Czy to nie jest powolna, systematyczna budowa zaplecza dla Kolei Zachodniopomorskich? Swoją drogą, również uważam to za bardzo dobry krok. Bardzo lubię jeździć EDkami po linii 202, znacznie wygodniejsze siedzenia niż w EN57, większa pojemność, lepsze wyciszenie i przyjemniejsze dla oka wykończenie wnętrz. Może po zakupie przejdą jakąś modernizację.
Jeszcze inną kwestią jest, kto miałby dostarczyć te EZT. W posiadaniu ich są bodajże tylko cztery województwa, z czego sześć posiada właśnie zachodniopomorskie. PR Poznań ma trzy, PR Bydgoszcz ma cztery i PR Kraków ma osiem.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Dobrze, można kupować. Mnie tylko jedno zastanawia: czy po ewentualnym powstaniu KZ, będą w nich honorowane bilety PRów i miesięczne IC? Jak nie to na nic nam taka spółka. Dojdzie do tego, że trzeba będzie kupić 3 bilety na przejechanie województwa.
Czy to nie jest powolna, systematyczna budowa zaplecza dla Kolei Zachodniopomorskich?
Jeszcze inną kwestią jest, kto miałby dostarczyć te EZT. W posiadaniu ich są bodajże tylko cztery województwa, z czego sześć posiada właśnie zachodniopomorskie. PR Poznań ma trzy, PR Bydgoszcz ma cztery i PR Kraków ma osiem.
Czy trafią do KZ - dziś tego nie wie nikt, pewnie nawet marszałek województwa. Nie wiadomo nawet czy taka spółka kiedykolwiek powstanie, a jeśli tak to jaki będzie jej zakres działania.
Oprócz województw które wymieniłeś ED-ki są też w śląskim i ostatnio w świętokrzyskim, ale póki co chyba wszystkie są własnością PR-ów. Pytanie czy zechcą nam sprzedać pozostanie bez odpowiedzi, aż do dnia otwarcia ofert.
Może jest to oferta skierowana do zachodniopomorskiego PR? W końcu marszałek chce kupić tyle jednostek, ile Szczecin ma na stanie. Co do KZ, to wiem, że decyzji jeszcze nie ma, ale próbuję czytać z "ruchów" województwa, czy coś w tę stronę się robi, aby powołać tę spółkę do życia.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
W grę wchodzi również porozumienie. Przynajmniej ja bym tak postąpił chcąc ogłosić taki przetarg. Jedynym posiadaczem takiego taboru jest PR, nie zapytanie ich zatem, czy w ogóle zechcą go sprzedać to podstawowy błąd, praktycznie kładący ten projekt. Jeżeli osoba prowadząca projekt z góry zakłada, że go położy, to:
- nie dba o swoją reputację i karierę zawodową
- robi to na czyjeś polecenie, zakładając również, że odpowiedzialność za ten ruch weźmie ten, co zleca.
Inna droga to zwykłe porozumienie, że UM odkupi sprzęt, aby go móc porządnie zmodernizować i dzięki temu będzie przez wiele lat jeździł w regionie, przy czym przez pewną ich ilość w PR.
PRom powinno bardziej zależeć na układzie jaki zaczęły świętokrzyskie i śląskie - województwo się dokłada, w zamian za to będą u nich jeździć, ale pozostają własnością PRów.
Z tym jeżdżeniem na danym terenie jest też zagadka. PR w PR na PMK wspominał, że nie ma takiego porozumienia. Z kolei przedstawiciele UM zwykle o takim porozumieniu wspominają.
Jednak, co swoje, to swoje.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosiło przetarg na dostawa sześciu używanych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Samorząd zamierza przeznaczyć na zakup składów 19.2 mln zł brutto.
Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w kwocie 190 tys. zł. Województwo czeka na oferty do 12 października.
Termin wykonania zamówienia liczony będzie od dnia zawarcia umowy. Zakup dwóch pierwszych sztuk zaplanowano do końca 2011 r., kolejnych czterech do 30 listopada 2012 r.
Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena.
źródło: UMWZ
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
PRom powinno bardziej zależeć na układzie jaki zaczęły świętokrzyskie i śląskie - województwo się dokłada, w zamian za to będą u nich jeździć, ale pozostają własnością PRów.
Ale u nas przecież taki układ też już był ćwiczony.
3 lub 4 EN57 w tym roku przeszły NR dzięki ich sfinansowaniu przez województwo. Różnica w stosunku do świętokrzyskiego, czy dolnośląskiego polega jedynie na tym, że zachodniopomorskie nie zażyczyło sobie przy tej okazji odrębnego (wojewódzkiego) malowania tych składów.
Wątpię, żeby wszystkie były od nas. ED72-015 to już od dawna na szlaku nie widziałem. ED72-006, 016, 017 i 018 mogą już się zbliżać do terminu naprawy, bo ostatnią miały w latach 2006/07. Przez ten czas już swoje wyjeździły. Jedynym poważnym kandydatem z naszej floty jest 007, który z naprawy wrócił w ubiegłym roku i jeszcze przed nim sporo jeżdżenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum