolę merytoryczno-finansową działalności związanej ze świadczeniem usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez spółkę Przewozy Regionalne obejmującą umowę roczną za rok 2010 oraz umowę okresową za okres od dnia 01 stycznia 2011 do dnia 31 maja 2011 r. – mówi naszemu portalowi Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.

- Początkowo spółka Przewozy Regionalne nie zaakceptowała przedstawionego zakresu audytu i nie chciała wyrazić zgody na jego przeprowadzenie. Po podjętych rozmowach i uzgodnieniu szczegółów dotyczących kontroli, audytorzy mogli rozpocząć swoją pracę. Obecnie audyt jeszcze jest toku – wyjaśnia Trólka.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 15-12-2011, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Może teraz pojawi się szansa na publiczną ocenę konkurencyjności i "taniości" przewoźnika Mr. Green

Po audycie współwłaściciel dowie się jak długo i na ile był krojony a podatnicy za co tak namiętnie przepłacali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

regioEXPRESS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011

PostWysłany: 17-12-2011, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy audyt okaże się sukcesem skoro obecna PO dyrektora i pani prezes to bardzo dobre koleżanki i pewnie bardzo dobrze przygotowały się do audytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Merlin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 17-12-2011, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Skąd wiesz, że dobre koleżanki? Jakoś tego nie widać. Raczej nie znają się dobrze. To jakieś bzdury. To forum kipi od pomówień, konfabulacji i plotek. Jak wam, podjudzaczom to się nie nudzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 18-12-2011, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Audyt tylko potwierdzi konieczność likwidacji PR. Jeszcze musimy poczekać ponad rok, ale się doczekamy. Tylko w KŚ nadzieja. Ja się już nie mogę doczekać kiedy poleci cala katowicka biurwa z PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-12-2011, 11:49    Odpowiedz z cytatem

A Ja tylko czekam na pierwsze dane o kosztach działalności KŚ. Pewnie będzie podobna katastrofa jak w przypadku KM-ów, znacznie droższe usługi niż w wykonaniu PR-ów.Audyt ma jasny cel- zaklinać rzeczywistość i pokazać, że KŚ powstały z myślą o pasażerach a nie kolegach i koleżankach szukających ciepłych posadek. To jest prawdziwy cel tych pseudoaudytów. Jak pisałem jednak w PR-ach nie ma sensu trzymać nikogo na siłę, marszałek śląski eidentnie działa na szkodę spółki, której jest współwłaścicielem. Jedyny wyjście to podział spółki a co za tym idzie majątku i długów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!


Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 18-12-2011, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 18-12-2011, 11:51    Odpowiedz z cytatem

A ja czekam na likwidacje PR. Każdy ma prawo do swojego zdania. Ciekawe kto za rok bedzie zadowolony Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-12-2011, 11:57    Odpowiedz z cytatem

Na pewno nie pasażerowie, którzy relatywnie więcej płacą za bilety. Komentarze @mk1992 świężego narybku KŚ w tej sprawie są co najmniej niestosowne, to jakby zapytać Kargula co sądzi o Pawlaku Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 18-12-2011, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam nic wspolnego z KŚ ale widzę różnice. Obecnie korzystam codziennie z KS a za czasów PR jezdziłem sporadycznie. Dodatkowo porównajcie sobie ilość biurwy w PR I KŚ. Czekam na zupełną likwidacje PR. I cieszę się, że moje marzenia się spełnią. I to całkiem prędko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-12-2011, 12:36    Odpowiedz z cytatem

@katowicer czyli jak wynika z Twoich wypowiedzi o Twoim stosunku do PR-ów decydują jakieś niezrozumiałe fobie. Obawiam się, że pasażerowie z tej zmiany są bardzo niezadowoleni, pasażerów zresztą zdaniem moich znajomych podróżujących w relacji Częstochowa- Katowice- Częstochowa jest mniej. KŚ skończą podobnie jak KM-y obecnie koszty ich działania są zaskoczeniem nawet dla Struzika, który najchętniej by się ich pozbył. Pasażerowie na forach niemiłosiernie krytykują KŚ, szczególnie za relatywną podwyżkę cen biletów. W obecnej sytuacji nie ma jednak wyjścia, śląskie PR-y muszą przejść do marszałka, podobnie jak te z Wielkopolski, czy Dolnego Śląska. W pozostałych regionach zapewne PR-y pozostaną. Obawiam się bałaganu w taryfach, mam nadzieję, że obsługa danego odcinka będzie należała tylko do jednej spółki. Np. z Krakowa do Katowic powinny jeździć albo Pr- y z ramienia Małopolski albo KŚ.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-12-2011, 14:33    Odpowiedz z cytatem

W nowym rozkładzie jazdy, który zaczął obowiązywać od 11 grudnia, województwo dopłaci Przewozom Regionalnym do każdego tzw. pociągokilometra 22,09 zł, czyli o ponad cztery złote więcej niż do tej pory! Mr. Green

Tymczasem Koleje Śląskie, które w październiku zadebiutowały na torach, będą wozić pasażerów dużo taniej. W przyszłym roku do każdego kilometra województwo dopłaci Kolejom Śląskim tylko 14,76 zł, czyli o ponad siedem złotych mniej.

Na miejscu PR też bałbym się ujawnić swoje koszty Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl