I znowu - trzeba się zastanowić, czy chcesz im coś zarzucać, czy może raczej zaproponować. Bo albo komuś ufamy (przynajmniej w jego dobre zamiary) - i wtedy można iść na współpracę, albo nie ufamy - i wtedy nie ma co tracić czasu.
Bardi78 napisał/a:
dla pewnych osób widać wizyta u Pana R. jest nie na ręke...może rodzina a tu tylko grzeczne przedszpiegi:)))
???
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-09-2011, 22:30
Bardi, nie za bardzo mi sie chce dyskutowac z Toba na plaszczyznie takich argumentow... Nie, upadek kolei nie zaczal sie od zlego rozkladu jazdy, ale od samochodow... trzeba byc nie mądrym zeby to zauwazyc- auta sa wszedzie. Nie ma miejsca we wsi czy w miescie , zeby nie stalo auto. Zwlaszcza na wsi- domy sa rozrzucone, a jednym z elementow wiejskiej mentalnosci jest milosc do tanich aut. Czynnikow rzutujacych na upadek kolei regionalnej jest wiele- nie, pan Rebilas nie odkryl prochu. Powodow jest duzo wiecej- popatrz w tabelki SRJP, ile w Polsce jest linii na ktorych kursuja 4-5 pary pociagow. To tez jego wina? To od spojrzenia rządu na kolej zalezy, jak to wszystko wyglada.
Ogolnie, to mozesz napisac do nich pismo, tudziez isc do nich- przyjmuja strony w okreslonych godzinach.
Pułtuś, nie do końca się zgodzę. U naszych zachodnich sąsiadów nie cierpią ani na niedostatek, ani na niedobór samochodów czy dobrych dróg, a mimo to kolej ma świetną ofertę i korzystanie z niej jest dużo powszechniejsze, niż u nas, a dodatkowo popularne we wszystkich warstwach społecznych, a nie tylko u tych oszczędniejszych.
I nie chodzi tylko o doinwestowanie i nowy, porządny tabor, ale o rzeczy takie jak dbałość o skomunikowania pociągów, czytelne rozkłady (odjazdy w takcie!) czy przedstawienie pasażerom oferty która nie jest dla nich opresyjna (np. powszechne u nas traktowanie pasażera jako potencjalnego złodzieja i oszusta - niemieccy kolejarze tak nie robią!)
Panowie spokojenie,
po pierwsze bez nerwów i złośliwości,
z tego co przeczytałem od początku macie dobry pomysł z realizacją nie najlepiej,
oczywiście musicie się przygotować i zebrać w grupę,
podpowiem wam że lepiej to wszystko wyjdzie gdy zrobicie to przy udziale/współpracy mediów,
podsuńcie swój pomysł: RK, telewizji kraków, gazecie krakowskiej, dziennikowi polskiemu - komuś z naszego regionu,
jeśli będą media to i wy zostacie poważniej potraktowani a i sama rozmowa lepiej wyjdzie, mało jeśli mogę doradzić to nie TYLKO z panem Rębielasem ale osobą odpowiedzialną z Urzędu Marszałkowskiego oraz krakowskiego oddziału PLK wtedy będziecie mieli na tacy wszystkich odpowiedzialnych za kolej i nie będzie spychologi w stylu "ja za to nie odpowiadam pytajcie kogoś innego"
wiem że się powtarzam ale oglądnijcie i podsumujcie ten materiał video
http://www.przelom.pl/tv/4/80/
z debaty kolejowej gdzie możecie jasno stwierdzić jacy urzędnicy są zaproszeni, kogo brakuje i jakich pytań zabrakło - napewno wam się to przyda.
_________________ Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
W Radiu Kraków jest taka audycja "O tym się mówi" - kilka razy p. Rębilas był tam zapraszany (ostatnio w sprawie strajku), więc proponuję kontakt z którymś z redaktorów i wspólnie omówić z nim tak pomysł.
Tylko trzeba się dobrze merytorycznie do tej audycji przygotować.
Tylko to nie rozmowa a la science fiction, ale poważna i merytoryczna dyskusja na argumenty. W przypadku Pana Rębilasa, który szefem MZPR jest generalnie niezłym, często niestety własne marzenia przysłaniają niektórym rzeczywisty obraz. Sytuacja jest dramatyczna, mamy wysokie koszty, kasy sprzedające po kilkanaście biletów na dzień, stare EZT na służbie i ogromną konkurencję ze strony busów i to jest niby wina dyrektora? No bajki opowiadacie....Może on też odpowiada za trwające modernizacje linii....?O co Ja bym Rębilasa zapytał? Kiedy PR-y pozbędą się zbędnych i kosztownych kasach na dworcach w małych miastach? Kiedy w pociągach pojawiają się pierwsze biletomaty? Kiedy wreszcie na wielu liniach (patrz Krynica- Nowy Sącz, czy nawet niektóre kursy w relacji Tarnów- Krynica) na stałe pojawią się szynobusy, zamiast kosztownych kibli? Kiedy doczekamy się jakieś akcji promocyjnej adresowanej do uczniów, u busiarzy ze z zniżkami jest różnie a na kolei są gwarantowane przez państwo. I kolejna sprawa to bezpieczeństwo. Pojawienie się szynobusów na mniej uczęszczanych kursach to także pod tym względem krok w dobrym kierunku.
Sheva, raczysz żartować ???? RĘBILAS nie jest winny zaistniałej sytuacji? no po prostu nie mogę! a kto inny jak nie on zlikwidował racjonalną ofertę na liniach Kalwaria-Bielsko, Kraków-Zakopane, Stróże-Jasło, kto ma w dupie odnowę linii szczucińskiej, kto wprowadził skandaliczną KKZ z Suchej do Zywca??
Sorry ale TYLKO W MAŁOPOLSCE istnieje taki twór jak STAŁA KKZ!! żadne inne województwo nie robi takich jaj jak Małopolska!!ani kujawsko pomorskie, ani warmińsko-mazurskie ani też pomorskie czy zachodnio pomorskie a nierentownych linii u nich dostatek!!!
_________________
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-09-2011, 21:51
Stroze-Jaslo zalatwilo wojewodztwo podkarpackie, wycofujac dotacje odcinka Biecz-Jaslo a ogryzki Biecz-Stroze nie mialy sensu.
sheva17, a coraz bardziej idiotyczne z roku na rok rozkłady jazdy? Na to też nie miał wpływu, że w weekendy na najbardziej obleganych kierunkach jak np. Tarnów lub Chrzanów bywały dziury 3-4-godzinne?
Z ekonomią przewozów trudno jest dyskutować to prawda, ale stawianie Rębilasa jako "niezłego" dyrektora to ocena na wyrost. Jest przeciętny, średni - umie balansować między urzędującym w danym okresie układem politycznym w województwie a targanym wiecznymi burzami Zarządem PR i tyle. Oferta jako taka nie jest poprawiana i to jest akurat fakt.
Zza urzędniczego biurka poglądy też mogą się nienaturalnie skrzywić.
gdyby któryś z dygnitarzy UMWM raczył pojeździć pociagami PR po Małopolsce a nie pierdzieć w stołek i dojeżdżać limuzyną,może wówczas zrozumiałby jakim dnem jest rozkład jazdy na terenie województwa Małopolskiego na wszystkich liniach za wyjatkiem Tarnów-Kraków (choć tu też jest z roku na rok coraz gorzej..)
Desiro2, akuratnie linia tarnowska skutecznie obrywa od początku roku. Rozkład zamknięciowy, KKZ do Stróż, która niewiadomo kiedy się skończy, prawie dwie godziny jazdy do Rzeszowa i podobnie tyle samo do Krakowa 4 pociągi z rzędu, co 5-20 minut w kierunku Kraków- Tarnów, a potem godzina dziury. A jeszcze rok temu było całkiem dobrze.
Nie wiem nagle wydaje mi się że coraz więcej osób na tym forum jednak popiera Pana Rębilasa, szkoda tylko że sami kolejarze a znam ich naprawde dużo nie mają zbyt wysokiej opinii o tym Panu...Dlaczego była przerwa w Ośw-Kat???Bo dyrektor wziął drużyny konduktorskie z Trzebini na inne małopolskie trasy właśnie z tej trasy i nie było komu obsadzać składów a te drużyny jeździły od dawien dawna i ŚZPR nie mógł tak z rękawa znaleźć wielu na to miejsce.ŚZPR chciał się dogadać w sprawie ZKA na ten okres ale MZPR nie chciał o tym słyszeć i to że jeździły autobusy to tylko i wyłącznie zasługa Śląska.Potem pociągi miały wogóle nie wrócić ani Zka nawet bo jednym z głównych przeciwników dofinansowania na 2,9km małopolskiego odcinka były właśnie MZPR.Potem pociągi wprawdzie wróciły jako zaledwie 3!!!pary ale ludzi odeszło tyle że masakra.Wielu Oświęcimian do dzisiaj nie wie że wróiciły pociągi do Katowic.
A przed 11.12.2010 było 7 czy 8 par i naprawde miały niezłą frekwencję szczególnie te poranne i popołudniowe.
Więc jak czytam co poniektórych że to dobry manager to zastanawiam się nad sensem udzilania się wogóle.
I co to za pomysł puszczania dwóch pociągów Kraków-Oświęcim o tej samej minucie /w odwrotnej relacji podobnie/ i nieważne że inną trasą.
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-09-2011, 20:01
Ja w ogóle wątpię, by pan Rebilas chciał rozmawiać z MK. W ogóle nie wiem czy z kimkolwiek chciałby rozmawiać na temat, jak bardzo źle zarządza PR w Małopolsce. Dla niego liczy się TYLKO województwo Krakowskie. Ma gdzieś Oświęcim, Wadowice, Zakopane czy Krynicę. I z korekty na korektę, z rozkładu na rozkład udowadnia nam że tak jest. Ci którzy twierdzą, że jest dobrym managerem może i mają troszkę racji, ale pod warunkiem że mówimy tu tylko o aglomeracji krakowskiej i NAJBLIŻSZEJ okolicy. Niestety MZPR nie za bardzo potrafi współpracować z ościennymi województwami. Oświęcim- Katowice, Żywiec- Sucha Beskidzka, Wadowice- Bielsko biała są najlepszymi tego przykładami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum